Kako izbrati pravega izvajalca za izdelavo spletne strani?

Izbira podjetja, ki bo izdelalo spletno stran za podjetje je odločitev, od katere je praktično odvisen celoten potek in končni rezultat projekta izdelave spletne strani. Zato je pametno izdelovalca iskati na pravi način in pri tem upoštevati prave faktorje izbire. Preverite, katerim napakam pri izbiri se je pametno izogniti.

Delite na socialnih omrežjih
Kako izbrati pravega izvajalca za izdelavo spletne strani?

Zakaj je pomembno izbrati pravega izdelovalca spletne strani?

Kako izbrati izdelovalca spletne strani za svoje podjetje brez, da je v kratkem potrebna menjava ali celo ponovna izdelava spletne strani? 

Mogoče se sliši nemogoče, a v praksi se zelo pogosto zgodi, da podjetja pri izbiri izdelovalca spletne strani upoštevajo napačne faktorje, kasneje pa se ugotovi, da sodelovanje podjetju ne ustreza iz različnih razlogov. 

Dejstvo je, da je res veliko odličnih izdelovalcev spletnih strani, a le peščica je takih, ki so pravi za vaše podjetje. 

Mogoče vam je čudno, da kot podjetje, ki izdeluje spletne strani, govorim o tem, saj bi menda morali trditi, da smo najboljša izbira za vsako podjetje. 

Vsekakor ni tako! Verjamete ali ne, tudi sami izbiramo projekte, ki se jih lotimo, saj nam je pomembno, da sodelujemo le s podjetji, ki so na isti valovni dolžini z nami in se bodo tudi z veseljem vključili v naš sistem dela. Vsak izdelovalec spletnih strani ima neke svoje specifike, ki jih je potrebno upoštevati.

Kako izbrati izdelovalca spletne strani - Faktorji izbire

Ko se lotimo iskanja izdelovalca spletne strani se ustavimo pri različnih elementih izbire. To so tisti faktorji, po katerih se odločamo, kateri izdelovalec bo pravi za naše podjetje. 

Ne gre za to, da iščemo najboljšega izdelovalca na trgu, ampak iščemo tistega najboljšega za SVOJE podjetje.

Kdo je najboljši pa je odvisno od različnih faktorjev, ki se odražajo v pomembnih odločitvah, ki jih kot naročnik morate sprejeti še preden se lotite iskanja izdelovalca spletne strani.

Agencija ali freelancer oz. one-man band podjetnik?

Pri izdelavi spletne strani potrebujemo ne le golo izdelavo, ampak je potrebno pripraviti tudi dober načrt, ki se sklada z vašo poslovno strategijo, pripraviti dizajn, spisati vsebine, izbrati fotografije, stran dejansko izdelati, potem pa še poskrbeti, da se nekdo v podjetju nauči vsaj osnov upravljanja spletne strani in najeti vzdrževalca (ta je običajno izdelovalec spletne strani).

Nekatere faze procesa lahko izvedete sami, za izvedbo drugih pa potrebujete strokovnjaka, ki vam pri tem pomaga ali celo vse skupaj uredi za vas.

Dejstvo je, da je velik delež dela vseeno na vas oz. nekom, ki podjetje res odlično pozna, je poistoveten z njeno zgodbo in vizijo.

Nihče ne more spisati vsebin, kot jih lahko VI sami, nihče ne more izbrati boljših fotografij in nihče ne razume vaše idealne stranke bolj, kot VI sami!

Zato je smiselno pri vsem tem vedno iskati le pomoč in usmeritev, nikakor pa ne nekoga, ki to dela za vas!

No in iz tega pridemo do prve odločitve, ki jo morate sprejeti.

Ali bo za vas pametneje sodelovati z večjo agencijo ali vam bo zadostoval freelancer?

Ob tem naj poudarim, da niso vsi freelancerji resnično sami, saj so običajno povezani z zunanjimi izvajalci.

V prvi vrsti sami pri sebi v podjetju razčistite, kaj iščete. Ali je v podjetju kdo, ki recimo obvlada pisanje tekstov? Imate mogoče koga, ki ima smisel za fotografiranje ali zna celo obdelovati fotografije? Imate že izdelan CGP, kar pomeni, da ne potrebujete grafičnega oblikovalca, ampak le izdelovalca, ki zna dobro implementirati CGP v dizajn spletne strani.

