Koga izbrati za izdelavo spletne strani tako, da kasneje ni potrebna menjava in nastane izdelek, na katerega ste ponosni vi, izdelovalec pa vaš projekt s ponosom predstavi v svojem portfoliu projektov?
Mogoče se sliši nemogoče, a v praksi se zelo pogosto zgodi, da podjetja pri izbiri izdelovalca spletne strani upoštevajo napačne faktorje, kasneje pa se ugotovi, da sodelovanje podjetju ne ustreza iz različnih razlogov.
Dejansko ne gre za to, da bi bil kateri od izvajalcev slab v absolutnem smislu. Gre za to, da ime vsak izvajalec neke svoje specifike, ki ustrezajo specifičnim projektom. Med drugim je potrebno upoštevati naslednje razlike med izvajalci:
- Nekateri so del večje ekipe, kjer se delo deli na več oseb, nekateri pa delajo sami in tako nadzirajo celoten projekt;
- Vsak izvajalec ima svoj nabor orodij, ki nekaterim projektom ustreza, drugim pa ne;
- Vsak izvajalec ima svoj način dela, ki nekaterim lahko ustreza, drugim pa ne;
- Vsakemu izvajalcu so lahko bistvene drugačne lastnosti spletnih strani – nekaterim je na prvem mestu hitrost, drugim varnost, tretjim videz, … Le redko je kakšnemu izvajalcu vse enako pomembno;
- Nekateri izvajalci dajejo prednost hitri izvedbi pred visoko kakovostjo;
- Nekateri izvajalci ne želijo sprejeti naknadnih sprememb projekta, nekaterim pa to ne predstavlja težave.
- Eni izvajalci so bolj izkušeni kot drugi in znajo različne stvari;
- Nekateri izvajalci so pripravljeni delati za nižjo ceno, nekateri pa ceno višajo v nebo;
- Različni izvajalci imajo različne cenovne politike.
O vseh teh lastnostih izvajalca je potrebno razmisliti pred potrditvijo projekta, saj je to odločitev, ki vas bo spremljala ves čas, vse do trenutka, ko bo vaša spletna stran ugledala luč sveta.
Mogoče vam je čudno, da kot podjetje, ki izdeluje spletne strani, govorim o tem, saj bi menda morali trditi, da smo najboljša izbira za vsako podjetje.
Veliko je odličnih izdelovalcev spletnih strani, a le peščica je takšnih, ki so pravi za vaš projekt!
Koga izbrati za izdelavo spletne strani - faktorji izbire
Ko se lotimo iskanja izdelovalca spletne strani se ustavimo pri različnih elementih izbire. To so tisti faktorji, po katerih se odločamo, kateri izdelovalec bo pravi za naše podjetje.
Ne gre za to, da iščemo najboljšega izdelovalca na trgu, ampak iščemo tistega najboljšega za svoje podjetje.
Pri izbiri izvajalca za izdelavo spletne strani boste upoštevali naslednje faktorje:
- ali je za vaš projekt bolj primerno najeti agencijo ali manjšega podjetnika?
- pretekli projekti izvajalca,
- priporočila,
- Google iskalnik,
- odzivnost izvajalca,
- cena in
- energija, občutek
Pa si v nadaljevanju poglejmo, kakšne so pasti pri izbiri po vsakem od teh faktorjev.
Agencija vs. Freelancer?
Najprej se moramo odločiti, ali bomo delali z večjo agencijo ali z manjšim podjetnikom ali freelancerjem.
Obe možnosti nosita s sabo nekaj pasti, pa tudi prednosti.
Freelancer (mali podjetnik)
Freelancerji so običajno majhni podjetniki ali podjetnice, pogosto celo popoldanski podjetniki, ki spletne strani delajo “za zraven”. Velikokrat pa so freelancerji tudi izredno dobro povezani z zunanjimi izvajalci na različnih področjih.
