Kako napisati povpraševanje za izdelavo spletne strani – 10 nasvetov

Kako napisati povpraševanje za izdelavo spletne strani tako, da bodo ponudbe dejansko realne in bo cena resnično vključevala vse, kar mora, da se cena projekta ne bo naknadno spremenila? Preverite v tem zapisu.

Povpraševanje za izdelavo spletne strani - 10 nasvetov
Pozdravljeni,

sem Nataša Kukovič, kreatorka Intelectuma, izdelovalka spletnih strani in vaša strokovnjakinja za vse digitalno.

Seznam vsebine

There are no headings in this document.

Povpraševanje za izdelavo spletne strani mora biti spisano pravilno, da bodo prejete ponudbe resnično relevantne.

Ko se odločite, da boste za svoje podjetje postavili spletno stran, je prva naloga, da najdete pravega izvajalca za izdelavo spletne strani. V drugem prispevku v Bazi znanja z naslovom "Kako izbrati pravega izvajalca za izdelavo spletne strani" lahko izveste več o procesu iskanja izvajalcev. V tem prispevku pa izveste vse o naslednjem koraku - pošiljanju povpraševanj potencialnim izvajalcem.

Dobro spisano povpraševanje za izdelavo spletne strani prinese številne koristi oz. prepreči številne težave, kot so:

  • Cene na ponudbah so bolj točne in je manjša verjetnost, da pride do naknadnih nihanj cene oz. bodo ta zanemarljiva.
  • Ocena časa, potrebnega za izdelavo je bolj točna.
  • Dobro spisano povpraševanje je za izdelovalca že delni načrt, iz katerega točno vidi, ali zahteve projekta vključujejo kaj takšnega, kar vam ne more zagotoviti in vas tako usmeri k drugim izvajalcem.
  • Z dobrim povpraševanjem pokažete, da veste, kaj hočete, kar pomeni, da bodo potencialni izvajalci vašemu projektu še posebej naklonjeni.
  • Dobro spisano povpraševanje potencialnim izvajalcem pokaže, da niste popolni laik na področju, zato je manjša verjetnost, da vam bodo poskušali prodati nekaj, česar ne potrebujete.

Povpraševanje za izdelavo spletne strani naj vsebuje najmanj naslednjih 10 elementov, ki jih v nadaljevanju izpostavljam. Govorimo o informacijah, ki jih potencialni izvajalci izdelave spletne strani potrebujejo, da vam izdelajo relevantno ponudbo, ki drži do konca izvedbe projekta:

  • časovni okvir izdelave, če ga imate,
  • cenovni okvir (ang. budget), če ga imate,
  • rešitve spletne strani (funkcionalnosti)
  • druge zahteve projekta

Časovni okvir izdelave

Informacija o tem, kdaj želite, da je projekt končan, je zelo pomembna za vsako podjetje, ki vam pripravlja ponudbo za izdelavo spletne strani. Seveda, če ste si takšen rok postavili.

Podjetje takoj ve ali vam lahko zagotovi izdelavo v takem času ali ne. Iz vidika izvajalca je to zelo pomembno, saj vas bo o tem, da to ni možno, verjetno obvestil še preden bo izdelal ponudbo. Izdelovalci spletnih strani imamo v vsakem trenutku tudi polne roke dela in ne bodite presenečeni, če boste na izdelavo pri dobrem izvajalcu čakali tudi do 3 mesece.

Izdelava ponudbe vzame veliko časa in vseeno je bolje, da ponudbe ne pripravljamo, če vemo, da projekta ne moremo izvesti v določenem roku.

A ob tem je potrebno poudariti, da poskusite biti pri opredelitvi časovnega okvira izdelave čim bolj realni. Dejstvo je, da so projekti izdelave spletnih strani lahko različno dolgi, glede na zahteve vašega projekta.

Ne glede na to, ali ste si ta rok postavili ali ne, je pametno v povpraševanju vsaj zastaviti vprašanje o tem, kdaj bi lahko bila spletna stran izdelana.