Agencija

Treba se je zavedati, da je agencija običajno občutno dražja.

Osebno sem prepričana, da so agencije najprimernejše takrat, ko nimate nič od zgoraj naštetega in je hkrati vaša ideja zelo zahtevna in bo potrebno iti v razvoj po meri (ročno programiranje). V vseh ostalih primerih bo najem agencije verjetno ekonomsko potraten.

Agencijam sicer naročnik lažje zaupa, čeprav se v praksi kaže, da popolnoma neupravičeno.

Pri agenciji bo običajen projekt izdelave brez posebnih specifik verjetno nekoliko hitrejši, saj imajo veliko več že vnaprej pripravljeno in jim je enostavno lažje. To pa ne pomeni, da bo taka spletna stran boljša. Pravzaprav pri sodelovanju z agencijo obstaja večje tveganje, da bo vaša spletna stran “le še ena med mnogimi”, saj običajno za izdelavo vseh manjših projektov uporabljajo neke predloge, ki so jih navajeni.

Pri agenciji se tudi skoraj 100 % ne bo zgodilo, da kakšnega problema ne bi znali rešiti. Načeloma se to ne zgodi niti pri freelancerjih, ki imajo za sabo dobro ekipo zunanjih sodelavcev, ampak pri agenciji pa v osnovi to običajno ni težava.

Torej, če bo vaš projekt zelo zahtevne narave in bo potreben razvoj po meri, vam priporočam najem agencije. V vseh drugih primerih odločitev dobro pretehtajte.

Tudi same agencije drugače obravnavajo manjše projekte kot velike.

Freelancer

Freelancerji so običajno mini podjetniki, pogosto celo popoldanski podjetniki, ki spletne strani delajo “za zraven”. Velikokrat pa so freelancerji tudi izredno dobro povezani z zunanjimi izvajalci na različnih področjih.

Nikakor ni zaupati freelancerju, ki trdi, da bo čisto vse elemente spletne strani čisto sam pokril. Če nima tak freelancer za sabo kakih 20-letnih izkušenj na vseh področjih (načrtovanje, vsebinska priprava, dizajn in izdelava speltnih strani), je težko verjeti, da bo kar obvladal vse to.

Tako, da pri tem bodite previdni in vsakega freelancerja jasno vprašajte, kaj je njegova “specializacija” in kako je povezan navzven z drugimi, ki obvladajo druga področja.

Intelectum je ena takšnih freelancer podjetij, ki smo odlično povezani navzven. Sami se specializiramo na vsebino, oblikovanje in tehnično izvedbo v WordPressu, dodatno pa smo povezani z zelo izkušenimi programerji, skrbnikom strežnika, grafično oblikovalko in strokovnjakinjo za oblikovanje uporabniške izkušnje (no tukaj smo že sami odlični, a še radi vidimo dodatno potrditev).

Mogoče se vam zdi fina ideja, da boste sodelovali izključno z enim človekom, a, če želite res vrhunski izdelek, je to nemogoče.

Je pa še druga plat te odločitve.

Agencije običajno računajo občutno več za vsak projekt, kot freelancerji, čeprav to ne zagotavlja boljše kakovosti. Še več, v zadnjih letih na trgu opažamo ogromno zelo pomanjkljivih projektov agencij, ki za projekt zaračunajo 5.000 € +. Tudi pri Intelectumu smo se srečali z nekaj takimi projekti, ki smo jih takoj po dragi izdelavi z njihove strani prevzeli v prenovo in upravljanje.

Ko se odločate, ali boste najeli agencijo ali freelancerja torej presojate, kakšen nabor storitev potrebujete.

Pretekli projekti izvajalca

Zelo pogosto se pri iskanju izvajalca lotimo pregleda njihovih portfoliev. To je seveda smiselno, a vseeno z zadržkom. 