Nikakor ni zaupati podjetniku, ki trdi, da bo sam poskrbel za ves vaš marketing, celostno grafično podobo, pravne vidike spletne strani, fotografiranje in še za izdelavo spletne strani za vas. V takem primeru lahko pričakujete, da bo vsaj polovica storitev izvedena “na pol”, razen, če ima ta oseba že kakšnih 10 ali 20 let izkušenj na vseh področjih.
Tako, da pri tem bodite previdni in vsakega freelancerja jasno vprašajte, kaj je njegova “specializacija” in kako je povezan navzven z drugimi, ki obvladajo druga področja.
Intelectum je ena takšnih freelancer podjetij, ki smo odlično povezani navzven. Sami se specializiramo na vsebino, oblikovanje in tehnično izvedbo v WordPressu, dodatno pa smo povezani z zelo izkušenimi programerji, skrbnikom strežnika, grafično oblikovalko, strokovnjakinjo za oblikovanje uporabniške izkušnje (no tukaj smo že sami odlični, a še radi vidimo dodatno potrditev) in pravnico.
Ključna prednost sodelovanja s posameznikom je običajno to, da se vzpostavi veliko bolj tesno sodelovanje, podjetnik se resnično zavzame za vas in za nižjo ceno ponudi enako (ali še bolj) kakovosten izdelek kot agencija.
Obstaja pa nekaj nevarnosti, ki jih morate pri sodelovanju s posameznikom vzeti v zakup:
- Če podjetnik zboli, gre na dopust ali kakorkoli drugače odsoten, boste čakali na izvedbo. To je zelo pomembno tudi po izdelavi spletne strani, ko želimo uvajati spremembe, nove marketinške kampanje ipd.,
- Če posameznik “kar naenkrat” zapade v povečan obseg dela, boste na izvedbo čakali dlje. Pogosto se zgodi tudi, da je potrebno več mesecev čakati, da podjetnik sploh začne z delom, saj je kapaciteta posameznika nižja od kapacitete agencije,
- Poleg izdelovalca spletne strani boste verjetno potrebovali druge ljudi za marketing, oblikovanje grafične podobe, pravnika ipd. Nihče ne obvlada prav vsega.
Agencija
Če najamemo agencijo običajno dostopamo do širšega nabora storitev in orodij, ki vam jih bodo lahko ponudili. Še posebej, če gre za agencijo, ki je na trgu že vrsto let.
Tukaj se morate vprašati, kakšne so zahteve vašega projekta? Ali poleg izdelave spletne strani potrebujete še marketing, izdelavo celostne grafične podobe, boste potem še oglaševali na Googlu in/ali v Meti (Fb/Ig), ali bo vaš projekt vključeval veliko razvoja po meri.
V kolikor potrebujete vse to bo verjetno agencija boljša izbira za vas, saj boste tako imeli vse na enem mestu. Čeprav to ne pomeni, da vam manjši podjetnik ne bi mogel zagotoviti vsega tega.
Tudi pri Intelectumu je tako. Sicer sem še vedno one-man-band (in bom to verjetno ostala, ker mi to ustreza), vendar sem dobro povezana s priznanimi strokovnjaki na vseh naštetih področjih in vam vseeno lahko zagotovim all-in-one storitev.
Pogosto se ljudje ujamejo v past razmišljanja, da je sodelovanje z agencijo bolj zanesljivo, ker zagotovo ne bodo “nikamor šli”.
Res je, da pri sodelovanju z agencijami lahko računamo na to, da, tudi, če bi oseba, s katero najbolj sodelujemo znotraj te agencije, “kam šla”, bo zadaj vedno nekdo, ki bo prevzel naš projekt.
Pri sodelovanju z agencijo lahko mogoče računate tudi na to, da bo projekt prej zaključen, ni pa to pravilo. Dejstvo je, da agencije običajno razpolagajo z večjimi resursi (več ljudi, denarja in orodij za poenostavitev dela).
