Blog, verjamete ali ne, je lahko v veliko pomoč pri prodaji.
Splošno znano (ali pa tudi ne) je, da s striktno prodajnimi objavami na socialnih omrežjih težko kaj prodamo. Zato moramo raziskati, kaj zanima naše idealne stranke in kakšne informacije iščejo. Potem pa jim poskusimo te informacije dati.
Bralci našega bloga so zagotovo najbolj kvalitetni obiskovalci spletne strani, ki jih lahko dobimo. S tem, ko berejo naš članek namreč pokažejo, da jih tematika zanima, da imajo problem, ki ga naš zapis (in posledično tudi naši izdelki in/ali storitve) rešujejo. To so torej za nas najbolj verjetni kupci.
Blog ne le, da je odličen magnet za ustvarjanje prometa na spletni strani, ampak je tudi način, na katerega nas bo Google zelo rad pokazal v brskalniku.
A seveda, da je tako, se je potrebno pisanja blog prispevkov lotevati strateško – načrtovati in raziskovati.
V nadaljevanju preverite, kaj vse je pomembno, da boste lahko izkoristili blog za prodajo.
Načrtujte vsebino
Če hočemo izkoristiti blog za večjo prodajo vsekakor ni prava pot enostavno sesti za računalnik in začeti s pisanjem.
No, na tak način si lahko postavite neko strukturo. Povzamete to, kar želite sporočiti.
Vsekakor pa je potrebno pred dejansko objavo članek urediti tako, da bo imel možnost, da ga ljudje najdejo.
Kaj vam bo zapis v blogu, če ga nihče ne bo bral?
Torej v prvi vrsti mora biti članek tak, da ga bodo ljudje z veseljem prebrali. Naslov mora biti takšen, da bo ljudi pritegnil, prav tako morajo bralci vsebino “požirati”.
Prav tako pa želimo poskrbeti, da jo bo “požiral” tudi Google in naš članek prikazal čim višje v brskalniku.
Celoten proces načrtovanja blog prispevka, ki bo prodajal za nas lahko strnemo v 3 korake:
- Vsak članek naj ima cilj
- Vsebina naj ima dodano vrednost
- Raziščite konkurenco
- Raziščite in uporabljajte ključne besede
Vsak zapis v blogu naj ima cilj
Bloga ne smemo pisati samo zato, da ga (no lahko ga, ampak bo sam sebi namen). Vedno želimo z blogom nekaj doseči: prodati izdelek, spodbuditi h kontaktu ali karkoli drugega.
Izberimo si izključno 1 cilj, na katerega poskušamo ves čas subtilno napeljevati. Kot boste videli v nadaljevanju pa vključimo ta cilj tudi v naš CTA med vsebino in/ali na koncu članka.
Prvo vprašanje pred pisanjem članka je: Kaj želim s tem zapisom doseči?
Pišite izvirno vsebino
Pot do branega in vidnega blog zapisa zagotovo ni v kopiranju tuje vsebine.
Ključ do branosti je izvirna vsebina, ki je ljudje drugje ne najdejo.
Res je, da je toplo vodo odkrivati včasih težko ali celo nemogoče, a vaše delo je, da poiščete teme, ki ljudi dejansko zanimajo in veste, da jim bo koristila.
Če je v vaši temi težko napisati kaj, kar še nihče drug ni povedal tako, brezplačno, je mogoče bolje, da se pisanja takega članka vzdržite. Če ne drugega vsaj stvari zapakirajte nekako drugače, na svoj način. Če pišete o 5 načinih za lepše spanje in vsi na področju ponavljajo ene in iste, vi dodajte enega, ki ga zelo redko ali nikoli ne zasledite.
To pomeni, da boste mogoče to področje morali dodatno raziskati. Pri tem si pomagajte predvsem s tujimi članki, kjer vemo, da običajno najdemo še več informacij, kot v slovenskih člankih.
In še eno pravilo: poskusite pisati v globino in ne v širino. Torej izbirajte konkretne teme, ki jih obdelate zelo podrobno in tako date zelo specifičnim iskalcem točno to, kar iščejo.
Raziščite konkurenco
Blog je mogoče izkoristiti za večjo prodajo le, če nekaj naredimo bolje kot naša konkurenca.
Pogoj, da nam to uspe je, da raziščemo, kaj in kako konkurenca to temo že pokriva.
