Ko začnemo razmišljati o tem, kako bomo prodali svoje izdelke oz. storitve je naša prva naloga, da določimo metode trženjskih strategij, ki bodo najbolj primerne glede na naš prodajni asortiman in ciljne skupine.
Tržna ali prodajna kampanja je skupek vseh aktivnosti, ki jih izvedemo, ko želimo nekaj prodati.
V teoriji ločimo 3 metode trženjskih strategij izdelkov oz. storitev:
- konstantni,
- kampanjski in
- kombinirani.
Pa podrobneje spoznajmo vse metode trženjskih strategij, ki jih imate na voljo.
Konstantni pristop k trženju
Konstantni pristop k trženju pomeni, da ves čas promoviramo generalno vse, kar ponujamo. Gre za zelo široko usmerjeno trženje, čemur prilagodimo vse naše tržne aktivnosti. Konstantni pristop je smiseln, ko imamo le 1 produkt ali le nekaj zelo sorodnih produktov, ki so primerni za isto ciljno skupino.
Konstantni pristop je namenjen doseganju širše ciljne publike, zato je pogosto uporaben za zelo nova podjetja, ki šele spoznavajo svoje ciljne skupine.
Glavne prednosti konstantnega pristopa k trženju so:
- Možnost večkratne uporabe istih kampanj, kar drastično zmanjša porabo časa za marketing.
- Nižji začetni stroški izvedbe trženjskih aktivnosti.
- Konstanten nabor tržnih kanalov.
- Doseg večjega števila ljudi.
Največja nevarnost, ki jo vidim v konstantnem pristopu k trženju je pomanjkljivost informacij, ki jih pridobivamo iz rezultatov kampanj. To pomeni, da nam takšen način promocije ne omogoča toliko izboljšav v prihodnosti, kot druga 2 pristopa.
Še ena nevarnost, ki je ne smemo zanemariti pa je to, da lahko naberemo veliko število sledilcev in klikov, prodaje pa je na drugi strani zelo malo in naši sledilci neaktivni, saj se lahko na tak način zgodi, da dosegamo napačne skupine ljudi.
Kampanjski pristop k trženju
Kampanjski pristop pomeni, da pripravljamo posamezne kampanje za posamezne enote naših produktov.
S kampanjskim pristopom targetiramo specifične ciljne skupine in prodajamo specifične izdelke/storitve.
Kampanjski pristop je predvsem smiseln v primerih, ko imamo veliko število izdelkov ali storitev, ki jih lahko razdelimo različne skupine, ali v primerih, ko imamo zelo specifične produkte, običajno malo bolj visokocenovne. Predvsem pa je pomembno, da se kampanjskega pristopa lotimo, ko imamo več različnih ciljnih skupin.
Tudi Intelectum deluje s kampanjskim pristopom, saj s svojimi kampanjami targetiramo različne ciljne skupine, ki jih ne bi mogli zajeti v enotni kampanji. Seveda ne moremo prodati istih storitev podjetjem, ki so čisto na začetku svoje poslovne poti in tistim, ki so že uveljavljena. Prav tako ne moremo prodati istih storitev podjetjem, ki spletno stran že imajo (potrebujejo prenovo ali le vzdrževanje) in podjetjem, ki je še nimajo (potrebujejo izdelavo spletne strani). Hkrati ločujemo svoje kampanje še glede na to, ali gre za storitvena ali produktna podjetja.
Glavne prednosti kampanjskega pristopa so:
- ozko targetiranje ciljnih skupin,
- možnost sezonskega promoviranja izdelkov oz. storitev glede na to, kdaj je to najbolj smiselno,
- bolj natančne informacije o nakupnih navadah naših potencialnih strank, bolj natančna analitika izvedenih kampanj, kar daje več priložnosti za izboljšave,
- možnost prioretiziranja posameznih storitev in izdelkov,
- bolj ciljno usmerjene kampanje,
- dolgoorčno nižji stroški oglaševanja,
- možnost, da bolj pritegnemo želeno ciljno skupino, saj lahko vse vsebine prilagajamo zelo specifični skupini ljudi.