Če se nagibate v smer najemanja agencije upoštevajte najmanj naslednje nevarnosti:
- zaposleni v agenciji so lahko manj zavzeti za svoje delo, nastopijo pa tudi bolniške odsotnosti, dopusti in pogosta nedostopnost osebe, s katero najbolj sodelujete,
- cena projekta bo verjetno bistveno višja, kar pa ne pomeni, da bo izdelek boljši,
- v množici projektov se lahko vaš kar nekam “izgubi”, zato lahko pričakujete nižjo odzivnost osebe, s katero sodelujete, saj hkrati dela na večjem številu projektov,
- agencije običajno pokažejo veliko več interesa za projekte visokih vrednosti, pri projektih nižjih vrednostih pa je opaziti nižji nivo zavzetosti in odzivnosti,
- na kasnejše prilagoditve spletne strani boste verjetno čakali dlje, kot pri sodelovanju s podjetnikom in
- pričakujete lahko, da se boste v njihovem strogem sistemu pogosto počutili kot številka, kot “le še en projekt”.
Če najamemo agencijo običajno dostopamo do širšega nabora storitev in orodij, ki vam jih bodo lahko ponudili. Še posebej, če gre za agencijo, ki je na trgu že vrsto let.
Tukaj se morate vprašati, kakšne so zahteve vašega projekta? Ali poleg izdelave spletne strani potrebujete še marketing, izdelavo celostne grafične podobe, boste potem še oglaševali na Googlu in/ali v Meti (Fb/Ig), ali bo vaš projekt vključeval veliko razvoja po meri.
V kolikor potrebujete vse to bo verjetno agencija boljša izbira za vas, saj boste tako imeli vse na enem mestu. Čeprav to ne pomeni, da vam manjši podjetnik ne bi mogel zagotoviti vsega tega.
Pogosto se ljudje ujamejo v past razmišljanja, da je sodelovanje z agencijo bolj zanesljivo, ker zagotovo ne bodo “nikamor šli”.
Res je, da pri sodelovanju z agencijami lahko računamo na to, da, tudi, če bi oseba, s katero najbolj sodelujemo znotraj te agencije, “kam šla”, bo zadaj vedno nekdo, ki bo prevzel naš projekt.
Pri sodelovanju z agencijo lahko mogoče računate tudi na to, da bo projekt prej zaključen, ni pa to pravilo. Dejstvo je, da agencije običajno razpolagajo z večjimi resursi (več ljudi, denarja in orodij za poenostavitev dela).
V spodnji tabeli si oglejte še hitro primerjavo izdelave spletne strani z agencijo ali freelancerjem.
Agencija | Freelancer | |
---|---|---|
Nevarnost vmesnih prekinitev projekta | Skoraj nična | Če izvajalec zboli ali gre na dopust, da je potrebno čakati. |
Trajanje projekta | Krajše | Daljše |
Znanje izvajalca | Široko - več ljudi, med katerimi je vsak zadolžen za 1 del izdelave | Ozko - Mogoče kakšne funkcionalnosti ali dizajna ne bo znal izvesti |
Komunikacija | Stroga, uradna | Sproščena, bolj osebna |
Tveganje nedokončanja | Skoraj nično | Večje |
Uporabljena orodja | Široka | Večinoma majhen izbor, zaradi česar vam freelancer mogoče ne more zagotoviti določenih funkcionalnosti |
Zavzetost za kakovost | Manjša, predvsem pri projektih nižjih vrednosti | Praviloma večja |
Cena | Višja | Nižja - bolj variira od izvajalca do izvajalca |
Odzivnost odgovorne osebe | Nižja - odgovorna oseba ima kopico drugih projektov in je odzivna le v svojem delovnem času | Višja - izvajalec verjetno hkrati ne dela na veliko projektih, praviloma pa se na klice in e-pošto odziva tudi v svojem prostem času |
Nabor dodatnih storitev | Širok - celoten spletni marketing, vzdrževanje, urejanje, … | Praviloma ožji, saj 1 oseba ne more obvladati vsega, kar potrebujete. Pogosto nudijo vsaj vzdrževanje in urejanje spletne strani, redkeje druge storitve spletnega marketinga. |
Torej, ali naj izberem agencijo ali freelancerja?