Torej najprej enostavno preiščemo splet na to temo, o kateri želimo pisati, da ugotovimo, kaj je že na voljo. Iščemo v Googlu, na socialnih omrežjih in povsod, kjer se spomnimo.
Na tej podlagi lahko določite nek edinstven fokus članka, ki ne bo enak vsem ostalim.
Vsekakor ne želite tekmovati z zapisi na spletnih straneh, ki so zelo znane in rangirajo visoko v Googlu. S takim zapisom, pa če je še tako koristen, ne boste veliko dosegli.
Ugotovite, kaj dela vaša konkurenca in vsako stvar naredite za stopničko ali dve bolje.
Če ugotovite, da stvari ne morete speljati na boljši ali vsaj drugačen način kot konkurenca, je mogoče bolje, da se odločite za kakšno drugo temo, kjer boste to lahko storili.
Raziščite ključne besede in jih uporabite
Na izraz ključne besede ste zagotovo že naleteli. To so tiste besede, besedne zveze in stavki, ki jih ljudje vpisujejo v iskalnike, da pridejo do želene vsebine.
In ena od vaših zelo pomembnih nalog je, da raziščete, kaj točno iščejo ljudje v Googlu in na socialnih omrežjih, da v svojo vsebino vključite ključne besede, zaradi katerih bo vaš članek viden povsod.
Na temo raziskave ključnih besed je na voljo že veliko besedil in videov, zato na tem mestu o tem ne bom podrobno govorila.
Bi pa izpostavila le nekaj pravil, ki se jih je pametno držati, ko šele začenjate s pisanjem bloga:
- Za svoj članek izbirajte ključne besede, pri katerih imate največje razmerje med iskalnim volumnom in konkurenco (torej, da ljudje to iščejo zelo pogosto, ni pa veliko vsebine na to temo) - to velja še najbolj, ko smo še na začetku.
- Izbirajte t.i. long-tail ključne besede. Torej npr. ne poskušajte kandidirati za uvrstitev visoko s ključno besedo "vino", ampak se v zapisu osredotočite recimo na "francosko vino".
- Skrbno vključujte ključno besedo v naslove in besedilo, nikakor pa z njihovo uporabo ne pretiravajte. Besedilo mora biti še vedno naravno berljivo.
Seveda je za tem še cela znanost. A če se boste držali vsaj teh priporočil boste lahko na dolgi rok “iz ozadja” prehiteli konkurenco.
Nič pa ne bo škodilo, če raziskavo in uporabo ključnih besed nadalje raziščete in se izpopolnite pri tem. Na tem mestu vam lahko priporočim en zanimiv članek na to temo, ki nekako povzame bistvo za lažji začetek. Preberete ga lahko tukaj.
Vključujte notranje povezave
Notranje povezave ali “internal links” so zelo pomemben del vsakega članka. Gre za to, da ljudi spodbudimo k nadaljnjemu branju zapisov v našem blogu.
Z dajanjem uporabnih informacij vsekakor pokažemo, da smo strokovnjak na svojem področju. In ljudje radi kupujemo od ljudi, katerim zaupamo, da vedo, kaj delajo.
Več naših vsebin, kot jih bo oseba prebrala, bolj nam bo zaupala.
Prav tako z notranjimi povezavami damo Googlu pot za indeksiranje naše strani naprej. Če imamo v svojem blogu le nekaj zelo dobro “polinkanih” prispevkov in poskrbimo še za druge vidike optimizacije, so to lahko naši paradni konji.
Ko se lotimo pisanja novega članka torej razmislimo, kako je ta vsebina povezana z drugimi vsebinami na naši spletni strani. Če imamo spletno trgovino je pametno vključiti povezavo do kakšne kategorije izdelkov ali kakšnega konkretnega izdelka. Če imamo kakšen drug blog zapis, povezan z vsebino našega članka in je tudi zelo dobro optimiziran, ga je tudi pametno polinkati.
Poiščite tudi kakšno mesto na spletni strani, od koder lahko polinkate ta vaš novi članek. Tako, da to naredimo dvosmerno.
A nekaj osnovnih pravil se pri tem vseeno držimo:
- S povezavami ne pretiravamo - vključimo max 3 notranje povezave v članku dolžine 1,000 besed.
- Povezav ne poimenujemo z besedami "več o tem", "tukaj" ipd. Povezave naj bodo poimenovane po ključni besedi tiste druge vsebine, kamor povezava pelje.
