Načrtovanje spletne strani – 5 prednosti

Nazadnje urejeno:
8 junija, 2024
Načrtovanje spletnih strani - 5 prednosti
Reading Progress Bar
Kazalo vsebine:

Načrtovanje spletnih strani se je pri izdelavi spletnih strani v letih mojega dela izkazalo kot velika prednost. Načrtovanje spletne strani je pomembno tako pri izdelavi novih spletnih strani, kot pri prenovi obstoječih. 

Razliko med načrtovano in nenačrtovano spletno stranjo najlažje predstavim skozi primer sestavljanja omare. Ta zanimiva asociacija se mi je porodila enkrat, ko sem se brez repa in glave sama lotila sestavljanja čisto preproste omare. Poskusite si predstavljati naslednjo situacijo: Ko odprete vse pakete omare, je vse seveda po škatlah nametano. In, če se lotite tako, da enostavno poskušate zložiti deske eno za drugo, brez, da si jih najprej razporedite in pogledate priložen načrt, ne bo šlo. Preden se dejansko lotite sestavljanja desk v neko celoto, si morate istovrstne deske razporediti in pogledati načrt, da pogledate, kaj spada skupaj. Potem pa se v skladu z načrtom lotite sestavljanja. Omara je tako sestavljena v 1 uri (no, če je zelo preprosta, kot je bila moja), če se lotite brez načrtovanja, pa vprašanje, če jo sploh sestavite. In na koncu, kot tipičen kupec, rečete: Ojoj, kaka brezvezna omara je to bila. Ful težka za sestavit. V resnici pa sploh ni tako težka, če se je lotite pravilno.

Kot novinka v branži se problema pomanjkljivega (ali celo neobstoječega) načrtovanja spletnih strani sploh nisem zavedala. Nekako sem vedno pričakovala, da imajo podjetniki in podjetnice jasno predstavo o tem, kaj naj bi njihova spletna stran delala, kaj naj bi vsebovala in vsaj približno, kako naj bi izgledala.

Hitro se je pokazalo, da temu ni tako in začele so se vrstiti neljube situacije, kot so: 

  • Strankam ni bilo všeč nič, kar sem jim predstavila.
  • Na vsebine s strani strank sem čakala zelo dolgo.
  • Vedno nove želje so s strani strank prihajale še dolgo po začetku projekta. Projekti so se zato nenormalno vlekli in za stranko in zame predstavljali dodatne stroške.
  • Po izdelavi spletne strani je bilo ogromno sprememb, saj se je stranka vsake toliko časa spomnila, da si nečesa želiš drugače.

Dejstvo je, da ni bilo dovolj časa in truda vloženega v predhodni premislek o tem, kaj sploh podjetnik-ca hoče od svoje spletne strani. Ni bil določen nek cilj, prav tako pa ni bilo vloženega razmisleka o tem, na kaj se bodo odzivali obiskovalci spletne strani.

Vedela sem, da mora obstajati način, kako se izogniti težavam, s katerimi sem se srečevala pri izdelavi spletni strani.

Ugotovila sem, da je rešitev v skrbnem in temeljitem načrtovanju.

Vse od takrat vlagam veliko časa in energije v to, da bi podjetnikom in podjetnicam v Sloveniji predstavila načrtovanje spletnih strani kot nujen prvi korak pri izdelavi. To predstavljam kot nujno fazo, brez katere projekta izdelave spletne strani ne more biti. Odslej je skrben načrt spletne strani tudi pogoj za sprejem posla. Skozi delo se je pokazalo veliko prednosti načrtovanja spletne strani, ki jih predstavljam v nadaljevanju. 

“If you fail to plan then you are planning to fail.”

Pripravila sem seznam 5 najpomembnejših prednosti načrtovanja spletne strani, in sicer:

  1. Načrtovanje spletne strani skrajša trajanje projekta izdelave
  2. Dober načrt znatno vpliva na višino skupne investicije v izdelavo spletne strani
  3. Načrtovanje neposredno vpliva na kvaliteto uporabniške izkušnje na spletni strani
  4. Na podlagi temeljitega načrta se dosegajo veliko bolj dovršeni in dodelani dizajni spletnih strani
  5. Če je pred izdelavo vse dobro načrtovano je tehnična izvedba lažja, bolj lahkotna, z manj presenečenji, vse to pa prinese tudi manj stresa za naročnika in izvajalca.

Izdelava načrta spletne strani je toliko bolj pomembna za podjetnike in podjetnice, ki si želijo spletno stran izdelati sami. S temeljito predhodno raziskavo razpoložljivih orodij si lahko zagotovite veliko bolj lahkoten proces izdelave z manj neprijetnimi presenečenji, ki vas lahko kot laika na tem področju vržejo s tira in zmanjšajo vašo motivacijo za izdelavo.