Pri pregledovanju preteklih projektov izvajalca svetujem, da se osredotočite predvsem na to, ali so projekti enolični, ali so si med seboj drugačni? Če opazimo enoličen dizajn, ne glede na to, kako zelo dober je, se vprašajte ali je to to, kar si želite. Ali res želite imeti “le še eno” spletno stran, ki se zlije z okolico?

Moj nasvet tukaj bi bil, da je podjetje, ki izdeluje enolične spletne strani najslabša možna izbira. Je pa res, da imajo takšna podjetja običajno smešno nizke cene. Seveda, ker vložijo v izdelavo kako uro dela, na koncu vam pa še ne pomagajo pri morebnitnih prilagoditvah ali pa vas te prilagoditve stanejo še več, kot, če bi projekt v štartu zaupali bolj “resnemu” podjetju.

Druga past, ki se skriva v pregledu preteklih projektov, je, da lahko hitro spregledamo zelo dobrega izdelovalca le zato, ker na nekaterih projektih, ki jih imajo objavljene kaj ne deluje ali izgleda čudno.

Ob tem moram izpostaviti nekaj krutih resnic, s katerimi se izdelovalci konstantno srečujemo, ki povzročijo, da dolgoročni naši projekti niso takšni, da bi bili nanje ponosni. In sicer:

  • Podjetniki se zaradi prihranka denarja pogosto ne odločijo za vzdrževalno pogodbo po izdelavi, kar pomeni, da lahko že po prvi posodobitvi spletne strani kaj preneha delovati ali se “podre” dizajn. To pa potem vrže slabo luč na izdelovalca, ki je v bistvu v štartu objavil zelo dobro spletno stran.
  • Podjetniki po izdelavi pogosto kaj sami urejajo in slej kot prej pride do tega, da dizajn ni več skladen s tem, kar se je v štartu izvedlo. Prav tako se spletna stran zaradi neustreznih posegov naročnika pogosto upočasni in/ali pade pozicija v Googlu, ker sam naročnik ne zna vsega tega ustrezno vzdrževati.
  • Veliko na spletnih straneh je odvisno od naročnika samega, saj ste vseeno vi tisti, ki vedno sprejmete končno odločitev glede izgleda, postavitev in delovanja zadev na spletni strani (tako bo tudi v vašem primeru seveda). Delo nas, izdelovalcev je, da vas informiramo o morebitnih posledicah vaših odločitev, vendar je naša še večja dolžnost, da izvedemo, kar nas prosite, saj ste vi plačnik, ki odloča. No, pri Intelectumu smo se odločili omejiti odločanje naročnikov do mere zdravega okusa in idej, ki so res pretirane in popolnoma neprimerne ne implementiramo. Do sedaj smo sicer vedno prišli do pametnega kompromisa, tako, da dejanske neizvedbe še vseeno nismo doživeli.

Moj nasvet torej, če se že lotite preverjanja preteklih projektov izvajalcev, se jih lotite kritično in izvajalce povprašajte o njih, ko vas kaj zmoti. Iz odgovora izvajalca boste dobili veliko drugih informacij, kot je sposobnost sprejeti kritiko (kar je izredno pomembno) in nasploh veliko boste izvedeli o odnosu izvajalca do strank. Opravljanje stranke seveda ne bo dobra popotnica (drugo pa je izražanje zahtev naročnika na spoštljiv način). 

Zbiranje priporočil za izvajalce

Tudi izbiranje izdelovalca spletne strani izključno preko zbiranja priporočil je dvorezni meč. Ko zbirate priporočila, se je potrebno vprašati tudi: 

