5 prednosti načrtovanja spletne strani sem odkrila tekom svojega dela pri izdelavi spletnih strani. Kot novinka v branži se tega problema v začetku sploh nisem zavedala. Nekako sem vedno pričakovala, da podjetniki in podjetnice imajo jasno predstavo o tem, kaj naj bi njihova spletna stran delala, kaj naj bi vsebovala in vsaj približno, kako naj bi izgledala. Hitro se je pokazalo, da temu ni tako in začele so se vrstiti neljube situacije, kot so:
Dejstvo je, da ni bilo dovolj časa in truda vloženega v predhodni premislek o tem, kaj sploh podjetnik-ca hoče od svoje spletne strani. Ni bil določen nek cilj, prav tako pa ni bilo vloženega razmisleka o tem, na kaj se bodo odzivali obiskovalci spletne strani.
Vedela sem, da mora obstajati način, kako se izogniti težavam, s katerimi sem se srečevala pri izdelavi spletni strani.
Ugotovila sem, da je rešitev v skrbnem načrtovanju spletne strani.
Vse od takrat vlagam veliko časa in energije v to, da bi podjetnikom in podjetnicam v Sloveniji približala idejo načrtovanja spletne strani. To predstavljam kot nujno fazo, brez katere projekta izdelave spletne strani ne more biti. Odslej je skrben načrt spletne strani tudi pogoj za sprejem posla. Skozi delo se je pokazalo veliko prednosti načrtovanja spletne strani, ki jih predstavljam v nadaljevanju.
Pripravila sem seznam 5 najpomembnejših prednosti načrtovanja spletne strani. Seveda je teh prednosti še veliko več, a najbolje boš ugotovila, katere vse so, če se lotiš svoje nove spletne strani na pravi način - s skrbnim načrtovanjem.
Največja težava pri projektih izdelave spletnih strani, s katerimi sem se srečevala, je bila to, da so se projekti nenormalno zavlekli. Trajalo je tudi do 9 mesecev, preden je bila spletna stran končana. To ni bilo v zadovoljstvo nikomur - ne stranki, še manj pa meni.
Problem pri tem je v veliki meri tudi to, da se že ogromno stvari v poslovanju podjetja spremeni v tako dolgem času. Moj osebni cilj je, da je vsaka spletna stran postavljena v roku 1 meseca, po možnosti še kaj prej. Pa vendar to redko uspe, ker stranke nimajo pripravljenega načrta. To pomeni, da se načrtuje direktno, skozi izdelavo spletne strani.
Torej se sploh ne načrtuje.
Če jaz kot izdelovalka dobim v roke načrt spletne strani, lahko spletno stran izdelam v roku 1 meseca ali še prej, sicer je to nemogoče.Nenačrtovani projekti, kjer sproti nastajajo teksti, fotografije in postavitve vsebujejo veliko čakanja na vsebine. Poleg čakanja na vsebine s strani stranke pa potem prihaja tudi do zamikov odziva na poslane vsebine s strani izdelovalca.Izdelovalci seveda živimo od izdelave spletnih strani in v času, ko na nekem projektu ne delamo nič, moram sprejeti druge projekte, ki potem pomenijo dodaten vložek časa.Seveda vam tega nihče ne bo rekel na glas, ampak več, kot te izdelovalec čaka, bolj na rep svojega seznama prioritet te potiska. Konec koncev,
ali ne bi tudi ti ravnal-a enako v naših čevljih?
Z vključitvijo strokovnjaka v proces načrtovanja spletne strani prihraniš še več časa! Zato sem oblikovala spletni program “Pripravi svojo srčno spletko”, kjer pod mojim vodstvom izdelaš natančen načrt spletne strani, ki ti prihrani do 6 mesecev časa in do 1.000 € pri izdelavi spletne strani. Kako ti strokovnjak pomaga do še večjega prihranka časa pri izdelavi spletne strani preveri v mojem drugem Blog prispevku “5 načinov, kako ti strokovnjak pomaga pri načrtovanju spletne strani".
Za moje pojme najpomembnejša, pa vendar najmanj očitna prednost načrtovanja spletne strani, je prihranek denarja pri izdelavi spletne strani.
Mogoče se sprašuješ, zakaj bi z načrtovanjem prihranila tudi denar, saj rezultat bo menda enak, kajne?
Ni res! Če imaš skrbno izdelan načrt, lahko pričakuješ naslednje:
Če v proces načrtovanja spletne strani vključiš strokovnjaka lahko prihraniš še veliko več denarja, kot, če se tega lotiš sam-a! V mojem drugem blog prispevku “5 načinov, kako ti strokovnjak pomaga pri načrtovanju spletne strani”.
