Kako napisati povpraševanje za izdelavo spletne strani tako, da bodo ponudbe dejansko realne in bo cena resnično vključevala vse, kar mora, da se cena projekta ne bo naknadno spremenila? Preverite v tem zapisu.
Povpraševanje za izdelavo spletne strani mora biti spisano pravilno, da bodo prejete ponudbe resnično relevantne.
Ko se odločite, da boste za svoje podjetje postavili spletno stran, je prva naloga, da najdete pravega izvajalca za izdelavo spletne strani. V drugem prispevku v Bazi znanja z naslovom "Kako izbrati pravega izvajalca za izdelavo spletne strani" lahko izveste več o procesu iskanja izvajalcev. V tem prispevku pa izveste vse o naslednjem koraku - pošiljanju povpraševanj potencialnim izvajalcem.
Dobro spisano povpraševanje za izdelavo spletne strani prinese številne koristi oz. prepreči številne težave, kot so:
Povpraševanje za izdelavo spletne strani naj vsebuje najmanj naslednjih 10 elementov, ki jih v nadaljevanju izpostavljam. Govorimo o informacijah, ki jih potencialni izvajalci izdelave spletne strani potrebujejo, da vam izdelajo relevantno ponudbo, ki drži do konca izvedbe projekta:
Informacija o tem, kdaj želite, da je projekt končan, je zelo pomembna za vsako podjetje, ki vam pripravlja ponudbo za izdelavo spletne strani. Seveda, če ste si takšen rok postavili.
Podjetje takoj ve ali vam lahko zagotovi izdelavo v takem času ali ne. Iz vidika izvajalca je to zelo pomembno, saj vas bo o tem, da to ni možno, verjetno obvestil še preden bo izdelal ponudbo. Izdelovalci spletnih strani imamo v vsakem trenutku tudi polne roke dela in ne bodite presenečeni, če boste na izdelavo pri dobrem izvajalcu čakali tudi do 3 mesece.
Izdelava ponudbe vzame veliko časa in vseeno je bolje, da ponudbe ne pripravljamo, če vemo, da projekta ne moremo izvesti v določenem roku.
A ob tem je potrebno poudariti, da poskusite biti pri opredelitvi časovnega okvira izdelave čim bolj realni. Dejstvo je, da so projekti izdelave spletnih strani lahko različno dolgi, glede na zahteve vašega projekta.
Ne glede na to, ali ste si ta rok postavili ali ne, je pametno v povpraševanju vsaj zastaviti vprašanje o tem, kdaj bi lahko bila spletna stran izdelana.
Osnovno načelo je, da, kar zvišuje ceno projekta, podaljšuje tudi čas izdelave. Poleg tega pa upoštevajte še čas čakanja na začetek izvedbe projekta, o čemer vas bo potencialni izvajalec že v okviru ponudbe obvestil.
Zagotovo imate za svoj projekt izdelave spletne strani določen nek največji "budget", ki ste ga v to pripravljeni vložiti. Če je tako je izredno pomembno, da to navedete čim bolj na vrhu povpraševanja, skupaj s časovnim okvirom izdelave.
Če je vaš cenovni okvir dokaj omejen, se bo seznam potencialnih izvajalcev za izdelavo v osnovi hitro zmanjšal.
Nič ni slabega v tem, da v osnovi ne prejmete ponudb toliko, kot oddate povpraševanj, zato se tega nič ne bojte. Bolje, da prejmete samo 3 ponudbe in imate manj dela s prečesavanjem in primerjavami izdajalcev.
Moje osnovno priporočilo je, da se projekta izdelave spletne strani ne lotevate, če nimate na voljo vsaj 1.500 € za predstavitveno spletno stran (z blogom ali brez in z nekaj podstranmi) in vsaj 2.500 € za izdelavo spletne trgovine.
Projekti za nižjo ceno bodo zelo površno izdelani, kar pomeni, da boste v kratkem času spet vlagali.
