Načrtovanje spletnih strani je praktično edini način, kako priti do spletne strani, ki resnično predstavlja vaš najpomembnejši prodajni medij in najboljšega poslovnega asistenta. V zapisu skozi razlago običajnih situacij znotraj procesa izdelave spletnih strani razložim, zakaj je tako zelo pomembno načrtovati spletno stran.
Načrtovanje spletnih strani se je pri izdelavi spletnih strani v letih mojega dela izkazalo kot velika prednost.
Kot novinka v branži se problema pomanjkljivega (ali celo neobstoječega) načrtovanja spletnih strani sploh nisem zavedala. Nekako sem vedno pričakovala, da imajo podjetniki in podjetnice jasno predstavo o tem, kaj naj bi njihova spletna stran delala, kaj naj bi vsebovala in vsaj približno, kako naj bi izgledala.
Hitro se je pokazalo, da temu ni tako in začele so se vrstiti neljube situacije, kot so:
Dejstvo je, da ni bilo dovolj časa in truda vloženega v predhodni premislek o tem, kaj sploh podjetnik-ca hoče od svoje spletne strani. Ni bil določen nek cilj, prav tako pa ni bilo vloženega razmisleka o tem, na kaj se bodo odzivali obiskovalci spletne strani.
Vedela sem, da mora obstajati način, kako se izogniti težavam, s katerimi sem se srečevala pri izdelavi spletni strani.
Ugotovila sem, da je rešitev v skrbnem načrtovanju spletne strani.
Vse od takrat vlagam veliko časa in energije v to, da bi podjetnikom in podjetnicam v Sloveniji predstavila načrtovanje spletnih strani kot nujen prvi korak pri izdelavi. To predstavljam kot nujno fazo, brez katere projekta izdelave spletne strani ne more biti. Odslej je skrben načrt spletne strani tudi pogoj za sprejem posla. Skozi delo se je pokazalo veliko prednosti načrtovanja spletne strani, ki jih predstavljam v nadaljevanju. “If you fail to plan then you are planning to fail.”
Pripravila sem seznam 5 najpomembnejših prednosti načrtovanja spletne strani.
Največja težava pri projektih izdelave spletnih strani, s katerimi sem se srečevala, je bila to, da so se projekti nenormalno zavlekli. Trajalo je tudi do 9 mesecev, preden je bila spletna stran končana. To ni bilo v zadovoljstvo nikomur – ne stranki, še manj pa meni.
Problem pri tem je v veliki meri tudi to, da se že ogromno stvari v poslovanju podjetja spremeni v tako dolgem času.
Moj osebni cilj je, da je vsaka spletna stran postavljena v roku 1 meseca, po možnosti še kaj prej. Pa vendar to redko uspe, ker stranke nimajo pripravljenega načrta. To pomeni, da se načrtuje direktno, skozi izdelavo spletne strani.
Torej se sploh ne načrtuje.
Če jaz kot izdelovalka dobim v roke načrt spletne strani, lahko spletno stran izdelam v roku 1 meseca ali še prej, sicer je to nemogoče.
Nenačrtovani projekti, kjer sproti nastajajo teksti, fotografije in postavitve vsebujejo veliko čakanja na vsebine. Poleg čakanja na vsebine s strani stranke pa potem prihaja tudi do zamikov odziva na poslane vsebine s strani izdelovalca. Izdelovalci seveda živimo od izdelave spletnih strani in v času, ko na nekem projektu ne delamo nič, moramo sprejeti druge projekte, ki potem pomenijo dodaten vložek časa.
Seveda vam tega nihče ne bo rekel na glas, ampak dlje, kot vas izdelovalec čaka, bolj na rep svojega seznama prioritet vas potiska. Konec koncev, ali ne bi tudi vi ravnali enako v naših čevljih?
Z vključitvijo strokovnjaka v proces načrtovanja spletne strani prihranite še več časa!
Kako vam strokovnjak pomaga do še večjega prihranka časa pri izdelavi spletne strani preverite v mojem drugem zapisu v Bazi znanja “5 načinov, kako vam strokovnjak pomaga pri načrtovanju spletne strani”.
Za moje pojme najpomembnejša, pa vendar najmanj očitna prednost načrtovanja spletne strani, je prihranek denarja pri izdelavi spletne strani.
Mogoče se sprašujete, zakaj bi z načrtovanjem prihranili tudi denar, saj rezultat bo menda enak, kajne? Ni res!
Če imate skrbno izdelan načrt, lahko pričakujete naslednje:
Če v proces načrtovanja spletnih strani vključite strokovnjaka lahko prihranite še veliko več denarja, kot, če se tega lotite sami!
