Kako predstaviti izdelek v spletni trgovini?

Predstavitev izdelka v spletni trgovini je ena od stvari, ki jih je treba skrbno načrtovati še pred izdelavo spletne trgovine. Sama struktura predstavitve bo namreč med drugim narekovala tudi sam dizajn strani izdelka.
predstavitev-izdelkov-v-spletni-trgovini

Vsebina

Vsebina

Sorodni članki

5 korakov načrtovanja spletne strani

Izdelava spletne strani je mnogo več kot le postavitev elementov in besedila na svoje mesto. V ozadju se skriva še mnogo več. V tem članku izveš skozi katerih 5 korakov izdelave spletne strani je potrebno iti, da bo ta resnično prodajno naravnana in da bo služila svojemu namenu.

Preberi več »

CMS vs. programirana spletna stran

Kaj je bolje: Spletna stran, narejena v Wordpressu ali katerem drugem CMS sistemu, ali sprogramirana spletna stran? V tem prispevku izveš, katere so prednosti in slabosti ene in druge odločitve.

Preberi več »

WordPress

Wordpress je vodilni Sistem za upravljanje vsebin na spletu v svetovnem merilu. Tukaj vam predstavljam, zakaj je tako in kakšne prednosti lahko tudi vi izkoristite, če se odločite za izdelavo Wordpress spletne strani.

Preberi več »

Pri predstavitvi izdelka imaš 3 osnovne možnosti:

  • tekstovna predstavitev,
  • foto-predstavitev in 
  • video predstavitev.

 

Pri tem, kakšno predstavitev izbereš se moraš ravnati po tem, kaj dejansko prodajaš.

Storitve se seveda predstavljajo drugače kot fizični izdelki, spet predstavitev fizičnega izdelka je pa tudi odvisna od tega, kaj je pri predstavitvi bolj pomembno:

Funkcionalnost

ali

videz

To je torej prvo, kar se moraš odločiti, ko načrtuješ predstavitev svojih izdelkov.

moznosti-predstavitve-izdelka-intlectum

Predstavitev izdelka - sestavine

Predstavitev izdelka sicer vsebuje kar nekaj elementov, ki jih splaniraj vnaprej:

  • Ime izdelka (o tem, kako se loti poimenovanja, najdeš več v videu tukaj).
  • Kratek opis (prikazan takoj na vrhu strani izdelka),
  • Kategorija/e izdelka,
  • Ključne besede, po katerih kupci iščejo ta izdelek,
  • Dolg opis,
  • Ocene izdelka,
  • Grafični material,
  • Opcijsko: dražji, sorodni in podobni izdelki.

Vsak od teh elementov je seveda ključen in izredno pomemben, zato je pomembno, da splaniraš čisto vse, da bo predstavitev izdelka v tvoji spletni trgovini resnično prodajala.

Vseeno so vsi ti elementi čisto samostojne teme, o katerih lahko spregovoriva tudi osebno, danes pa želim spregovoriti le, katerega od vseh načinov predstavitve, ki so ti na voljo, izbrati, glede na to, kaj prodajaš.

Predstavitev izdelka glede na tip produkta

Kakšne vrste predstavitev so smiselne predstavljam kar skozi praktične primere.

Predstavitev storitev

Jasno je, da je storitve praktično najtežje predstaviti skozi fotografijo. Če si psihoterapevt, turistični vodnik, računovodja, pravnik, ponujaš spletne mentorske programe, … je izdelke s fotografijo praktično nemogoče predstaviti. Pri storitvah je tako v ospredju tekstovna predstavitev. 

V primeru, da prodajaš tovrstne storitve, je praktično brezpredmetno vlagati veliko časa in denarja v CGP. Kakšen grafični oblikovalec bi me sedaj verjetno okaral, pa vendar se je potrebno zavedati, da predvsem v storitveni dejavnosti ne bo prodajal logotip, še manj vrhunski dizajn tvoje vizitke. Za tisto najnujnejše, kar je skladnost barv, oblik in pisav preko celotne spletne strani lahko poskrbiš sama. Na spletu so številna orodja, kjer lahko ustvarjaš in si sama izdelaš celoten CGP. Preveri na primer Canvo, če je še nikoli nisi.

Tako tudi pri opisu tvojih storitev ne bo v ospredju fotografija, ki jo boš dala na svojo spletno stran. Zavedaj se tudi, da, če prodajaš izključno storitve, tvoja spletna trgovina verjetno niti ne bo klasična trgovina in ne bo niti imela kataloga izdelkov, kot jih ima klasična spletna trgovina. 

Po vsej verjetnosti boš za vsako svojo storitev (če jih imaš več) izdelala pristajalno stran, kjer boš na dolgo in široko razložila, kakšna je tvoja storitev, zakaj si boljša od konkurence in zakaj ti kupec lahko zaupa.

Težava pri teh pristajalnih straneh za storitve je običajno to, da se te strani nenormalno razvlečejo, so dolge. S tekstom je namreč potrebno povedati vse, kar je za povedati. In storitve so takšne, da je potrebno veliko več prepričevanja, da jih nekdo kupi, še posebej tako, na daljavo.

Zato obstaja v dizajnu spletne strani cel kup trikov, da se dolžina teksta “razbije”. O teh trikih tukaj ne bo govora. Je pa na mestu, da omenim, da je prestavitev vsake storitve najbolje podpreti z video vsebino.

Video je lahko namenjen mnenjem tvojih strank. Lahko je namenjen tudi delu predstavitve. 