V kolikor vaš budget ne presega vsaj 1.500 € priporočam, da zakupite kakšen tečaj izdelave spletne strani in se lotite samostojne izdelave spletne strani.
Že v fazi zbiranja ponudb je izredno pomembno, da veste, kaj bo spletna stran "delala". Govorimo o rešitvah spletne strani (preberite prispevek na to temo na povezavi).
Več informacij, kot boste dali potencialnim izvajalcem, bolj točne bodo ponudbe. In več kot poveste, manjša je verjetnost, da se v procesu izdelave zgodi, da izvajalec nečesa ne bi znal izvesti.
Tudi ocene časa, ki ga bodo potrebovali za izdelavo, so zelo odvisne od tega, kaj vključite v povpraševanje.
Torej, če boste pisali blog, to obvezno navedite. Če bo spletna stran vključevala tudi spletno trgovino, to napišite. Če želite vključiti nek zahteven obrazec, ki bo vseboval veliko pogojnih polj, izračune in mogoče še povezavo s plačilnim procesorjem, to obvezno povejte v povpraševanju.
Pri vsaki od rešitev, ki jih boste v spletno stran vključili pa obvezno tudi specificirajte podrobnosti. Pri predstavitveni spletni strani z blogom je teh specifik seveda manj, kot pri kakšni spletni trgovini ali spletni učilnici.
Za predstavitveno spletno stran navedite najmanj:
V primeru spletne trgovine vključite najmanj naslednje informacije:
Obstajajo še številni drugi faktorji, ki vplivajo na ceno in trajanje izdelave spletne strani. Prav tako pa potencialnim izvajalcem povejo, katera orodja bodo morali za izdelavo spletne strani uporabiti. Tako vas bodo lahko opozorili tudi na morebitne periodične stroške, ki jih lahko pričakujete. Nekatere funkcionalnosti namreč pomenijo potrebo po nakupu vtičnikov (ko govorimo o sistemu WordPress) ali kakšnega urejevalnika vsebine.
Pomembno je, da navedete, ali želite v prihodnosti sami urejati spletno stran in v kakšnem obsegu. Tukaj ne govorimo o tehničnem vzdrževanju, ki ga je vedno pametno prepustiti strokovnjaku. Govorimo o menjavi tekstov, slik, dodajanju izdelkov v spletno trgovino, programov v spletno učilnico in podobne.
Če vam je samostojno urejanje pomembno bo izvajalec po vsej verjetnosti na spletno stran namestil urejevalnik vsebin, ki bo prijazen vam.
Če vam samostojno urejanje ni pomembno bo izvajalec lahko drugače zastavil stvari in uporabil drugačna orodja.
Vrsta orodij, ki jih uporabimo pa neposredno vpliva na ceno projekta.
Natančno navedite, kaj vse želite na spletni strani delati sami, ne le površno. Če želite sami tudi prilagajati obrazce, morate to povedati, da bo na spletno stran nameščen vtičnik, ki ga boste vi, ki niste programer, lahko uporabljali.
Če želite sami urejati SEO optimizacijo spletne strani bo tudi verjetno izvajalec vključil kakšno dodatno orodje, ki ga mogoče sicer ne bi.
Zadovoljiva hitrost spletne strani bi morala biti samoumevna, pa pri veliko izvajalcih ni. V kolikor ne izrecno navedete, da želite hitro spletno stran na vseh napravah, se vam lahko zgodi, da bo izvajalec ta faktor izračuna cene zanemaril in bo zato njegova ponudba bistveno nižja od ostalih, ki jih boste prejeli.
Potrebno je upoštevati tudi, da je pri različnih izvajalcih različna raven hitrosti tista minimalna, ki jo zagotavljajo.
Spletna stran je tako lahko samo hitra ali pa zelo hitra. In če hočemo zelo hitro, bo potrebno vložiti nekaj več dela.