Kot ste lahko razbrali je to popolnoma odvisno od vaše situacije. Moj nasvet je, da se na agencijo obrnete, če imate resnično velik in zelo zahteven projekt, pri katerem razvijate vse od začetka – celoten marketing, oglaševanje, grafično podobo svojega podjetja in še kaj. Predvsem pa je pomembno, da operirate z velikimi budgeti, za vse skupaj vsaj 10.000 €.
V kolikor ne potrebujete vseh teh dodatnih storitev in vam je pomembno, da sodelujete z nekom, ki se za vas resnično zavzame in vam ni težava kdaj počakati kakšen dan na izvedbo kakšnega popravka, vam priporočam najem malega podjetnika. Še posebej pa vam to priporočam, če operirate z bolj omejenim budgetom.
Pretekli projekti izvajalca
Zelo pogosto se pri iskanju izvajalca lotimo pregleda njihovih portfoliev. To je seveda smiselno, a vseeno z zadržkom.
Pri pregledovanju preteklih projektov izvajalca svetujem, da se osredotočite predvsem na to, ali so projekti enolični, ali so si med seboj drugačni? Če opazite enoličen dizajn, ne glede na to, kako zelo dober je, se vprašajte ali je to to, kar si želite. Ali res želite imeti “le še eno” spletno stran, ki se zlije z okolico?
Moj nasvet tukaj bi bil, da je podjetje, ki izdeluje enolične spletne strani najslabša možna izbira. Je pa res, da imajo takšna podjetja običajno smešno nizke cene. Seveda, ker vložijo v izdelavo kako uro dela, na koncu vam pa niti ne pomagajo pri morebittnih prilagoditvah ali pa vas te prilagoditve stanejo še več, kot, če bi projekt v štartu zaupali bolj “resnemu” podjetju.
Druga past, ki se skriva v pregledu preteklih projektov, je, da lahko hitro spregledamo zelo dobrega izdelovalca le zato, ker na nekaterih projektih, ki jih imajo objavljene kaj ne deluje ali izgleda čudno.
Ob tem moram izpostaviti nekaj krutih resnic, s katerimi se izdelovalci konstantno srečujemo, ki povzročijo, da dolgoročni naši projekti niso takšni, da bi bili nanje ponosni. In sicer:
- Podjetniki se zaradi prihranka denarja pogosto ne odločijo za vzdrževalno pogodbo po izdelavi, kar pomeni, da lahko že po prvi posodobitvi spletne strani kaj preneha delovati ali se “podre” dizajn. To pa potem vrže slabo luč na izdelovalca, ki je v bistvu v štartu objavil zelo dobro spletno stran.
- Podjetniki po izdelavi pogosto kaj sami urejajo in slej kot prej pride do tega, da dizajn ni več skladen s tem, kar se je v štartu izvedlo. Prav tako se spletna stran zaradi neustreznih posegov naročnika pogosto upočasni in/ali pade pozicija v Googlu, ker sam naročnik ne zna vsega tega ustrezno vzdrževati.
- Veliko na spletnih straneh je odvisno od naročnika samega, saj ste vseeno vi tisti, ki vedno sprejmete končno odločitev glede izgleda, postavitev in delovanja zadev na spletni strani (tako bo tudi v vašem primeru seveda).
Moj nasvet torej, če se že lotite preverjanja preteklih projektov izvajalcev, se jih lotite kritično in izvajalce povprašajte o njih, ko vas kaj zmoti. Iz odgovora izvajalca boste dobili veliko drugih informacij, kot je sposobnost sprejeti kritiko (kar je izredno pomembno) in nasploh veliko boste izvedeli o odnosu izvajalca do strank. Opravljanje stranke seveda ne bo dobra popotnica (drugo pa je izražanje zahtev naročnika na spoštljiv način).