- Linkajmo pomembna mesta na naši spletni strani - tista, za katera ocenjujemo, da bodo bralca še prej vzpodbudila k akciji (najbolje je linkati na prodajne strani, manj pa na druge enakovredne zapise).
- Isto povezavo vključimo v članek le enkrat - razpršimo notranje povezave tako, da so enakomerno razporejene po celi strani na vse naše najpomembnejše strani.
Poskrbite za povratne povezave
Izredno močan del vidnosti vaših člankov je v tem, da jih objavljajo oz. linkajo tudi druga spletna mesta. To pomeni, da kdaj napišete kakšen članek tudi na kakšnem drugem spletnem mestu in tako zajamete še njihovo ciljno publiko. Na drugi strani so takšne povezave za Google nek signal, da se v vašem članku nahaja vsebina, vredna branja in jo bo raje pokazal iskalcem v brskalniku.
A potrebno je pri tem upoštevati nekaj pravil, da ves naš trud s pisanjem člankov ne bo zaman:
- Članke objavljajmo na čim bolj avtoritaitvnih spletnih straneh, ki so znane in vidne v Googlu.
- Tudi povezave na tujih straneh naj bodo ustrezno poimenovane (torej brez besed tukaj, več o tem ipd.), kot pri internih povezavah.
- Ne kopirajmo naše originalne vsebine na druga spletna mesta - naša vsebina naj se obvezno pojavi le enkrat na celotnem spletu, sicer sami sebi delamo konkurenco in si "odžiramo vidnost"
- Poskusimo doseči, da naše povezave na tujih spletnih mestih ne bodo označene kot "no-follow", saj jim v tem primeru Google ne bo sledil.
Zanimiv pristop je tudi kupovanje povratnih povezav. Osebno te metode ne podpiram, ker je le vprašanje časa, kdaj bo Google to začel kaznovati. V tujini se to že dogaja, pri nas pa sicer zaenkrat še funkcionira, ker je pri nas Google algoritem še nekoliko “zadaj”.
Prav tako ljudje že tudi prepoznavajo takšne spletne strani, ki delajo samo zato, da linkajo navzven in posledično na take povezave manj klikajo, ker se zavedajo, da je verjetno le malo uporabne vsebine tam zanje.
Če se torej lotite kupovanja povratnih povezav se lotite “po pameti”, tako, da bodo vaše povezave v okviru nekih vsebin, ki se skladajo z vašo strategijo.
Vključujte CTA-je
CTA (ang. Call to action) ali Klic k akciji je tisto, kar običajno na spletnih straneh prodaja. Gre za zelo viden razdelek med vsebino, običajno gumb, ki pelje na neko prodajno stran, obrazec za kontakt ali povpraševanje, klic, …
Definitivno vsaj enkrat znotraj našega blog prispevka vključimo CTA sredi vsebine in definitivno še čisto na koncu.
Ta CTA naj bo tisti “naslednji korak” za bralca od branja prispevka. Če nekdo recimo bere prispevek na temo pomoči otroku pri kolikih, ga ne bomo peljali na stran o otroški kozmetiki, ampak na izdelek ali kategorijo izdelkov, ki pomagajo pri kolikih.
CTA je v bistvu to, da damo možnost bralcu izpolniti cilj članka, ki smo si ga dali na začetku.
CTA vsekakor vizualno poudarimo, da ga bralec nikakor ne more zgrešiti.
Pri umestitvi CTA-jev le pazite, da “pašejo” tja, kamor jih postavite.
Vabite k branju članka
Bistveno za branost vašega članka je, da ljudi prepričate, da si ga želijo prebrati. To pomeni, da na vse spletne kanale, ki jih premorete objavite bistvo članka, kjer izpostavite, kateri problem boste s tem rešili.
Saj veste: Več ljudi, kot bo članek prebralo, večja verjetnost je, da bo nekdo kliknil vaš CTA in naredil tisto, kar vi želite.
Bistveno je, da že ob vabilu izpostavite, zakaj bi oseba to želela prebrati.
Zelo zanemarjen spletni kanal, ki ga le malo podjetij uporablja (in tako popolna priložnost za vas) je Google MyBusiness profil. Do le-tega dostopate s svojim Google računom (ki ga vsekakor morate imeti za svoj posel) in ogromno podjetij sploh ne ve, da lahko v Google MyBusiness objavljate svoje vsebine. Vsebine so tam vidne 7 dni in vsekakor Google te zapise potiska na vrh iskalnika.