Spletna stran se ne zgodi "čez noč"

Osnovno načelo je, da, kar zvišuje ceno projekta, podaljšuje tudi čas izdelave. Poleg tega pa upoštevajte še čas čakanja na začetek izvedbe projekta, o čemer vas bo potencialni izvajalec že v okviru ponudbe obvestil.

Povpraševanje za izdelavo spletne strani naj vsebuje vaš cenovni okvir

Zagotovo imate za svoj projekt izdelave spletne strani določen nek največji "budget", ki ste ga v to pripravljeni vložiti. Če je tako je izredno pomembno, da to navedete čim bolj na vrhu povpraševanja, skupaj s časovnim okvirom izdelave.

Če je vaš cenovni okvir dokaj omejen, se bo seznam potencialnih izvajalcev za izdelavo v osnovi hitro zmanjšal.

Razlika med cenami izvajalcev lahko znese tudi do 5.000 €

Nič ni slabega v tem, da v osnovi ne prejmete ponudb toliko, kot oddate povpraševanj, zato se tega nič ne bojte. Bolje, da prejmete samo 3 ponudbe in imate manj dela s prečesavanjem in primerjavami izdajalcev.

Moje osnovno priporočilo je, da se projekta izdelave spletne strani ne lotevate, če nimate na voljo vsaj 1.500 € za predstavitveno spletno stran (z blogom ali brez in z nekaj podstranmi) in vsaj 2.500 € za izdelavo spletne trgovine.

Projekti za nižjo ceno bodo zelo površno izdelani, kar pomeni, da boste v kratkem času spet vlagali.

V kolikor vaš budget ne presega vsaj 1.500 € priporočam, da zakupite kakšen tečaj izdelave spletne strani in se lotite samostojne izdelave spletne strani.

Rešitve vaše spletne strani

Že v fazi zbiranja ponudb je izredno pomembno, da veste, kaj bo spletna stran "delala". Govorimo o rešitvah spletne strani (preberite prispevek na to temo na povezavi).

Več informacij, kot boste dali potencialnim izvajalcem, bolj točne bodo ponudbe. In več kot poveste, manjša je verjetnost, da se v procesu izdelave zgodi, da izvajalec nečesa ne bi znal izvesti.

Tudi ocene časa, ki ga bodo potrebovali za izdelavo, so zelo odvisne od tega, kaj vključite v povpraševanje.

Torej, če boste pisali blog, to obvezno navedite. Če bo spletna stran vključevala tudi spletno trgovino, to napišite. Če želite vključiti nek zahteven obrazec, ki bo vseboval veliko pogojnih polj, izračune in mogoče še povezavo s plačilnim procesorjem, to obvezno povejte v povpraševanju.

Pri vsaki od rešitev, ki jih boste v spletno stran vključili pa obvezno tudi specificirajte podrobnosti. Pri predstavitveni spletni strani z blogom je teh specifik seveda manj, kot pri kakšni spletni trgovini ali spletni učilnici.

Za predstavitveno spletno stran navedite najmanj:

  • Koliko podstrani bo spletna stran vsebovala?
  • Koliko obrazcev bo vključenih in kakšna polja bodo vsebovali? Ali želite, da se po vnosu v obrazec pošlje avtomatski povratni mail stranki, tudi navedite.
  • Ali bo spletna stran večjezična? Če ja, koliko dodatnih jezikov bo vsebovala?
  • Ali boste pisali tudi blog?

V primeru spletne trgovine vključite najmanj naslednje informacije:

  • Koliko izdelkov bo v trgovini in ali želite, da jih za vas vnese izdelovalec?
  • Kakšni so vaši izdelki? Ali imajo lastnosti, ki jih morajo kupci izbrati pred nakupom (npr. barva, velikost, ...).
  • Ali boste prodajali samo v Sloveniji ali tudi v tujino?
  • Ali ste DDV zavezanec?
  • Ali ste DDV zavezanec?

