Prenova spletne strani ali izdelava nove?

Prenova spletne strani ali izdelava nov? To je v letu 2021 resnično pogosto vprašanje. Preberite razloge, iz katerih je lahko prenova celo bolj smiselna kot izdelava nove spletne strani.
prenova-spletne-strani-ali-izdelava-nove-baza-znanja-intelectum

Vsebina

Vsebina

Sorodni članki

5 korakov načrtovanja spletne strani

Izdelava spletne strani je mnogo več kot le postavitev elementov in besedila na svoje mesto. V ozadju se skriva še mnogo več. V tem članku izveš skozi katerih 5 korakov izdelave spletne strani je potrebno iti, da bo ta resnično prodajno naravnana in da bo služila svojemu namenu.

Preberi več »

CMS vs. programirana spletna stran

Kaj je bolje: Spletna stran, narejena v Wordpressu ali katerem drugem CMS sistemu, ali sprogramirana spletna stran? V tem prispevku izveš, katere so prednosti in slabosti ene in druge odločitve.

Preberi več »

WordPress

Wordpress je vodilni Sistem za upravljanje vsebin na spletu v svetovnem merilu. Tukaj vam predstavljam, zakaj je tako in kakšne prednosti lahko tudi vi izkoristite, če se odločite za izdelavo Wordpress spletne strani.

Preberi več »

Če imaš spletno stran ali spletno trgovino že od prej (od pred časa koronavirusa), si po vsej verjetnosti že prišel/la do točke, kjer si se moral/a vprašati: “Ali je moja spletna stran ali trgovina primerna za nove tržne razmere?”

Če si prišel/la do ugotovitve, da tvoja obstoječa spletna stran ali spletna trgovina kljub spremenjenim razmeram opravlja svojo funkcijo – prodaja ali povečuje kontakte, ki jih tvoji potencialni kupci opravijo s tabo, ti iskreno čestitam! V tem primeru te koronavirus verjetno ni znatno prizadel, saj si bil/a na vse to nevede pripravljen/a.

Dejstvo pa je, da je veliko večja verjetnost, da si se znašel/la med podjetniki, ki so ugotovili, da njihova spletna stran ali trgovina ne zagotavlja ustreznih funkcionalnosti za prilagoditev na sedanje razmere.

1. Zakaj moja spletna stran ali trgovina ni primerna za nove tržne razmere?

Leto 2021 pravimo, da je leto prenov spletnih strani ali trgovin. Če tvoja spletna stran ali trgovina izvira izpred nekaj let (upam, da je bila v zadnjih 3 letih vsaj posodobljena) obstaja velika verjetnost, da niti vsebinsko, niti funkcionalno, niti oblikovno ni prilagojena temu, da mora nujno PRODAJATI. 

Ne glede na to, ali imaš spletno stran ali spletno trgovino je sedaj toliko bolj pomembno, da je ustvarjena zato, da spodbuja obiskovalca k nakupu.

Vse do trenutka pred nastalo zdravstveno krizo je bilo čisto sprejemljivo imeti le predstavitveno spletno stran, kjer ste svoje dejavnosti le predstavili in ljudi usmerili v svoje poslovne prostore. Tam so te seveda lahko neovirano obiskali znotraj delovnega časa. 

Torej, ko ugotavljaš, ali je tvoja obstoječa spletna stran ali spletna trgovina primerna za uporabo v novih razmerah, si zastavi nekaj vprašanj.

Ali moja spletna stran omogoča direktni kontakt?

kontakt-baza-znanja-intelectum

Čeprav je ta možnost obstajala že prej, ni bila toliko pomembna (no, pri podjetnikih, ki so se zadeve lotili resno, je vseeno bila). Gre za direktne klike h kontaktu, kot so recimo takojšnji klic (na mobilnih napravah), povezava v messenger k takojšnjemu pogovoru, gumb za direktno pošiljanje e-pošte in kontaktni obrazec, ki direktno iz spletne strani pošlje sporočilo.

Mogoče si mislite, da ni problema, saj imaš na spletni strani objavljeno svojo telefonsko številko, naslov, e-poštni naslov in vse, tako, da zagotovo me lahko vsi kontaktirajo.