  • Ali so projekti, zaradi katerih je izvajalec pridobil priporočila, aktualni? Če je nekaj bilo izvedeno že leta nazaj, lahko to pomeni, da (vsaj v primerih agencij) vaše spletne strani v roke ne bo dobil isti izdelovalec, kar pomeni, da je priporočilo praktično brezpredmetno.
  • Ali je oseba, ki priporoča podjetje mogoče kako drugače povezana s priporočenim podjetjem? Preverite vire priporočil in ali izvajalca priporočajo dejanske stranke, ali so to njihovi prijatelji, znanci, poslovni partnerji ipd., ki pač želijo podpreti osebo, ki jo poznajo, v resnici pa ne vejo nič o njenem delu.
  • Ali oseba, ki priporoča deluje v branži, sorodni vam? Nekateri izdelovalci se najbolje znajdejo pri izdelavi spletnih strani za proizvodna podjetja, nekateri izdelovalci so dobri na bolj duhovnih področjih ipd. To seveda velja najbolj za freelancerje. Pri agencijah je to tveganje malo nižje, a vseeno ne za odmet.
  • Ali so vaše potrebe glede spletne strani sorodne tistim, ki jih ima priporočitelj? Torej, če vam neka oseba priporoči nekega izvajalca, ki je tej osebi izdelal le spletno stran, ali ste lahko prepričani, da bo izdelal enako dobro tudi spletno učilnico, ki jo vi mogoče potrebujete?
  • Na kaj leti priporočilo? Na dejanski izdelek, na način sodelovanja z izdelovalcem, na hitrost izdelave, kakšna specifična posebnost spletne strani, …? Pomembno je, da veste kaj dotično je naročniku bilo pri nekem izdelovalcu všeč. Potem pa je pomembno, da vi že prej identificirate, kaj je vam osebno najbolj pomembno in kaj boste vi potrebovali v izdelovalcu.

Vsekakor je pri zbiranju priporočil potrebno gledati širše in jih ocenjevati kritično. Osebno priporočam, da si vedno vzamete čas in priporočila preverite.

Pogosto se priporočila zbirajo z objavami preko Facebooka, vaše vprašanje pa je lahko zastavljeno tudi tako, da bodo priporočila veliko bolj kvalitetna. Priporočam vprašanje, kot je recimo tole:

“Zbiram priporočila za izdelavo spletne trgovine. Pomembno mi je, da izvajalec NI agencija, in zelo pomembno je, da je nekdo odziven, da zna poslušati želje in se vključi v vse aspekte izdelave, ne le v golo izdelavo. Prosim, da pripnete konkretne spletne strani, ki so vam jih izdelali”.

Na tak način izrazite, kaj je tisto, kar vi potrebujete (torej spletna trgovina v tem primeru), kaj vam je pri izvajalcu najpomembneje in pozovete, da dajo povezave do njihovih spletnih strani.

Tako dobite kakovostna priporočila, ki jih lahko preverite. Prav tako bo teh priporočil na ta način manj. Ni nujno, da bodo vsi upoštevali vaše zahteve, a verjetno večji delež priporočiteljev to bo dobro prebralo in napisalo, kar vas zanima.

Iskanje preko Google iskalnika

Ko iščete izdelovalca spletne strani se verjetno najprej obrnete na strica Googla? Le kdo se ne. Pa ne samo za iskanje izdelovalca spletne strani, ampak za vse, kar potrebujemo. 

Tako pridete do podjetij, ki so na Googlu najbolje rangirana na ključno besedo “izdelava spletnih strani” ali nekaj podobnega.

Pa to pomeni, da bo tako podjetje naredilo najboljšo spletno stran?

Sploh ne!

To so le podjetja, ki najbolj skrbijo za SEO. Imajo človeka, ki piše blog po pravilih SEO-ta, imajo nekoga, ki ves čas spremlja dogajanje na Googlu in je verjetno v podjetju samo in izključno za to.

Manjši freelancerji imajo zelo redko čas, da bi ustvarjali toliko vsebine, kot večja podjetja in osebno se mi zdi zelo nepošteno iskanje izvajalcev izključno preko Googla. Konec koncev to ne pove nič o kakovosti spletne strani, ki jo boste dobili od njih.

Še nekaj zanimivosti, ki vam bodo dale misliti:

  • Kar 30 % podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo spletnih strani, svojih lastnih spletnih strani ni izdelalo samo.
  • Na pozicijo podjetja v Googlu vpliva 200 faktorjev in noben od njih ni kakovost njihovih storitev.

Odzivnost izvajalca

Pri izdelavi in upravljanju spletne strani je sila pomembno, da imamo na drugi strani nekoga odzivnega, nekoga, ki ga lahko pokličemo, ko imamo težavo in jo nemudoma reši. 