Druge zahteve projekta

Obstajajo še številni drugi faktorji, ki vplivajo na ceno in trajanje izdelave spletne strani. Prav tako pa potencialnim izvajalcem povejo, katera orodja bodo morali za izdelavo spletne strani uporabiti. Tako vas bodo lahko opozorili tudi na morebitne periodične stroške, ki jih lahko pričakujete. Nekatere funkcionalnosti namreč pomenijo potrebo po nakupu vtičnikov (ko govorimo o sistemu WordPress) ali kakšnega urejevalnika vsebine.

Samostojno urejanje spletne strani v prihodnosti

Pomembno je, da navedete, ali želite v prihodnosti sami urejati spletno stran in v kakšnem obsegu. Tukaj ne govorimo o tehničnem vzdrževanju, ki ga je vedno pametno prepustiti strokovnjaku. Govorimo o menjavi tekstov, slik, dodajanju izdelkov v spletno trgovino, programov v spletno učilnico in podobne.

Če vam je samostojno urejanje pomembno bo izvajalec po vsej verjetnosti na spletno stran namestil urejevalnik vsebin, ki bo prijazen vam.

Če vam samostojno urejanje ni pomembno bo izvajalec lahko drugače zastavil stvari in uporabil drugačna orodja.

Vrsta orodij, ki jih uporabimo pa neposredno vpliva na ceno projekta.

Natančno navedite, kaj vse želite na spletni strani delati sami, ne le površno. Če želite sami tudi prilagajati obrazce, morate to povedati, da bo na spletno stran nameščen vtičnik, ki ga boste vi, ki niste programer, lahko uporabljali.

Če želite sami urejati SEO optimizacijo spletne strani bo tudi verjetno izvajalec vključil kakšno dodatno orodje, ki ga mogoče sicer ne bi.

Hitrost spletne strani

Zadovoljiva hitrost spletne strani bi morala biti samoumevna, pa pri veliko izvajalcih ni. V kolikor ne izrecno navedete, da želite hitro spletno stran na vseh napravah, se vam lahko zgodi, da bo izvajalec ta faktor izračuna cene zanemaril in bo zato njegova ponudba bistveno nižja od ostalih, ki jih boste prejeli.

Potrebno je upoštevati tudi, da je pri različnih izvajalcih različna raven hitrosti tista minimalna, ki jo zagotavljajo.

Spletna stran je tako lahko samo hitra ali pa zelo hitra. In če hočemo zelo hitro, bo potrebno vložiti nekaj več dela.

Zato posebej navedite, kako zelo hitro spletno stran želite na lestvici od 1 - 10. Zavedajte se, da to neposredno vpliva na ceno izdelave spletne strani, saj lahko bistveno vpliva tudi na to, katera orodja za izdelavo bo izvajalec izbral.

Vidnost v Googlu (SEO optimizacija)

V kolikor želite, da bi bila vaša spletna stran čim prej vidna visoko v Googlu, je to zelo pomembno navesti.

Ravno raven SEO optimizacije bo verjetno najbolj vplivala na ceno spletne strani, nekateri izvajalci pa vam te storitve niti ne bodo ponudili.

V ponudbi nujno navedite, če želite napredno SEO optimizacijo in v kakšnem obsegu želite, da jo izvede izvajalec.

Ko se gremo SEO optimizacije imamo pri izgradnji vsake podstrani in/ali vnosu vsakega izdelka in/ali vnosu vsakega blog prispevka dodatno delo z raziskavo ključnih besed, prav tako pa moramo v štartu nastaviti kopico dodatnih stvari.

Velik del SEO optimizacije lahko po tem, ko spletno stran izdelate, opravite tudi sami, a izvajalcu, ki vam izdeluje ponudbo je pomembno vedeti, kaj na tem področju od njega pričakujete.

