Kdo je moja idealna stranka je vprašanje, ki bi si ga moral vsak podjetnik zastaviti še preden se predstavi na trgu. Poznavanje stranke je namreč prvi in najpomembnejši korak k prilagoditvi tvoje ponudbe in spletnega nastopa, da boš z njim dosegel/a ravno tiste stranke, ki si jih sam/a najbolj želiš!
kdo-je-vasa-izdealna-stranka-intelectum

Vsebina

Vsebina

Sorodni članki

5 korakov načrtovanja spletne strani

Izdelava spletne strani je mnogo več kot le postavitev elementov in besedila na svoje mesto. V ozadju se skriva še mnogo več. V tem članku izveš skozi katerih 5 korakov izdelave spletne strani je potrebno iti, da bo ta resnično prodajno naravnana in da bo služila svojemu namenu.

Preberi več »

CMS vs. programirana spletna stran

Kaj je bolje: Spletna stran, narejena v Wordpressu ali katerem drugem CMS sistemu, ali sprogramirana spletna stran? V tem prispevku izveš, katere so prednosti in slabosti ene in druge odločitve.

Preberi več »

WordPress

Wordpress je vodilni Sistem za upravljanje vsebin na spletu v svetovnem merilu. Tukaj vam predstavljam, zakaj je tako in kakšne prednosti lahko tudi vi izkoristite, če se odločite za izdelavo Wordpress spletne strani.

Preberi več »

Podjetniki večinoma vstopajo (mo) na trg z neko idejo, ki s(m)o jo razvili sami pri sebi. Prepogosto je razlog za predstavitev izdelka na trgu znotraj podjetnika samega. Kot podjetnik/ca seveda 1000 % verjameš v svoj izdelek ali storitev in ga/jo sam/a sebi predstaviš vrhunsko, ker ti razumeš za kaj gre. Ampak vprašaj se

Ali te enako razume tudi tvoja stranka?

Vrstni red, po katerem se posel manjšega podjetnika običajno v praksi razvija je naslednji:

  1. Razvoj ideje,
  2. predstavitev izdelka oz. storitve na trgu,
  3. izvajanje marketinga glede na to, kar pokaže trg (dolgotrajen proces)

Verjetno se strinjaš, da je ta pot izredno skopa, vseeno pa se po vsej verjetnosti strinjaš tudi, da si tudi ti nekako takole vstopil/a na trg s svojim izdelkom ali storitvijo. To je nekako enako, kot, če bi rekel/la, da boš poskusil/a in če bo šlo bo šle, če ne pač ne.

Izkušnje kažejo, da te tak pristop k poslu ovira že od samega začetka in prikrito, vendar znatno ovira tvojo rast. Takšen pristop ne pomeni nujno niti, da ti posel sploh ne bo uspel, vsekakor pa lahko z gotovostjo trdim, da ti ne bo uspel toliko, kot bi lahko, mogoče niti toliko, kot si ti želiš. 

Optimalno zaporedje aktivnosti pri razvoju posla je naslednje:

  1. Razvoj ideje,
  2. testiranje ideje med potencialnimi strankami,
  3. priprava marketinške strategije,
  4. prilagoditev ideje glede na ugotovitve in končna izdelava izdelka/priprava ponudbe,
  5. predstavitev izdelka oz. storitve na trgu.

Tovrsten način nastopa na trgu je neprimerljivo bolj primeren zaradi številnih razlogov. Med njimi prevladuje to, da je potem načrtovanje prihodnosti lahko bolj zanesljivo, tvoje napovedi za prihodnost so bolj realne. Če vstopiš na trg z jasno izdelanim načrtom, ki temelji na nekih realnih podatkih, na katere se lahko kadarkoli opreš pri odločanju o optimalnem marketingu za tvoje podjetje, je uspeh veliko bolj verjeten. 

Vsak od naštetih korakov je sicer poglavje zase in o vsem tem bom še kdaj pisala (prebrskaj moje prispevke tukaj, mogoče se že kaj najde), tukaj pa želim izpostaviti nekaj, kar je dejansko osnova, da vstopu na trg lahko pristopiš po optimalni shemi. 

1. Kdo je moja idealna stranka?

Ko si odgovoriš na vprašanje: “Kdo je moja idealna stranka?” in ko ugotoviš, da ta stranka na trgu dejansko obstaja v zadostni meri za dolgoročni uspeh, šele lahko dokončno razviješ svojo idejo, oblikuješ svoj marketinški pristop in svoj izdelek ali storitev predstaviš javnosti.

Če si že podjetnik/ca in ugotavljaš, da rezultati niso takšni, kot si pričakoval/a se najprej ustavi pri tem. 

In kdo je tvoja idealna stranka? 

Pri tem pa je prav, da najprej izhajaš iz sebe in svoje zgodbe. V bistvu se moraš vprašati, s kakšnimi ljudmi želiš vsakodnevno delati?

  • Z bogatimi ali revnimi?
  • Z ženskimi, moškimi ali oboji?
  • Z mladimi, ljudmi srednjih let ali starejšimi ljudmi?
  • Z ljudmi v dobri fizični kondiciji ali v slabi fizični kondiciji?
  • Z ljudmi z družinami ali brez (z otroki ali brez)?
  • Z ljudmi z dolgimi ali kratkimi lasmi?

Dejansko je nešteto postavk, preko katerih lahko kategoriziraš svojo idealno stranko. Pomembno pa je, da se zavedaš, da tukaj opredeljuješ svojo IDEALNO stranko, kar pa ne pomeni, da je to tvoja EDINA stranka. To je le stranka, ki jo boš nagovarjal/a v svoji komunikaciji skozi vse izbrane marketinške kanale. To pomeni, da imaš mogoče več idealnih strank, še posebej, če imaš bolj splošno populacijo. Vsekakor pa moraš biti pri opredelitvi svoje idealne stranke skrajno natančen/na in specifična.