Zbiranje priporočil
Tudi izbiranje izdelovalca spletne strani izključno preko zbiranja priporočil je dvorezni meč. Ko zbirate priporočila, se je potrebno vprašati tudi:
- Ali so projekti, zaradi katerih je izvajalec pridobil priporočila, aktualni? Če je nekaj bilo izvedeno že leta nazaj, lahko to pomeni, da (vsaj v primerih agencij) vaše spletne strani v roke ne bo dobil isti izdelovalec, kar pomeni, da je priporočilo praktično brezpredmetno.
- Ali je oseba, ki priporoča podjetje mogoče kako drugače povezana s priporočenim podjetjem? Preverite vire priporočil in ali izvajalca priporočajo dejanske stranke, ali so to njihovi prijatelji, znanci, poslovni partnerji ipd., ki pač želijo podpreti osebo, ki jo poznajo, v resnici pa ne vejo nič o njenem delu.
- Ali oseba, ki priporoča deluje v branži, sorodni vam? Nekateri izdelovalci se najbolje znajdejo pri izdelavi spletnih strani za proizvodna podjetja, nekateri izdelovalci so dobri na bolj duhovnih področjih ipd. To seveda velja najbolj za freelancerje. Pri agencijah je to tveganje malo nižje, a vseeno ne za odmet.
- Ali so vaše potrebe glede spletne strani sorodne tistim, ki jih ima priporočitelj? Torej, če vam neka oseba priporoči nekega izvajalca, ki je tej osebi izdelal le spletno stran, ali ste lahko prepričani, da bo izdelal enako dobro tudi spletno učilnico ali spletno trgovino, ki jo vi mogoče potrebujete?
- Na kaj leti priporočilo? Na dejanski izdelek, na način sodelovanja z izdelovalcem, na hitrost izdelave, kakšna specifična posebnost spletne strani, …? Pomembno je, da veste kaj dotično je naročniku bilo pri nekem izdelovalcu všeč. Potem pa je pomembno, da vi že prej identificirate, kaj je vam osebno najbolj pomembno in kaj boste vi potrebovali v izdelovalcu.
Vsekakor je pri zbiranju priporočil potrebno gledati širše in jih ocenjevati kritično. Osebno priporočam, da si vedno vzamete čas in priporočila preverite.
Pogosto se priporočila zbirajo z objavami preko Facebooka, vaše vprašanje pa je lahko zastavljeno tudi tako, da bodo priporočila veliko bolj kvalitetna. Priporočam vprašanje, kot je recimo tole:
Na tak način izrazite, kaj je tisto, kar vi potrebujete (torej spletna trgovina v tem primeru), kaj vam je pri izvajalcu najpomembneje in pozovete, da dajo povezave do njihovih spletnih strani.
Tako dobite kakovostna priporočila, ki jih lahko preverite. Prav tako bo teh priporočil na ta način manj. Ni nujno, da bodo vsi upoštevali vaše zahteve, a verjetno večji delež priporočiteljev to bo dobro prebralo in napisalo, kar vas zanima.
Iskanje preko spletnih iskalnikov (npr. Google)
Ko iščete izdelovalca spletne strani se verjetno najprej obrnete na strica Googla? Le kdo se ne. Pa ne samo za iskanje izdelovalca spletne strani, ampak za vse, kar potrebujemo.
Tako pridete do podjetij, ki so na Googlu najbolje rangirana na ključno besedo “izdelava spletnih strani” ali nekaj podobnega.
Pa to pomeni, da bo tako podjetje naredilo najboljšo spletno stran?
Sploh ne!
To so le podjetja, ki najbolj skrbijo za SEO. Imajo človeka, ki piše blog po pravilih SEO-ta, imajo nekoga, ki ves čas spremlja dogajanje na Googlu in je verjetno v podjetju samo in izključno za to.