Logično, včasih kaj ne gre kar prvo minuto, a bistveno je, da izvajalec nima brezbrižnega odnosa.

Odzivnost izvajalca lahko preverite že predhodno. Bodite pozorni v kakem času vam izvajalec odgovarja na vaša sporočila. Seveda pri tem bodite razumljivi in logični.

Na področju preverjanja odzivnosti vam bodo reference, ki jih dobite, v veliko pomoč.

Cena

Čeprav trdim, da se izdelave spletne strani nikoli ne lotevajte iz polja pomanjkanja, ko ni denarja, pa je realnost v resnici ravno takšna, da se takih investicij lotevamo ravno, ko nam gredo stvari navzdol.

Ko stvari niso rožnate namreč začnemo o takih stvareh šele razmišljati.

In seveda je tudi cena nek faktor izbire, o katerem morate razmisliti preden se lotite iskanja izvajalca.

Osebno sem mnenja, da, če nimate na voljo vsaj 1000 € za navadno spletno stran (mogoče z blogom) in vsaj 2.000 € za spletno trgovino, je bolje, da se projekta ne lotevate ali pa raje zakupite kakšen tečaj in si spletno stran izdelate sami. 

Kar bo ceneje bo po vsej verjetnosti skupek kompromisov, izdelek pa ne bo v ponos ne vam in ne izdelovalcu.

Pri Intelectumu smo ravno s tem namenom spletne strani, cenejše od 1.000 € prenehali izdelovati, ponujamo pa razne programe, ki vam pomagajo pri samostojni izdelavi spletne strani za vaše podjetje.

Če se odločite za izdelavo na platformi WordPress imate potem kadarkoli možnost nadgradnje zato je tveganje praktično nično.

Izbiranje na podlagi energije, občutka

Med vsemi izpostavljenimi faktorji bi osebno najbolj izpostavila ravno tega. Mogoče se vam zdi popolnoma nesmiselno, da bi izdelovalca spletne strani izbirali na podlagi energije, občutka, teka, kako kliknete s človekom na drugi strani.

A konec koncev boste s to osebo sodelovali najmanj nekaj mesecev, verjetno pa še dlje, ker, če se zadeve lotevate, kot je treba, vam bo izvajalec spletno stran kasneje tudi vzdrževal.

Izbrani izdelovalec spletne strani ne le, da mora biti tehnično usposobljen za izvedbo vaših želja in uporabljati najprimernejša orodja, da jih uresniči. Veljati mora še najmanj naslednje:

  • Razumeti mora vašo branžo.
  • Energijsko mora biti na enaki ravni, kot oseba, ki bo zadolžena za sodelovanje z njim.
  • Njegov obseg storitev se mora skladati z vašimi potrebami,
  • Vi kot naročnik se morate popolnoma strinjati z njegovim načinom dela, da kasneje ne prihaja do težav.
  • Znati mora uskladiti svoje delo z vašim tehničnim poznavanjem področja.

Kako izbrati izdelovalca spletne strani - Korak za korakom

Izpostavila sem torej že, kako obravnavati različne faktorje izbire izdelovalca spletne strani. Vas pa najbolj zanima, kako se torej lotiti iskanja izvajalca. 

Vse omenjene faktorje bomo seveda uporabili in jih med sabo smiselno povezali. Začeli pa bomo sami pri sebi in pri identifikaciji naših želja.

Korak #1: Identificirajte izhodišča za iskanje

Po zgoraj navedenih pravilih se odločite ali boste iskali agencijo in izračunajte kakšen je vaš budget za izdelavo spletne strani. Prav tako si napišite seznam vsega, kar od izdelovalca pričakujete, da bo naredil.

Seveda je vaša ključna naloga tudi določiti točno, kaj želite na svoji spletni strani imeti. Ko date delati ponudbe je pomembno, da date potencialnim izvajalcem informacijo o tem, kakšne strani so vam všeč in jim povedati, kaj vam je na strani najbolj pomembno. Lahko je to vsebina, hitrost, varnost, stabilnost, lep dizajn, … 

Korak #2: Povprašajte za priporočila

Po pravilih iz prejšnjega poglavja objavite vprašanje v čim več podjetniških skupinah na Facebooku. Dobljena priporočila kritično ocenite in preverite iz omenjenih vidikov.