Osebno mi je ljub naslednji način:

  1. V Canvi izdelamo grafiko, ki prikazuje vsebino storitve ali spletnega programa, ki ga ponujaš.
  2. Naredimo kratek opis storitve, ki izpostavi glavno korist za stranko.
  3. Napišemo zmerno dolgo zgodbo, ki je zanimiva za branje (če je predolga se uporabi kakšna tehnika razbijanja dolžine).
  4. Nadaljujemo z videom, ki točno opiše potek storitve ali programa ter odgovorimo tudi na vse strahove in morebitne ugovore stranke. Čisto na dno strani damo možnost stranki, da vsebino videa tudi prebere in to predstavimo na enega od načinov strnjenja podatkov.
  5. Predstavimo mnenja strank (po možnosti v vrtiljaku).
  6. Dodamo še jasen, VELIK klic k akciji (CTA), ki poudari, cena vsebuje
  7. Dopišemo ceno.
  8. Dodamo možnost za prijavo
  9. Tukaj je pa potem prostor za vsebino videa.

 

Na tak način video pomaknemo dovolj na dno strani, da le-ta ne upočasnjuje pristajalne strani. Video na vrhu strani bi namreč stran upočasnil. 

Predstavitev oblačil

Predstavitev oblačil in vseh izdelkov, kjer je grafični material zelo pomemben zahteva naprednejše grafične materiale. Tukaj se osredotočam na oblačila, vseeno pa ta pravila veljajo za vse vizualno poudarjene izdelke, ki jih ljudje kupujejo v prvi vrsti ravno zaradi tega – njihove lepote.

Tukaj je tekst sekundarnega pomena. V prvi vrsti so pomembne kakovostne, po možnosti profesionalne fotografije, ki bodo kupca pritegnile že na arhivski strani. 

Če si omejena s finančnimi sredstvi in si enostavno ne moreš privoščiti profesionalnih fotografij za prav vse izdelke, ti predlagam, da izbereš nekaj paradnih konjev, za katere priskrbiš resnično dobre fotografije in poskrbiš, da se te prikazujejo na vrhu kataloga spletne trgovine. Takih izdelkov naj bo vsaj za eno celo arhivsko stran, saj je tam prvi vtis. Vsi ostali izdelki naj bodo razporejeni drugod. Kasneje, ko bo stranka že navdušena, bo škoda zaradi manj kakovostnih grafičnih elementov manjša.

Imam pa zate še en nasvet, ki bo tvojo predstavitev oblačil praktično ponesel v nebo, stalo pa te to ne bo prav nič, razen večje količine časa.

Posnemi video predstavitve

Na lutko daj oblačila in jih posnemi. Ker je to video, ki ima največjo veljavo in jasno pokaže, da gre za realne izdelke, tudi profesionalnost tega videa ne bo v ospredju. Poskrbi le, da je video jasen in čist, ni pa ti potrebno skrbeti za posebne učinke in druge elemente profesionalnih videov. Ko boš imela denar za bolj profesionalno predstavitev pa seveda to urediš.

Vseeno pa pri tem pazi na že zgoraj omejeno past – video naj bo v okviru druge polovice strani izdelka, sicer bo upočasnil celotno stran. Če je video v drugi polovici posamezne strani, obstajajo mini tehnični triki, s katerimi preprečimo, da bi se video naložil hkrati z nalaganjem ostalih delov strani. Naloži pa se, ko stranka po strani navzdol napreduje do mesta videa. Ti pa lahko mesto videa povežeš že s prvim stavkom kratkega opisa izdelka in tako stranko takoj pelješ do njega. 

V primeru video predstavitve je tekst rezerviran le za zapis tehničnih podatkov, kot so način vzdrževanja, velikosti, ki so na voljo ipd. To pa je predstavljeno pod videom, čisto na dnu strani.

Predstavitev visoko tehnoloških izdelkov

Če imaš v rokah visoko tehnološki izdelek, pri katerem je najpomembnejša funkcionalnost, je vseeno video zelo dober način predstavitve. Tako je na primer dobro predstaviti prevozna sredstva (skute

Roko na srce – popolnoma tekstovna predstavitev izdelka več v sodobni spletni prostor ne spada. Je pa tekst nekaj, s čimer moraš podpreti vse ostale grafične elemente predstavitve. Tekst naj bo rezerviran za tehnične podatke, opis vsega, kar z ostalimi izbranimi grafičnimi elementi ni možno. Predvsem je tekstovni del predstavitve pomemben pri visoko tehnoloških izdelkih, kjer videz ni bistven. Kot tipičen primer lahko vzameva žarnico – slednjo pofotografiraš toliko, da se vidi, da gre za žarnico, vsa ostala predstavitev pa naj temelji na tekstu. Pri žarnici je namreč izrednega pomena, koliko je močna, katero vrsto svetlobe oddaja, katero grlo ima, …

Tekstovni opis je izredno pomemben tudi pri predstavitvi storitev. Le s tekstom lahko namreč resnično predstaviš storitev v celoti (seveda tudi z videom, o čemer spregovorim v nadaljevanju).

Povejte še drugim...

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
E-pošta
Share on print
Natisni

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Vpišite svoj e-poštni naslov

Obvestilo!

Ta spletna stran ti mogoče ne izgleda kot spletna stran nekoga, ki izdeluje spletne strani. Ta spletna stran je tipični primer težav, ki nastanejo, ko nimamo jasne celotne spletne podobe. Le-ta v mojem primeru sedaj v ozadju aktivno nastaja in v kratkem te bom navdušila s svojim novim spletnim mestom, ki me bo celovito predstavilo in kjer boš dobila resnično vse informacije o meni in mojem delu, pa tudi do številnih koristnih strokovnih brezplačnih, pa tudi plačljivih vsebin. 

Želiš, da te nekdo usmeri k pravilnemu nastopu na spletu?

In to BREZPLAČNO!?