Načrtovanje spletne strani skrajša trajanje projektov

Največja težava pri projektih izdelave spletnih strani, s katerimi sem se srečevala, je bila to, da so se projekti nenormalno zavlekli. Trajalo je tudi do 9 mesecev, preden je bila spletna stran končana. To ni bilo v zadovoljstvo nikomur – ne stranki, še manj pa meni.

Dolgotrajni projekti s sabo nosijo kar nekaj slabosti, med drugim:

  • Težave za izvajalca z organizacijo ostalih projektov in izvedbo novih projektov.
  • Poslovno okolje se hitro spreminja in če spletna stran predolgo nastaja, jo je treba neštetokrat prilagajati že zato, ker se v podjetju kaj spremeni in je seveda potrebno spremeniti tudi vsebine.
  • Izvajalec izgubi kontrolo nad projektom, lahko prihaja do večje zmedenosti materialov, težje pa je tudi vsebinsko držati rdečo nit (fokus) spletne strani v daljšem časovnem obdobju.
  • Ker izvajalec med delom na dolgo trajajočem projektu sprejema tudi nove projekte, se lahko zgodi, da ta dolgo trajajoči projekt “ostane zadaj”. Izvajalec sedaj v ta projekt vlaga le še drobtinice svojega časa, saj brez novih projektov tudi ni zaslužka. To trajanje projekta spet dodatno podaljša.

Seveda vam tega nihče ne bo rekel na glas, ampak dlje, kot vas izdelovalec čaka, bolj na rep svojega seznama prioritet vas potiska. Konec koncev, ali ne bi tudi vi ravnali enako v naših čevljih?

Torej, ko se projekt izdelave spletne strani enkrat začne “vleči” v nedogled, pademo v neke vrste začaran krog, iz katerega je težko priti in končno zaključiti projekt.

Tako se pri takšnih projektih včasih zgodi celo, da se projekt nikoli ne dokonča. Lahko, da obupa izvajalec, včasih pa tudi naročnik.

Moj osebni cilj je, da je vsaka spletna stran postavljena v roku 1 meseca, po možnosti še kaj prej. Pa vendar to redko uspe, ker stranke nimajo pripravljenega koncepta spletne strani, vsebin, fotografij in podobno.

Ocenjujem, da lahko projekt, ki se ga lotimo brez dobrega načrta traja tudi do 3x toliko, kot projekt z izdelanim temeljitim in natančnim načrtom.

Dober načrt vpliva na ceno spletne strani

Za moje pojme najpomembnejša, pa vendar najmanj očitna prednost načrtovanja spletne strani, je prihranek denarja pri izdelavi spletne strani.

V kolikor skrbno načrtujete spletno stran se lahko izognete številnim stroškom in prihranite tudi do 30 % tudi, če v načrtovanje spletne strani vključite strokovnjaka.

Mogoče se sprašujete, zakaj bi z načrtovanjem prihranili tudi denar, saj rezultat bo menda enak, kajne? Ni res!

Če imate skrbno izdelan načrt, lahko pričakujete naslednje:

  • Ne bo prihajalo do nenadnih sprememb, ki naknadno podražijo projekte izdelave spletnih strani tudi do 50 %. Takšne naknadne spremembe so vedno dražje, kot, če bi vse to bilo všeto že v štartu, v predračunano ceno.
  • Izdelovalec ima vse informacije, ki jih potrebuje, da vam izdela predračun, ki na koncu dejansko velja.
  • Izdelovalec točno ve, koliko časa bo za izdelavo spletne strani porabil, zato si lahko privošči obračunati nižjo urno postavko za svoje delo. Ne potrebuje namreč toliko rezerve za pokrivanje nenačrtovanih časovnih vložkov. Ta rezerva je običajno dokaj visoka.
  • Ker boste vi že predhodno raziskali, katera orodja je v vašem primeru smiselno uporabiti za izdelavo, vam izdelovalec ne bo mogel prodati dražjih, ki delujejo enako, kot tista, ki ste jih našli sami.
  • V osnovi boste izbrali izdelovalca, ki bo v vašem primeru najboljši. Običajno to pomeni tudi to, da izdelovalec ni najdražji.
  • Znotraj procesa priprave načrta spletne strani boste naredili že veliko stvari, ki bi vam jih sicer običajno naredil izdelovalec, čeprav pogosto te stvari niti nimajo neposredne zveze s samo spletno stranjo. Gre za preproste stvari, ki jih lahko brez težav vsak podjetnik-ca naredi sam-a.
Nacrtovanje-spletne-strani-zniza-ceno-investicije-v-spletno-stran

Seveda pa je za finančni prihranek nujno, da vam pri načrtovanju pomaga strokovnjak, ki točno ve, na kaj je potrebno pomisliti.

Preverite kako vam strokovnjak pomaga pri načrtovanju spletne strani.