Korak #3: Raziščite splet

Na spletu v svoji branži pa tudi izven nje poiščite spletne strani, ki so vam všeč in raziščite, kdo jih je izdelal. Običajno je izdelovalec naveden v nogi spletne strani direktno ali v rubriki “kolofon”.

Pogooglajte tudi ključno besedo “izdelava spletnih strani”, da najdete čim več podjetij, ki se s tem ukvarja. Poglejte si njihove spletne strani, ki vam bodo dale tisti osnovni občutek, ali je to izvajalec, ki bi vam lahko odgovarjal. 

Skrbno si shranjujte imena in kontaktne informacije teh podjetij, da jih lahko potem raziščete.

Korak #4: Raziščite delovanje podjetij, ki jih imate v trenutnem izboru

Obiščite spletne strani in socialna omrežja podjetij, na katera ste naleteli do sedaj. Preverite morebitna mnenja. Preverite, če njihova filozofija odgovarja vašim željam in potrebam. S tistimi, ki vas pritegnejo stopite v stik in zaprosite za osebni razgovor ali, kar je sedaj bolj moderno, zaprosite za kakšen Zoom. 

Če že za uvodni sestanek zahtevajo plačilo verjetno niso pravo podjetje za vas, saj so verjetno eni tistih, ki za vsak gib vzamejo 100 €.

Korak #5: Zahtevajte ponudbe

Od vseh, s katerimi ste stopili v stik zahtevajte ponudbe. Kritično jih primerjajte in izberite izvajalca, pri katerem vam je celotna slika najbolj všeč in s katerim ste se osebno najbolj “zaštekali”. Naj vam ne bo glavno vodilo denar. 

Priporočljivo je, da pridobite vsaj 3 ponudbe primerljivih izvajalcev.

V kolikor katera od ponudb znatno odstopa preverite, kaj je v ponudbi navedeno.

Bodite pozorni, da so ponudbe natančno opredeljene. Torej v ponudbah mora biti navedeno točno, katere storitve obsega cena, ki je podana, saj bi kasneje lahko prišlo do nesporazumov, če le-to ni dovolj dobro specificirano že v ponudbi.

Tudi vi seveda isto vsebino pošljite vsem podjetjem. Ne zahtevajte pri 1 podjetju ponudbo za nekaj, pri drugem podjetju pa za nekaj popolnoma drugega.

Korak #6: Zaprosite še en sestanek, če še dvomite

Ne bojte se zaprositi še en sestanek z 1 ali 2 podjetjema, med katerima se ne morete odločiti. Na sestanku izpostavite svoje dvome, morebitna dodatna vprašanja. Poudarite, da vam je pomembno, da je cena veljavna do konca projekta, pogovorite se o vseh možnostih, ki jih imate. Tudi o plačilnih pogojih, če le-ti niso bili jasno identificirani že prej. Pomembno je na tem mestu spregovoriti tudi o roku izdelave. 

Izvajalcu, ki ste ga zares začutili, že na sestanku ali najkasneje nekaj ur po sestanku, potrdite naročilo in izvedite plačilo akontacije. 

Kot lahko vidite, izbira izvajalca za izdelavo spletne strani v vsej poplavi ponudbe, ni lahka naloga. 

A, če dobro veste, kaj želite od svoje spletne strani, boste tudi izvajalca veliko lažje izbrali. 

Izkoristite možnost brezplačnega 30-minutnega uvodnega posveta.

Na uvodnem posvetu spregovorimo o vseh vaših željah, vam odgovorimo na vaša vprašanja in vaše ideje kritično ocenimo iz vseh možnih vidikov.
Kliknite za rezervacijo termina

Želite biti obveščeni o novih koristnih vsebinah?

Vpišite svoje podatke in že kmalu boste prejeli nekaj novega v svoj e-poštni nabiralnik.

S prijavo na novice se strinjate, da vam Intelectum občasno pošilja e-poštna sporočila z informativno in marektinško vsebino. Kadarkoli se lahko odjavite.