V primerih, ko se načrtovanje spletnih strani zanemari se pogosto dogaja, da se pri izdelavi zgrešijo pomembne povezave med posameznimi podstranmi, funkcionalnostmi. Ne da se dovolj razmisleka v verigo odločitev, ki jih obiskovalec spletne strani sprejema, ko potuje od vstopne strani do nakupa oz. kontakta.
Tudi, če se naknadno razmišlja o tem, je uporabniška izkušnja običajno zelo pomanjkljiva.
To za sabo potegne veliko naknadnih sprememb, predvsem pa vprašanj o tem, KAJ na spletni strani ne funkcionira, kot bi moralo.
Uporabniško izkušnjo najlažje predstavim skozi primer sestavljanja omare. Ta zanimiva asociacija se mi je porodila enkrat, ko sem se brez repa in glave sama lotila sestavljanja čisto preproste omare. Poskusite si predstavljati naslednjo situacijo: Ko odprete vse pakete omare, je vse seveda po škatlah nametano. In, če se lotite tako, da enostavno poskušate zložiti deske eno za drugo, brez, da si jih najprej razporedite in pogledate priložen načrt, ne bo šlo. Preden se dejansko lotite sestavljanja desk v neko celoto, si morate istovrstne deske razporediti in pogledati načrt, da pogledate, kaj spada skupaj. Potem pa se v skladu z načrtom lotite sestavljanja. Omara je tako sestavljena v 1 uri (no, če je zelo preprosta, kot je bila moja), če se lotite brez načrtovanja, pa vprašanje, če jo sploh sestavite. In na koncu, kot tipičen kupec, rečete: Ojoj, kaka brezvezna omara je to bila. Ful težka za sestavit. V resnici pa sploh ni tako težka, če se je lotite pravilno.
Če ne damo premisleka v to, kako bo obiskovalec na njej “potoval” od začetka do konca, je veliko vprašanje, kako bo do tega konca prišel, če sploh.
Če boste kot podjetnik-ca sami pripravili načrt spletne strani, boste nedvomno na tej poti naleteli na številne izraze, pojme in tehnične podrobnosti, ki jih boste morali razumeti, če boste hoteli načrt sploh izdelati. Tako se boste v bistvu spoznali z vsem, kar vas bo spraševal izdelovalec spletne strani, hkrati pa boste znali postavljati prava vprašanja.
Načrtovanje spletnih strani je namreč v veliki meri le raziskovanje – raziskovanje vaših možnosti in izbira tistih pravih.
Seveda vam lahko trajanje in težavnost tega raziskovalnega procesa olajša strokovnjak, ki vas usmeri, da se pri načrtovanju posvetite tistemu, kar je za vas najpomembnejše. Strokovnjak vam takoj in iz izkušenj pove, kaj je v vašem primeru smiselno in katere ideje mogoče v vašem primeru ne nosijo dovolj dodane vrednosti, da bi se jih izplačalo vkomponirati v vašo spletno stran.
Načrtovanje spletnih strani neposredno vpliva na globalno skladnost dizajna spletne strani, prav tako pa omogoči izgradnjo boljše uporabniške izkušnje.
Ko vi točno veste, kaj mora biti na spletni strani, si že nehote ustvarite neko idejo o tem, kako bi naj stvari potekale, kako bi lahko na posameznem mestu pritegnili pozornost na prave stvari.
Posledično pridete do vsaj 80 % dizajna spletne strani, kar pomeni, da tukaj znova prihranite čas in denar. Tako se lahko izognete dodatnemu strošku najema grafičnega oblikovalca in raje najamete izdelovalca, ki ni le tehnično, ampak tudi dizajnersko podkovan, da vam na podlagi vašega načrta praktično dokonča že v večini izdelano podobo.
Ker je v to dan dolgotrajen in temeljit premislek, je seveda dizajn, ki ga vi sčasoma splanirate lahko celo bolj kompleksen in dodelan kot, če bi za to delo najeli strokovnjaka. Konec koncev vi najbolje poznate svojo stranko in sebe ter kar vašo stranko in vas pritegne.
Da ne govorim o tem, da boste vi sami najbolje premislili, katere funkcije za olajšanje vašega poslovnega življenja bo najbolj smiselno vključiti v vašo spletno stran.
Kliknite spodnji gumb, izpolnite obrazec in kmalu boste na svoj e-poštni termin prejeli vse informacije o izvedbi.
Na brezplačnem 30-minutnem posvetu bomo spregovorili o vaših željah in idejah glede projekta, jaz pa bom prejela vse informacije, ki jih potrebujem za izdelavo relevantne ponudbe za izdelavo spletne strani, ki jo boste s ponosom pokazali svetu in z največjim užitkom uporabljali.