Želim ga posebej izpostaviti saj smo v Intelectumu testirali koristnost Google MyBusiness profila. Objavili smo po 1 objavo vsak teden in naša spletna stran je ravno iz tega profila prejela največ klikov. Čeprav smo bili aktivni na socialnih omrežjih je bilo več organskih klikov iz tega vira.
Dobra podpora za branost vašega bloga, predvsem, če ste na začetku svoje poti so plačljivi Meta in Google oglasi. Mogoče se vam zdi, da blog pa že ne spada v oglase. Seveda spada, veliko bolj, kot vaši izdelki in opisi storitev. Ljudje veliko raje klikajo na neprodajne oglase (ki seveda so prodajni, a oni tega še ne vejo).
S plačanimi oglasi, ki jih namenimo svojim člankom lahko z majhnimi budgeti veliko dosežemo.
Pomembno pa je, da za oglase uporabimo resnično uporabne članke, ki jih napišemo. Tiste naše “paradne konje” in ne tistih člankov, ki smo jih spisali v pol ure.
Dodajajte grafične materiale in videe
Ljudje smo zelo vizualna bitja. Zapomnimo si v povprečju 80 % tega, kar vidimo, 50 % tega, kar slišimo in le 30 % tega, kar preberemo.
Logično je torej, da v naše članke vključujmo slike, grafične prikaze in po možnosti še kakšen video.
Osebno prisegam na videe, ki jih vključimo na vrh člankov in služijo kot nek povzetek in magnet za nadaljnje branje.
Grafike, slike in druge vizualne poudarke pa vključujmo vseskozi.
Vse to še ustrezno optimizirajmo za Google in še večja verjetnost bo, da nas bo Google visoko prikazal. Na drugi strani s takimi vložki poskrbimo, da vsebina ni dolgočasna in jo ljudje radi preberejo do konca.
Še posebej je to pomembno pri zelo dolgih zapisih, kjer interes in fokus še hitreje padata. Prav tako to velja za bolj “tehnična” področja z malo bolj “težkimi temami”.
Takšen primer (kar se tiče dolžine IN tehnične zahtevnosti) je tudi ta članek, ki ga sedaj berete. Če ste prišli do sem pomeni, da sem nekaj naredila prav. Mogoče so me podprle slike, vizualni poudarki ali pač način pisanja.
Kakorkoli, prebili ste se že skoraj do konca članka.
Na tak način je tudi Google dobil signal, da je moja vsebina zanimiva in pomembna, zato me bo še raje pokazal drugim iskalcem.
Izpostavite prijavo na novice
V blogu vsekakor ne pozabite povabiti k prijavi na novice.
Osebno sem mnenja, da je blog edino mesto na spletni strani, kjer tudi pojavno okno (ang. pop-up) ni slaba ideja. Sicer nisem pristaš teh pojavnih oken.
A tudi pojavno okno za prijavo na novice je potrebno umestiti smiselno. Nikakor ni dobro, da se pojavno okno odpre v prvih 3 sekundah obiska. Po vsej verjetnosti bo bralec zaprl članek in zapustil stran.
Pojavno okno je potrebno vključiti na način, da se prikaže šele nekje po vsaj polovici branja članka (če je to dolg članek seveda, če je kratek ga nastavimo tako, da se prikaže čisto proti koncu).
Predvsem pa pazimo, da je prijava na novice na voljo tudi drugod na spletni strani, da imajo ljudje v kateremkoli trenutku možnost pustiti svoj e-poštni naslov (pri tem ne zanemarimo pomena brezplačnih e-knjig, vzorcev ipd.).
Množični mailing je namreč še vedno tisto, kar res najbolj prodaja, v prihodnosti pa bo verjetno še toliko bolj.
In blog je idealna priložnost za pridobivanje najbolj kvalitetnih kontaktov v našo bazo.
Sklepne misli
Upam, da sem vas skozi ta prispevek prepričala, da je blog, če je ustrezno izveden lahko odlična priložnost, da prodate več. Če blog že pišete upam, da sem vas spodbudila, da se ga lotite bolj strateško (če se ga še niste).
Predvsem pa upam, da je bila vsebina poučna in lahka za branje (če ste prišli do sem, sploh ne dvomim).