Manjši freelancerji imajo zelo redko čas, da bi ustvarjali toliko vsebine, kot večja podjetja in osebno se mi zdi zelo nepošteno iskanje izvajalcev izključno preko Googla in drugih brskalnikov. Konec koncev to ne pove nič o kakovosti spletne strani, ki jo boste dobili od njih.
Še nekaj zanimivosti, ki vam bodo dale misliti:
- Kar 30 % podjetij, ki se ukvarjajo z izdelavo spletnih strani, svojih lastnih spletnih strani ni izdelalo samo.
- Na pozicijo podjetja v Googlu vpliva približno 200 faktorjev in noben od njih ni kakovost njihovih storitev.
Je pa iskanje v brskalniku koristno takrat, ko že imate narejen izbor kakšnih 3 podjetij, o katerih sedaj želite čim več izvedeti, da boste dobro vedeli, s kom boste sodelovali. Prav tako se na njihovih spletnih straneh nahajajo obrazci za oddajo povpraševanja, kar le izkoristite.
Odzivnost izvajalca
Pri izdelavi in upravljanju spletne strani je sila pomembno, da imamo na drugi strani nekoga odzivnega, nekoga, ki ga lahko pokličemo, ko imamo težavo in jo nemudoma reši.
Logično, včasih kaj ne gre kar prvo minuto, a bistveno je, da izvajalec nima brezbrižnega odnosa.
Odzivnost izvajalca lahko preverite že predhodno. Bodite pozorni v kakem času vam izvajalec odgovarja na vaša sporočila. Seveda pri tem bodite razumljivi in logični.
Na področju preverjanja odzivnosti vam bodo reference, ki jih dobite, v veliko pomoč.
Cena
Čeprav trdim, da se izdelave spletne strani nikoli ne lotevajte iz polja pomanjkanja, ko ni denarja, pa je realnost v resnici ravno takšna, da se takih investicij lotevamo ravno, ko nam gredo stvari navzdol.
Ko stvari niso rožnate namreč začnemo o takih stvareh šele razmišljati.
In seveda je tudi cena nek faktor izbire, o katerem morate razmisliti preden se lotite iskanja izvajalca.
Osebno sem mnenja, da, če nimate na voljo vsaj 1.500 € za navadno spletno stran (mogoče z blogom) in vsaj 2.500 € za spletno trgovino, je bolje, da se projekta ne lotevate ali pa raje zakupite kakšen tečaj in si spletno stran izdelate sami.
Je pa potrebno pri primerjavi cen ponudnikov upoštevati, da ima cena le malo opraviti z dejansko kakovostjo. Običajno najvišjo ceno dosegajo agencije, ki veliko denarja vlagajo v marketing, imajo zaposlene ljudi (za katere vemo, da so za podjetje ogromen finančni izdatek) in so za povrh še DDV zavezanci, kar pa na koncu vas udari po žepu.
Na drugi strani si freelancer lahko privošči nižjo ceno, ker enostavno nima teh stroškov ali pa so neznatni. Rezultat njegovega dela pa bo primerljiv s kakovostjo dela agencije.
Višja cena ne pomeni avtomatsko višje kakovosti!
Cena spletne strani vsebuje veliko postavk, ki se od podjetja do podjetja razlikujejo, zato lahko pri zbiranju ponudb pridete do cenovnega razpona tudi do 2.000 € razlike, kar pa ni neposredno povezano s kakovostjo njihovih storitev.
Izbiranje na podlagi energije, občutka
Med vsemi izpostavljenimi faktorji bi osebno najbolj izpostavila ravno tega. Mogoče se vam zdi popolnoma nesmiselno, da bi izdelovalca spletne strani izbirali na podlagi energije, občutka, tega, kako “kliknete” s človekom na drugi strani.