Z veseljem bi ti opisala konkretni primer idealne stranke, ampak je to tako “na suho” praktično nemogoče. Opredelitev idealne stranke je namreč neločljivo povezava z natančno opredelitvijo izdelka oz. storitve, ki jo izvajaš. 

Če to razložim na primeru nekega vulkanizerja:

  • če vulkanizer pri dobavi pnevmatik sodeluje z manj znanimi dobavitelji, pri čemer je glavna prednost pnevmatik nizka cena, bo njegova idealna stranka mogoče moški nižjega srednjega razreda, ki ima družino in mu je pomembno, da je menjava pnevmatik izvedena strokovno in zanesljivo, da ne bo tekom leta imel dodatnih stroškov.
  • Če vulkanizer pri dobavi pnevmatik sodeluje s priznanimi dobavitelji, ki proizvajajo le pnevmatike višjega cenovnega razreda bo temu prilagojena tudi idealna stranka, ki verjetno zasluži zelo lepo plačo, ima drag avto in mu je pri nakupu pnevmatik pomembna znamka, na področju storitve pa je hitrost še posebej pomembna, ker je ta oseba zelo zaposlena in nima časa za čakanje, saj se mu ves čas mudi na kak sestanek.

Ekonomski status je seveda le eden od vseh kriterijev opredelitve idealne stranke in ti si moraš sam/a oblikovati kriterije, ki so relevantni v tvojem primeru in le-te na tak način opredeliti – jasno in natančno.

Ali moja idealna stranka obstaja?

Opredelitev iz prejšnjega koraka je lahko na koncu malo sanjaška, nerealna in ugotoviš lahko, da tvoja idealna stranka praktično ne obstaja. Ampak nič zato! To je del procesa in prav je, da sanjaš. Tvoja idealna stranka je na nek način nekdo, ki ga lahko z leti tudi sam/a ustvariš. Preden postane tvoje podjetje na trgu vplivno in prepoznavno in preden si ljudje zaželijo slediti tvojemu poslanstvu,  pa moraš ti prilagoditi svoj nastop na trgu. 

V svojem opisu idealne stranke moraš torej sedaj poiskati ravnovesje med tem, kar si ti želiš in tem, kar je na trgu na voljo. Vprašanje ni samo ali tvoja idealna stranka obstaja, ampak, ali obstaja v zadostnem številu, da te bo lahko finančno podpirala vsaj nekaj časa, preden v svojo ponudbo dodaš še kaj novega. 

Da ugotoviš ali tvoja idealna stranka obstaja in kakšen je torej tvoj bazen potencialnih stran, ki iz tega izhaja, je potrebno izvesti testiranje.

Testiranje trga bo imelo številne pozitivne učinke tudi izven spoznavanja tvoje idealne stranke, ampak na tem mestu o vsem tem ne želim govoriti. 

V tem koraku se vključiš na čim večje število spletnih mest, prav tako pa se potrudiš spoznavati trg tudi fizično, preko osebne komunikacije z ljudmi, ki jih v življenju srečuješ. 

Čas je, da svojo idejo predstaviš javnosti!

To ne pomeni, da že prodajaš (no, če ti vmes uspe kaj prodati, še bolje), ampak ljudem poveš, kaj nameravaš delati in spremljaš njihov odziv na tvojo idejo. Pomembno je, da od ljudi dobiš konkretno informacijo, ali bi bili pripravljeni za tvoj izdelek oz. storitev nameniti del svojega denarja in koliko. Kako prideš do teh ugotovitev je spet čisto posebna tema, ki jo mogoče kdaj obdelam. Lahko pa ti pri tem pomagam tudi osebno. 

Ko prideš do teh ugotovitev se vrneš k svoji opredelitvi idealne stranke, ki je izhajala izključno iz tebe in jo samo prilagodiš ugotovitvam iz svoje raziskave.

2. Vem, kdo je moja idealna stranka! Kaj pa zdaj?

Svoje ugotovitve glede tvoje idealne stranke boš zdaj uporabil/a za končni razvoj svoje ideje, za oblikovanje svoje marketinškega strategije in za vso komunikacijo z opredeljeno stranko. 

Že od samega začetka namreč razumeš, kaj v osnovi želiš ponujati, ker je to omejeno s tvojim znanjem, interesom, nenazadnje s tvojo strastjo. 

Opredelitev tvoje idealne stranke bo dejansko vplivala na čisto vsak aspekt oblikovanja tvojega končnega paketa ponudbe, na izbiro kanalov, ki jih boš izbral/a za komunikacijo s svojimi strankami, na ceno izdelkov oz. storitev, … Temu boš prilagodila tudi način svoje komunikacije s potencialnimi strankami. Jih boš vikal/a ali tikala? Jih boš nagovarjal/a s senzacionalnimi napisi ali z umirjenim tonom? 

Povejte še drugim...

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
E-pošta
Share on print
Natisni

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Vpišite svoj e-poštni naslov

Obvestilo!

Ta spletna stran ti mogoče ne izgleda kot spletna stran nekoga, ki izdeluje spletne strani. Ta spletna stran je tipični primer težav, ki nastanejo, ko nimamo jasne celotne spletne podobe. Le-ta v mojem primeru sedaj v ozadju aktivno nastaja in v kratkem te bom navdušila s svojim novim spletnim mestom, ki me bo celovito predstavilo in kjer boš dobila resnično vse informacije o meni in mojem delu, pa tudi do številnih koristnih strokovnih brezplačnih, pa tudi plačljivih vsebin. 

Želiš, da te nekdo usmeri k pravilnemu nastopu na spletu?

In to BREZPLAČNO!?