Boljša uporabniška izkušnja spletne strani

V primerih, ko se načrtovanje spletnih strani zanemari se pogosto dogaja, da se pri izdelavi zgrešijo pomembne povezave med posameznimi podstranmi, funkcionalnostmi. Ne da se dovolj razmisleka v verigo odločitev, ki jih obiskovalec spletne strani sprejema, ko potuje od vstopne strani do izpolnitve cilja, ki ste ga za svojo spletno stran določili.

Tudi, če se naknadno razmišlja o tem, je uporabniška izkušnja običajno zelo pomanjkljiva.

To za sabo potegne veliko naknadnih sprememb, predvsem pa vprašanj o tem, KAJ na spletni strani ne funkcionira, kot bi moralo ter ali za izvedbo kakšne funkcionalnosti ali dizajna mogoče obstaja kakšno boljše orodje, na katerega nismo pomislili?

Obiskovalec se na nenačrtovani spletni strani počuti izgubljenega, zmedenega in vsekakor v takem stanju ničesar ne kupi.

Če ne damo premisleka v to, kako bo obiskovalec na njej “potoval” od začetka do konca, je veliko vprašanje, kako bo do tega konca prišel, če sploh. 

Boljša komunikacija med izdelovalcem in naročnikom

Če boste kot podjetnik-ca sami pripravili načrt spletne strani, boste nedvomno na tej poti naleteli na številne izraze, pojme in tehnične podrobnosti, ki jih boste morali razumeti, če boste hoteli načrt sploh izdelati. Tako se boste v bistvu spoznali z vsem, kar vas bo spraševal izdelovalec spletne strani, hkrati pa boste znali postavljati prava vprašanja. 

Načrtovanje spletnih strani je namreč v veliki meri le raziskovanje – raziskovanje vaših možnosti in izbira tistih pravih. 

Če vse elemente svoje spletne strani “naštudirate” že pred izdelavo, boste veliko jasneje lahko izrazili, česa si želite. Ker boste v procesu raziskovanja ugotovili, kaj je na spletni strani pomembno in kaj ne, se boste tudi izognili nevarnosti, da bi izvajalec izdelave spletne strani nanjo dajal stvari, ki jih ne potrebujete, ali še huje, ne bi dajal stvari, ki pa jih potrebujete. 

Konec koncev ste le vi tisti, ki lahko razumete svojo branžo, svoj posel, svoje stranke. Vi veste, kaj je v vašem podjetju pomembno in kakšne vrednote in občutek želite vzbujati pri obiskovalcih vaše spletne strani. Če boste dobro informirani pa boste z izvajalcem vse skupaj lažje skomunicirali in mu podali prave informacije, da bo za vas resnično lahko pripravil vrhunsko spletno stran, ki jo boste s ponosom pokazali svetu.

Seveda vam lahko trajanje in težavnost tega raziskovalnega procesa olajša strokovnjak, ki vas usmeri, da se pri načrtovanju posvetite tistemu, kar je za vas najpomembnejše. Strokovnjak vam takoj in iz izkušenj pove, kaj je v vašem primeru smiselno in katere ideje mogoče v vašem primeru ne nosijo dovolj dodane vrednosti, da bi se jih izplačalo vkomponirati v vašo spletno stran.

Bolj dovršen dizajn spletne strani

Načrtovanje spletnih strani neposredno vpliva na globalno skladnost dizajna spletne strani, prav tako pa omogoči izgradnjo boljše uporabniške izkušnje.

Ko vi točno veste, kaj mora biti na spletni strani, si že nehote ustvarite neko idejo o tem, kako bi naj stvari potekale, kako bi lahko na posameznem mestu pritegnili pozornost na prave stvari.

Posledično pridete do vsaj 80 % dizajna spletne strani, kar pomeni, da tukaj znova prihranite čas in denar. Tako se lahko izognete dodatnemu strošku najema grafičnega oblikovalca in raje najamete izdelovalca, ki ni le tehnično, ampak tudi dizajnersko podkovan, da vam na podlagi vašega načrta praktično dokonča že v večini izdelano podobo.

Ker je v to dan dolgotrajen in temeljit premislek, je seveda dizajn, ki ga vi sčasoma splanirate lahko celo bolj kompleksen in dodelan kot, če bi za to delo najeli strokovnjaka. Konec koncev vi najbolje poznate svojo stranko in sebe ter kar vašo stranko in vas pritegne.

Sklepne misli

Po prebranem vam je že kristalno jasno, da, preden se lotite izdelave spletne strani, jo morate skrbno načrtovati. Kaj in kako načrtovati pa izveste v brezplačnem priročniku “7 elementov načrtovanja spletne strani”, ki si ga lahko brezplačno prenesete.

Prenos priročnika
Prikaži vse zapise
O avtorici:
Pozdravljeni!
Sem Nataša Kukovič, kreatorka Intelectuma avtorica zapisov, ki jih pravkar prebirate. Upam, da vam s svojim znanjem pomagam pri krepitvi vaše spletne prisotnosti.
Več o meni