Kdaj je najbolje lansirati spletno stran?

19 marca, 2025

Kot je treba še pred izdelavo razmisliti o mnogih podrobnostih, je potrebno razmisliti tudi o tem, kdaj nameravamo spletno stran dati v svet! Preverite kdaj, glede na določene specifike ponudbe in podjetja, je smiselno lansirati vašo spletno stran.

Kdaj je najboljši čas za lasniranje spletne strani
Deli s prijatelji

V eni od epizod svoje video serije Vaša spletna stran od A-Ž sem že spregovorila o tem, kdaj je pravi čas za izdelavo spletne strani. Spregovorila sem bolj o kvalitativnih faktorjih odločitve, nisem pa omenjala časovnega faktorja.

Različna časovna obdobja leta so namreč različno primerna za lansiranje spletne strani. To, kdaj želimo lansirati svojo spletno stran pa je bistveno tudi pri odločanju o tem, kdaj se bomo izdelave spletne strani lotili.

Kot vemo je lahko izdelava bolj kompleksne spletne strani zelo dolgotrajna, kar pomeni, da moramo ob razmišljanju o tem, kdaj bomo postavili spletno stran, razmišljati tudi v kontekstu tega, kdaj je najboljši čas za lansiranje naše spletne strani.

Če gre za zelo enostaven projekt je potrebno začeti z izdelavo vsaj 1 mesec pred želenim lansiranjem, v kolikor gre za bolj zahtevne projekte pa si je pred želenim datumom objave pametno vzeti vsaj 3 mesece.

Najhuje, kar se vam lahko pri projektu izdelave spletne strani zgodi je namreč to, da objavljate nek datum lansiranja, ki je postavljen povsem nerealno, brez upoštevanja kompleksnosti vašega projekta. In seveda se vam ta datum potem izmuzne, ker je na spletni strani še preveč za postoriti ali še huje, gre v svet izdelek, ki ni ustrezen, kar začnemo ugotavljati šele tedne in mesece po lansiranju.

Preverite ali je vaša spletna stran pripravljena, da uzre svet!

Prenesite brezplačen checklist, s katerim poskrbite, da ne spregledate česa pomembnega še preden javno objavite spletno stran.

Prenesite brezplačno

Kako izberemo popoln čas za lansiranje spletne strani?

Kako izbrati čaz za lansiranje spletne strani

Ustrezno je potrebno izbrati:

  • Najprimernejši dan v tednu
    Na splošno velja, da je najboljši dan za lansiranje torek. V pondeljek so ljudje večinoma pod večjo količino stresa, ker so spet morali v službo. V petek se ljudje preveč veselijo vikenda in ga planirajo. Med vikendom pa so ljudje pogosto »offline«, ker izkoristijo za druženje s prijatelji in družino ter z veseljem odklopijo.
  • Najprimernejši dan v mesecu
    Splošno pravilo, vsaj za izdelke, ki niso nujno potrebni za vsakodnevno preživetje in za storitveno dejavnost, je, da so ljudje najbolj odprti za nove nakupe med 18.-im in 30.-im v meecu, najbolj pa okoli 20.-ega v mesecu. Seveda zato, ker so takrat plače in imajo ljudje največ finančnega zaledja, da si lahko nekaj privoščijo. Želimo jih torej ujeti, ko svojega denarja še niso porabili za druge stvari, želimo biti med prvimi, ki jih ujamemo s svojo otvoritveno ponudbo.
  • Najprimernejše obobje leta
    Tukaj je posebej pomembno, da upoštevate svoj izdelek/storitev. Kdaj je vaš izdelek/storitev najbolj koristna? Kdaj se ljudi težav, ki jih vaš izdelek rešuje, najbolj zavedajo?

Pri izbiri najboljšega časa za lansiranje nvoe spletne strani je predvsem potrebno upoštevati nakupne navade vaših ciljnih skupin in izdelke oz. storitve, ki jih ponujate. Zato čas, ki je najprimernejši za 1 spletno stran, vsekakor ni najboljši čas za lansiranje neke druge, popolnoma drugačne spletne strani.