SEO optimizacija vsekakor ni samoumevna, razen mogoče na osnovni ravni.

Privabljanje obiskovalcev na spletno stran

Zelo pomembno je, da navedete, kako nameravate ljudi privabljati na spletno stran.

Ali boste to počeli predvsem z organskimi objavami na Facebooku, ali boste izvajali tudi plačane oglase na Googlu/v Meti ipd., ali računate na visoko pozicijo v Googlu?

Glede na to, kako vse boste ljudi privabljali na spletno stran, je potrebno uvesti dodatne skripte in orodja na spletno stran, kar seveda podraži investicijo v izdelavo.

Varnost spletne strani

Varnostni sistem spletne strani bi načeloma moral biti prva stvar, ki jo izvajalec uredi takoj po inštalaciji spletne strani in ne bi smela vplivati na ceno projekta. A v praksi se kaže, da varnost številni izvajalci kar zanemarijo. Zato je vaše delo, da v povpraševanju izrecno navedete, da želite varno spletno stran in da se naredi vse, kar je potrebno, da ne bo prišlo do morebitnih vdorov.

Prav tako posebej poudarite, da ne želite prejemati vsiljene pošte iz obrazcev. Tudi to izvajalci pogosto kar "pozabijo".

Analitika

Če želite voditi napredno analitiko obiska spletne strani to izrecno navedite. V osnovi napredna analitika spletne strani ni kar samoumevna in tudi vpliva na ceno projekta.

Prav tako poskusite navesti točno, kaj želite spremljati. Ali vam je dovolj informacija o tem, koliko ljudi je spletno stran obiskalo, ali želite analitiko tudi v smislu, kje so zapustili spletno stran, kateri blog prispevki so najbolj vidni v Googlu in koliko organskih klikov so prejeli, ... Pač, razpišite se, kaj vse vas zanima.

Vzdrževanje spletne strani v prihodnosti

Izvajalcu je pomembno vedeti tudi, ali želite, da izvajalec v prihodnosti prevzame tudi vzdrževanje spletne strani in v kakšnem obsegu. Če jo bo vzdrževal sam, bo mogoče kakšno malenkost zastavil drugače, če jo bo nekdo drug pa spet drugače.

Prav tako lahko ta informacija spodbudi izvajalca, da vam ponudi malenkost nižjo ceno na račun dolgoročnega sodelovanja.

Lahko se zgodi tudi, da naletite na izvajalce, ki vzdrževanja sploh ne ponujajo.

Pri Intelectumu pa ne sprejemamo klasičnih povpraševanj, ampak vas kar takoj povabimo na uvodni posvet

Izkoristite možnost brezplačnega 30-minutnega uvodnega posveta, kjer se podrobno pogovorimo o vašem projektu in vidimo, kako bi lahko skupaj ustvarili spletno stran, ki jo boste s ponosom pokazali svetu, obiskovalci pa jo bodo z največjim užitkom uporabljali.
    0%

    Ste pripravljeni na naslednji korak v krepitvi vaše spletne pristonosti?

    Rezervirajte terminbrezplačnegauvodnega posveta

    Kliknite spodnji gumb, izpolnite obrazec in kmalu boste na svoj e-poštni termin prejeli vse informacije o izvedbi.

    Na brezplačnem 30-minutnem posvetu bomo spregovorili o vaših željah in idejah glede projekta, jaz pa bom prejela vse informacije, ki jih potrebujem za izdelavo relevantne ponudbe za izdelavo spletne strani, ki jo boste s ponosom pokazali svetu in z največjim užitkom uporabljali.

    Nataša Kukovič s.p.,

    Grajska cesta 23,

    2317 Oplotnica

    Prijava na novice
    Strinjate se, da vam občasno pošiljamo e-poštna sporočila z informativno in marketinško vsebino.

    To spletno stran ščiti reCAPTCHA. Veljata Google Politika zasebnosti ter Pogoji uporabe

    Vse pravice pridržane © 2023 Intelectum