A konec koncev boste s to osebo sodelovali najmanj nekaj mesecev, verjetno pa še dlje, ker, če se zadeve lotevate, kot je treba, vam bo izvajalec spletno stran kasneje tudi vzdrževal.
Izbrani izdelovalec spletne strani ne le, da mora biti tehnično usposobljen za izvedbo vaših želja in uporabljati najprimernejša orodja, da jih uresniči. Veljati mora še najmanj naslednje:
- Razumeti mora vašo branžo.
- Energijsko mora biti na enaki ravni, kot oseba, ki bo zadolžena za sodelovanje z njim.
- Njegov obseg storitev se mora skladati z vašimi potrebami,
- Vi kot naročnik se morate popolnoma strinjati z njegovim načinom dela, da kasneje ne prihaja do težav.
- Znati mora uskladiti svoje delo z vašim tehničnim poznavanjem področja.
Kako izbrati pravega izvajalca za izdelavo spletne strani?
Vse faktorje izbire izvajalca za izdelavo spletne strani bomo smiselno povezali v neko zaporedje, da pridemo do izvajalca, ki nas bo pripeljal do točno takšne spletne strani, ki bo za vaš primer najboljši.
Identificirajte zahteve projekta
Najprej zberite vse informacije o tem, KAJ potrebujete in kaj želite, da izdelovalec naredi.
Ko iščete izvajalca za izdelavo vaše spletne strani je pomembno, da točno veste, kaj potrebujete. V kolikor že v fazi zbiranja ponudb ne podate potencialnim izvajalcem vseh nujnih informacij za pripravo relevantne ponudbe, lahko naletite na naslednje neljube situacije:
- Ker vaše zahteve ne bodo natančno podane se bodo dodatne zahteve pojavljale ves čas trajanja projekta, kar pa bo zvišalo ceno investicije in podaljšalo trajanje projekta.
- Ker ne boste izpostavili vseh funkcionalnosti ali dizajna, ki si ga želite, se vam lahko zgodi, da izberete izvajalca, ki česa sploh ne bo znal izvesti ali pa za to ne razpolaga z ustreznimi orodji.
- Ker ne boste točno vedeli, kaj želite, da spletna stran dela ali kako naj izgleda, se lahko zgodi, da končni rezultat ne bo zadovoljiv – na spletni strani bodo stvari, ki jih ne potrebujete, ali še huje – ne bo tistih, ki jih res nujno potrebujete.
Težav, ki nastanejo, ko že v fazi zbiranja ponudb povpraševanj ne zastavimo dovolj natančno, je še veliko več, te so najpogostejše.
Vsem izvajalcem, pri katerih boste zaprosili za ponudbo morate podati vsaj naslednje informacije o projektu:
- Želen časovni okvir projekta;
- Budget za izdelavo spletne strani (tega ni potrebno z vsemi deliti, morate pa vedeti, koliko ste pripravljeni vložiti v spletno stran);
- Kaj želite, da spletna stran dela?
- Kako želite, da spletna stran izgleda (vsaj okvirno);
- Katere dodatne storitve potrebujete (npr. oglašvanje na socialnih omrežjih, vsebinsko svetovanje, SEO optimiziacijo, …);
- Kaj vam je na spletni strani najbolj pomembno (npr. hitrost delovanja, varnost sistema, uporabniška izkušnja na mobilnih napravah, …);
- Kako pričakujete, da bo potekalo sodelovanje z izvajalcem?
- Katere materiale že imate in do kdaj lahko zagotovite, kar še manjka?
- Ali želite po izdelavi tudi tehnično vzdrževanje spletne strani?
- Ali želite spletno stran kasneje samostojno urejati in v kakšnem obsegu (npr. menjava slik in tekstov)?
- Ali je potrebno še kupiti domeno in/ali urediti gostovanje spletne strani?
S tem, ko bodo vaše zahteve jasno izražene, se bodo v osnovi pri oddaji povpraševanj sami odstranili izvajalci, ki vam katere od zahtev ne morejo zagotoviti.