Zato posebej navedite, kako zelo hitro spletno stran želite na lestvici od 1 - 10. Zavedajte se, da to neposredno vpliva na ceno izdelave spletne strani, saj lahko bistveno vpliva tudi na to, katera orodja za izdelavo bo izvajalec izbral.
V kolikor želite, da bi bila vaša spletna stran čim prej vidna visoko v Googlu, je to zelo pomembno navesti.
Ravno raven SEO optimizacije bo verjetno najbolj vplivala na ceno spletne strani, nekateri izvajalci pa vam te storitve niti ne bodo ponudili.
V ponudbi nujno navedite, če želite napredno SEO optimizacijo in v kakšnem obsegu želite, da jo izvede izvajalec.
Ko se gremo SEO optimizacije imamo pri izgradnji vsake podstrani in/ali vnosu vsakega izdelka in/ali vnosu vsakega blog prispevka dodatno delo z raziskavo ključnih besed, prav tako pa moramo v štartu nastaviti kopico dodatnih stvari.
Velik del SEO optimizacije lahko po tem, ko spletno stran izdelate, opravite tudi sami, a izvajalcu, ki vam izdeluje ponudbo je pomembno vedeti, kaj na tem področju od njega pričakujete.
SEO optimizacija vsekakor ni samoumevna, razen mogoče na osnovni ravni.
Zelo pomembno je, da navedete, kako nameravate ljudi privabljati na spletno stran.
Ali boste to počeli predvsem z organskimi objavami na Facebooku, ali boste izvajali tudi plačane oglase na Googlu/v Meti ipd., ali računate na visoko pozicijo v Googlu?
Glede na to, kako vse boste ljudi privabljali na spletno stran, je potrebno uvesti dodatne skripte in orodja na spletno stran, kar seveda podraži investicijo v izdelavo.
Varnostni sistem spletne strani bi načeloma moral biti prva stvar, ki jo izvajalec uredi takoj po inštalaciji spletne strani in ne bi smela vplivati na ceno projekta. A v praksi se kaže, da varnost številni izvajalci kar zanemarijo. Zato je vaše delo, da v povpraševanju izrecno navedete, da želite varno spletno stran in da se naredi vse, kar je potrebno, da ne bo prišlo do morebitnih vdorov.
Prav tako posebej poudarite, da ne želite prejemati vsiljene pošte iz obrazcev. Tudi to izvajalci pogosto kar "pozabijo".
Če želite voditi napredno analitiko obiska spletne strani to izrecno navedite. V osnovi napredna analitika spletne strani ni kar samoumevna in tudi vpliva na ceno projekta.
Prav tako poskusite navesti točno, kaj želite spremljati. Ali vam je dovolj informacija o tem, koliko ljudi je spletno stran obiskalo, ali želite analitiko tudi v smislu, kje so zapustili spletno stran, kateri blog prispevki so najbolj vidni v Googlu in koliko organskih klikov so prejeli, ... Pač, razpišite se, kaj vse vas zanima.
Izvajalcu je pomembno vedeti tudi, ali želite, da izvajalec v prihodnosti prevzame tudi vzdrževanje spletne strani in v kakšnem obsegu. Če jo bo vzdrževal sam, bo mogoče kakšno malenkost zastavil drugače, če jo bo nekdo drug pa spet drugače.
Prav tako lahko ta informacija spodbudi izvajalca, da vam ponudi malenkost nižjo ceno na račun dolgoročnega sodelovanja.
Lahko se zgodi tudi, da naletite na izvajalce, ki vzdrževanja sploh ne ponujajo.
Kliknite spodnji gumb, izpolnite obrazec in kmalu boste na svoj e-poštni termin prejeli vse informacije o izvedbi.
Na brezplačnem 30-minutnem posvetu bomo spregovorili o vaših željah in idejah glede projekta, jaz pa bom prejela vse informacije, ki jih potrebujem za izdelavo relevantne ponudbe za izdelavo spletne strani, ki jo boste s ponosom pokazali svetu in z največjim užitkom uporabljali.