V primerih, ko načrt spletne strani niti v osnovni obliki ne obstaja, se pogosto dogaja, da se pri zdelavi zgrešijo pomembne povezave med posameznimi podstranmi, funkcionalnostmi. Ne da se dovolj razmisleka v verigo odločitev, ki jih obiskovalec spletne strani sprejema, ko potuje od vstopne strani do nakupa oz. kontakta.
Tudi, če se naknadno razmišlja o tem, je uporabniška izkušnja običajno zelo pomanjkljiva. To za sabo potegne veliko naknadnih sprememb, predvsem pa vprašanj o tem, KAJ na spletni strani ne funkcionira, kot bi moralo.
Uporabniško izkušnjo najlažje predstavim skozi primer sestavljanja omare. Ta zanimiva asocijacija se mi je porodila enkrat, ko sem se brez repa in glave sama lotila sestavljanja čisto preproste omare.
Poskusi si predstavljati naslednjo situacijo:
Ko odpreš vse pakete omare, je vse seveda po škatlah nametano. In, če se lotiš tako, da enostavno poskušaš zložiti deske eno za drugo, brez, da si jih najprej razporediš in pogledaš priložen načrt, ne bo šlo. Preden se dejansko lotiš sestavljanja desk v neko celoto, si moraš istovrstne deske razporediti in pogledati načrt, da pogledaš, kaj spada skupaj. Potem pa se v skladu z načrtom lotiš sestavljanja. Omara je tako sestavljena v 1 uri (no, če je zelo preprosta, kot je bila moja), če se lotiš brez načrtovanja, pa vprašanje, če jo sploh sestaviš. In na koncu, kot tipičen kupec, rečeš: Ojoj, kaka brezvezna omara je to bila. Ful težka za sestavit. V resnici pa sploh ni tako težka, če se je lotiš pravilno.
Če boš kot podjetnik-ca sam-a pripravila načrt spletne strani, boš nedvomno na tej poti naletela na številne izraze, pojme in tehnične podrobnosti, ki jih boš moral-a razumeti, če boš hotela načrt sploh izdelati. Tako se boš v bistvu spoznala z vsem, kar te bo spraševal izdelovalec spletne strani, hkrati pa boš znal-aa postavljati prava vprašanja.
Načrtovanje spletne strani je namreč v veliki meri le raziskovanje - raziskovanje tvojih možnosti in izbira tistih pravih.
Seveda ti lahko trajanje in težavnost tega raziskovalnega procesa olajša strokovnjak, ki te usmeri, da se pri načrtovanju posvetiš tistemu, kar je zate najpomembneje. Strokovnjak ti takoj in iz izkušenj pove, kaj je v tvojem primeru smiselno in katere ideje mogoče v tvojem primeru ne nosijo dovolj dodane vrednosti, da bi se jih izplačalo vkomponirati v tvojo spletno stran.
Če bi želel-a izdelati načrt svoje spletne strani s podporo strokovnjaka, sem ti na voljo tudi jaz - individualno ali preko spletnega program “Pripravi svojo srčno spletko”.
Skozi načrtovanje se, verjameš ali ne, posledično ustvarja tudi dizajn spletne strani. Ko ti točno veš, kaj mora biti na spletni strani, si že nehote ustvariš neko idejo o tem, kako bi naj stvari potekale, kako bi lahko na posameznem mestu pritegnil-a pozornost na prave stvari. Posledično prideš do vsaj 80 % dizajna spletne strani, kar pomeni, da tukaj znova prihraniš čas in denar.
Tako se lahko izogneš dodatnemu strošku najema grafičnega oblikovalca in raje najameš izdelovalca, ki ni le tehnično, ampak tudi dizajnersko podkovan, da ti na podlagi tvojega načrta praktično dokonča že v večini izdelano podobo.
Ker je v to dan dolgotrajen in temeljit premislek, je seveda dizajn, ki ga ti sčasoma splaniraš lahko celo bolj kompleksen in dodelan kot, če bi za to delo najela strokovnjaka. Konec koncev ti najbolje poznaš svojo stranko in sebe ter kar tvojo stranko in tebe pritegne.
Da ne govorim o tem, da boš ti sam-a najbolje premislil-a, katere funkcije za olajšanje tvojega poslovnega življenja bo najbolj smiselno vključiti v tvojo spletno stran.