Z lansiranjem spletne strani je potrebno ljudi ujeti v tistem trenutku, ko jih najbolj zanima, kaj imamo za njih, ko imajo za to čas in ko imajo za nakup denar. Prav tako pa jih moramo ujeti, ko dejansko so on-line.

Pravzaprav je najboljši čas za lansiranje spletne strani tisti, ko ljudje od nas najpogosteje kupujejo že zdaj in ko vemo, da so naši sledilci (npr. na socialnih omrežjih) na spletu najbolj aktivni.

Torej, če mi iz preteklosti vemo, da vedno dobivamo sporočila novih strank v svoj messenger po 19:00 uri zvečer, čez dan pa je običajno mrtvilo, vsekakor ne bomo lansirali sredi dneva, ker naših objav glede tega nihče ne bo videl.

Pri vsem skupaj pa upoštevajte še najmanj naslednje faktorje:

  • Cena vaših izdelkov
    Če prodajate zelo visokocenovne produkte najbrž ni najbolj bistveno, kateri dan v tednu lansirate svojo spletno stran, saj gre pri zelo visokocenovnih produktih za dolgoročne odločitve. Če prodajate bolj nizko in srednje cenovne produkte pa najbrž do neke mere ciljate tudi na impulzne nakupovalce, ki so najbolj dejavni v časih, ko je na računu največ denarja - takoj po plači.
  • Sezonskost izdelkov/storitev
    Če je vaš produkt močno vezan na sezono (npr. zimska oblačila, snežne sani, ...) je pomembno, da spletno stran lansirate tik preden nastopi čas za nakup teh sezonskih izdelkov. Najprej jih želite s svojo novo spletno stranjo malo sesznaniti, ko je čas za nakup pa so že prepričani in potem se za nakup pri vas lažje odločijo.

Posebni termini za lansiranje spletne strani

Če vam je cilj lansirati spletno stran v okviru večjega praznika, je prva stvar, ki jo upoštevajte to, da na dotični dan praznika lansiranje ni primerno. Lansiranja so primerna v dnevih in celo tednih pred prazniki, saj je potrošnja povečana takrat. V dnevih in tednih po večjih praznikih običajno sledi obdobje “miru”, ko prodaja drastično upade ali je nekaj dni celo nična.

Božič / Novo leto / Velika noč

Božič, Novo leto in Velika noč veljajo za praznike, ko je najpomembnejša družina in kvalitetno preživljanje časa z njimi.

To je čas, ko se najbolje prodajajo hrana in vsi izdelki, primerni za obdarovanje, seveda pa predvsem pred Božičem še dekorativni material za dom.

Pomembno je, da, če imate izdelke, ki bi jih lahko prodajali v tem času, izvedete lansiranje le kakšen teden preden nakup teh izdelkov postane aktualen. 

Torej nikakor ne lansirate decembra, če prodajate novoletne jelke, ampak že nekaj mesecev prej, ko to ljudje kupujejo. Če boste lansirali v Decembru, boste po vsej verjetnosti zelo razočarani, ker takrat že večina ljudi za te stvari poskrbi.

Decembra je smiselno lansirati spletne strani, ki promovirajo storitve in izdelke, namenjene novim začetkom, stvari, ki jih je smiselno začeti z Novim letom.

Zmotno bi mogoče mislili tudi, da se bodo decembra super prodajali rokovniki. A sploh ni tako. Če boste v svoji trgovini prodajali rokovnike, opravite lansiranje že nekje septembra ali oktobra, ko ljudje rokovnike že iščejo.

November in December nikakor nista meseca za lansiranje spletnih strani, povezanih z duhovnostjo ali visokocenovnimi izdelki in storitvami.

Decembra je mogoče dober čas, da lansirate spletno stran ali trgovino, ki predstavlja oz. prodaja izdelke/storitve, povezane z osebnimi preobrazbami, tako telesnimi, kot duševnimi. Tako promocijo raztegnite še v januar, potem pa bo začasno zanimanje malo upadlo.