Je pa pri odločanju kampanjskega pristopa potrebno upoštevati dejstvo, da boste na ta način v marketing vložili veliko več časa za pripravo kampanj, na začetku pa bo tudi poraba denarja višja. Se pa le-ta na dolgi rok povrne v vedno bolj uspešnih kampanjah, saj nam da vsaka kampanja ogromno informacij o potrebah in željah naših potencialnih kupcev.
V praksi opažam, da kampanjskega pristopa podjetniki v Sloveniji ne obvladajo najbolje, niti se ne zavedajo prednosti le-tega. Osebno prisegam na kampanjski pristop, ker omogoča veliko boljši pregled nad rezultati naših kampanj, kar nam da vse informacije, ki jih potrebujemo, ko se odločamo o morebitnem opuščanju dela prodajnega programa in o tem, v kateri del prodajnega programa bomo usmerili večji delež sredstev.
Kombinirani pristop k trženju
Kombinirani pristop pomeni, da imamo ves čas aktivno neko splošno kampanjo, s katero krepimo svojo blagovno znamko in njeno prepoznavnost, hkrati pa ves čas izvajamo tudi fokusirane kampanje, usmerjene na trženje določenega dela našega prodajnega asortimana.
Ko gre za podjetje, kjer se prodaja le en izdelek ali storitev je seveda konstantni pristop hkrati tudi kampanjski, saj smo ves čas osredotočeni na ta en produkt. Ko govorimo o kampanjskem pristopu pa je prvi korak to, da svoje izdelke oz. storitve razdelimo v več skupin, ki jih potem ločeno promoviramo.
Metode trženjskih strategij – primerjava
Pa si v nadaljevanju še bolj strukturirano poglejmo vse 3 metode trženjskih strategij glede na nekaj najpomembnejših faktorjev.
Konstantni pristop | Kampanjski pristop | Kombinirani pristop | |
Ciljna skupina | Široka | Zelo ozko, več ciljnih skupin | Mešano |
Tržni kanali | Konstantni | Različni glede na ciljno skupino in/ali produkt | Različni glede na ciljno skupino in/ali produkt |
Cilj, ki ga dosežemo | Krepitev prepoznavnosti blagovne znamke in podjetja | Prodaja specifičnega-ih produkta-ov | Krepitev prepoznavnosti in prodaja |
Fleksibilnost | Ni fleksibilno | Zelo fleksibilno | Zelo fleksibilno |
Zahtevnost izvedbe | Enostavno | Zahtevno | Zelo zahtevno |
Začetna investicija | Nizka | Srednje visoka, glede na zmožnosti | Zelo visoka, a prilagodljiva glede na zmožnosti |
Prodajni program | 1 produkt ali nekaj zelo sorodnih | Več specifičnih izdelkov, ki jih prodajamo različnim ciljnim skupinam | Vse |
Primerno za podjetja | Ki so šele na začetku poslovanja in svojo ciljno skupino šele spoznavajo | Ki že imajo neko prepoznavnost in promovirajo le še specifične ponudbe in/ali produkte. | Ki so bolj na začetku poslovanja in želijo okrepiti splošno spletno prisotnost, hkrati pa želijo prodati nekaj specifičnega |
Poraba časa | Nizka | Srednja | Visoka |
Ko se odločate o pristopu, ki ga boste ubrali je pomembno, da pretehtate vse prednosti in slabosti posameznega pristopa.
Katere metode trženjskih strategij pa uporabljate vi?
Če sem vas s tem zapisom spodbudila, da se lotite kampanjskega načina delovanja si lahko več o tem načinu preberete v zapisu “Kako pravilno izvesti trženjsko kampanjo?”.