V identifikacijo zahtev projekta je dobro vključiti strokovnjaka, ki bo pomislil na stravi, na katere vi zagotovo ne boste. Največji izziv v tem delu priprave na izdelavo spletne strani je ravno “vedeti, česa ne vemo”.
Pridobite priporočila
Po pravilih iz prejšnjega poglavja objavite vprašanje v čim več podjetniških skupinah na Facebooku ali kjerkoli se spomnite. Dobljena priporočila kritično ocenite in preverite iz omenjenih vidikov.
Raziščite splet
Na spletu v svoji branži pa tudi izven nje poiščite spletne strani, ki so vam všeč in raziščite, kdo jih je izdelal ter “pogooglajte” tudi njih, da vidite, če so podjetja še aktualna.
Raziščite delovanje podjetij v vašem izboru
Obiščite spletne strani in socialna omrežja podjetij, na katera ste naleteli do sedaj. Preverite morebitna mnenja in pretekle projekte. S tistimi, ki vas pritegnejo stopite v stik in zaprosite za osebni razgovor.
Zahtevajte in primerjajte ponudbe
Od vseh, s katerimi ste stopili v stik zahtevajte ponudbe. Kritično jih primerjajte in izberite izvajalca, pri katerem vam je celotna slika najbolj všeč in s katerim ste se osebno najbolj “zaštekali”. Naj vam ne bo glavno vodilo denar.
Priporočljivo je, da pridobite vsaj 3 ponudbe primerljivih izvajalcev.
V kolikor katera od ponudb znatno odstopa preverite, kaj je v ponudbi navedeno.
Bodite pozorni, da so ponudbe natančno opredeljene. Torej v ponudbah mora biti navedeno točno, katere storitve obsega cena, ki je podana, saj bi kasneje lahko prišlo do nesporazumov, če le-to ni dovolj dobro specificirano že v ponudbi.
Tudi vi seveda isto vsebino pošljite vsem podjetjem. Ne zahtevajte pri 1 podjetju ponudbo za nekaj, pri drugem podjetju pa za nekaj popolnoma drugega.
V zapisu “Kako napisati povpraševanje za izdelavo spletne strani?” si preberite 10 nasvetov za pisanje povpraševanja, ki vam bo dalo veliko bolj relevantne ponudbe.
Ne bojte se zaprositi še en sestanek z 1 ali 2 podjetjema, med katerima se ne morete odločiti. Na sestanku izpostavite svoje dvome, morebitna dodatna vprašanja. Poudarite, da vam je pomembno, da je cena veljavna do konca projekta, pogovorite se o vseh možnostih, ki jih imate. Tudi o plačilnih pogojih, če le-ti niso bili jasno identificirani že prej. Pomembno je na tem mestu spregovoriti tudi o roku izdelave.
Izvajalcu, ki ste ga zares začutili, že na sestanku ali najkasneje nekaj ur po sestanku, potrdite naročilo in izvedite plačilo akontacije.
Kot lahko vidite, izbira izvajalca za izdelavo spletne strani v vsej poplavi ponudbe, ni lahka naloga.
A, če dobro veste, kaj želite od svoje spletne strani, boste tudi izvajalca veliko lažje izbrali.
Upam, da vam je ta zapis pomagal odgovoriti na vprašanje “Kako izbrati pravega izvajalca za izdelavo spletne strani?”
Sklepne misli
Sedaj veste, kaj je potrebno upoštevati, ko izbirate izvajalca za izdelavo spletne strani. In izbira bo najbolj zanesljiva, če boste že pred iskanjem imeli izdelan načrt spletne strani. Prve korake načrtovanja pa si lahko prebereete v brezplačnem e-priročniku “7 elementov načrtovanja spletne strani”.
![](https://intelectum.si/wp-content/uploads/2024/11/Btn-default-icon.png)