Black friday

Črni petek je čas, ko lahko prodate praktično karkoli, če izdelku ali storitvi ustrezno znižate ceno.

V tem času je nakako splošna miselnost potrošnikov naravnana na iskanje dobrih nakupnih priložnosti (t.i. Best deals). 

Torej, če vam promocija s popusti ni v interesu ob odprtju vaše spletne strani/trgovine, raje pustite lansiranje za kakšen drug čas. 

Na splošno se v času Black friday-a bolje prodajajo fizični izdelki široke potrošnje, kjer so cene že v osnovi nekoliko nižje. Visoko cenovni produkti, ki niso bistveni za življenje so namreč običajno takšni, da jih ljudje kupujejo takrat, ko zaznajo potrebo in ne takrat, ko je cena najnižja. 

Torej, če vaša ponudba močno sloni na nižji ceni, bo Črni petek super priložnost, s tem, da občinstvo obvezno predhodno vsaj kakšna 2 tedna ogrevajte in svoje lansiranje podprite tudi s plačanim oglaševanjem. V tem času boste brez plačanih oglasov težko dosegli večje skupine ljudi.

Valentinovo / Dan žena / Materinski dan

Našteti prazniki in vsi podobni – takšni, ki so vezani na neko posebno priložnost, so idealni za lansiranje spletnih strani, ki so namenjene nekim konkretnim izdelkom, ki jih lahko podarjate na takšne dneve. 

Na primer, če boste v trgovini prodajali seksualne pripomočke bo čas pred valentinovim idealen za promocijo in lansiranje, saj takrat ljudje to več iščejo. 

Ob takšnih praznikih se najbolje prodajajo personalizirani izdelki – torej takšni, kjer lahko kupec sam vpiše posvetilo, ime, …

Poleg tovrstnih praznikov je potrebno na tem mestu omeniti tudi druga posebna obdobja obdarovanja, kot so zaključki šolskih in vrtčevskih let, ko se obdaruje vzgojiteljice/učiteljice. 

Najboljši čas za prodajo izobraževanj

Ne glede na to, za katero področje gre, boste izobraževanje verjetno najbolje lansirali malo pred septembrom in vse tja do konca septembra ali celo oktobra. Prav tako pa je takoj po Novem letu čas za lansiranje tovrstnih produktov. 

Pri tem upoštevajte, da so denarnice običajno že malo izpraznjene v teh obdobjih, zato je pomembno, da ne lasnirate ravno takoj po Novem letu ali v prvem tednu septembra, ampak nekje 2.-3. teden meseca.

Takrat vsaj občutek finančnega bremena že malo upade, prav tako se ljudje “prebujajo” po daljših oddihih in/ali vsem decembrskem dogajanju.

Sklepne misli

Dejstvo je, da – kot pri vsem v digitalnem marketingu – ni univerzalnega recepta, ki bi povedal, kdaj je pravi čas za lansiranje spletne strani. Lahko pa zgornje usmeritve uporabite kot pomoč za določanje termina, ki se najbolje sklada z vašo ponudbo in ciljno skupino.

Pri določanju idealnega termina lansiranja pomagam vsem svojim naročnikom in zagotovim, da je spletno mesto na voljo, ko je za to najboljši čas.

Za pogovor o tem, kako vam lahko pomagam pri nastanku vaše spletne strani lahko rezervirate termin brezplačnega in neobvezujočega uvodnega posveta.

Rezervacija
0 0 glasovi
Ocenite vsebino
0 Komentarji
Odzivi "v vrstici"
Oglej si vse komenarje
Teme:
  • Marketing
Druge brezplačne vsebine
0
Would love your thoughts, please comment.x

Splaniraj spletno stran v 7 korakih

Brezplačno prenesi e-priročnik, ki ti da osnovne usmeritve za izdelavo načrta, ki ti zagotovi izdelavo učinkovite in optimizirane spletne strani za tvoje podjetje.

Prenesi brezplačno
Skrij in ne kaži več