Ali se zavedaš, da zgolj informacija o tvoji telefonski številki in e-poštnem naslovu v 95 % ne bo spodbudila dejanskega klica ali pošiljanja e-sporočila?

Ljudje so leni in informacija o kontaktu ni isto kot dejanski kontakt!

Da lahko na tvoji obstoječi spletni strani nekdo na tak način stopi v kontakt s tabo mora najmanj prepisati telefonsko številko v telefon, te ročno poiskati na socialnih omrežjih ali pa vsaj kopirati tvoj e-poštni naslov v svojega e-poštnega odjemalca. 

Tega skoraj zagotovo ne bo storil, ker smo ljudje po naravi leni! Še posebej, ko pride do kupovanja!

A brez skrbi - to ni ravno razlog za izdelavo nove spletne strani ali trgovine!

Tudi, če tega še ni na tvoji spletni strani, se doda zelo hitro in preprosto. Z nekaj vloženega časa in truda lahko to urediš celo sam/a! Tako, da tukaj ni potrebno zganjati panike, to je le majhen delček celotnega mozaika tvoje spletne strani ali spletne trgovine.

Ali moja spletna stran omogoča direktno plačilo za izdelke ali storitve?

To vprašanje si moraš zastaviti, če nimaš v osnovi postavljene spletne trgovine. Spletna trgovina seveda, logično, omogoča direktno plačilo izdelkov ali storitev.

Ne bi verjel/a kaj vse lahko prodaš kar preko spleta. Najpogostejši pomislek pri tem vprašanju je, da izdelki ali storitve niso primerni za direktno plačilo. 

Seveda so!

Na svetu ni dejavnosti, znotraj katere ne bi bilo možno pobrati plačila ali vsaj dela plačila direktno preko spleta.

Če zagotavljaš izključno storitve si mogoče misliš, da ni smiselno pobirati plačila kar preko spleta. Pa vendar – ali ne bi bilo dobro za opravljene storitve vzeti akontacijo? 

Ali na spletni strani obiskovalca karkoli veže name?

To vprašanje je še posebej pomembno, če na spletni strani nimaš omogočenih direktnih plačil.

Kaj mislim s tem, ko vprašam, ali obiskovalca spletne strani nate kaj veže?

Ali je na spletni strani kakršenkoli magnet, ki bo, tudi po odhodu obiskovalca iz spletne strani, povzročil, da si te bo obiskovalec zapomnil na dolgi rok ali pa bo rezultat njegovega obiska nadaljnja komunikacija z njim?

Le nekaj primerov, kako na spletni strani vežeš obiskovalca nase, tudi, če nimaš spletne trgovine:

  • Kontaktni obrazec,
  • obrazec za prijavo na novičke,
  • zastonjska vsebina, ki jo obiskovalec prejme v zameno za e-poštni naslov,
  • rezervacijska platforma,
  • informacija o ponudbi, ki je resnično ne sme zamuditi,
  • napoved dogodkov ali ponudb, ki bi obiskovalca v prihodnosti še zanimali, …
vezite-obiskovalca-spletne-strani-nase-baza-znanja-intelectum

Ali moja spletna stran omogoča vse, kar mora, tudi na mobilnem telefonu?

To je verjetno tisto najpomembnejše vprašanje, ki odloča o tem, ali se bo na spletni strani kaj dogajalo ali ne. Tvoji obiskovalci morajo brez težav dostopati do vseh vsebin tudi preko svojih malih naprav, kot so tablice in mobilni telefoni.

Približno 80 % obiskovalcev tvoje spletne strani namreč pride iz teh malih naprav. Več o tem, kaj pomeni izdelava spletne strani ali trgovine po mobile-first logiki si lahko prebereš tukaj.

Natančno moraš torej preveriti, kako tvoja spletna stran deluje na malih napravah. Preveri vsako podstran in vsako funkcijo posebej.

Ali je moja spletna stran vzdrževana in sodobna?

Da lahko spletna stran nemoteno deluje je potrebno redno posodabljati sistem, vtičnike, morebitno kodo… Nobene spletne strani ne moremo samo postaviti in jo potem nekaj let pustiti pri miru. 

Vse tehnologije, na katerih se spletne strani in spletne trgovine izdelujejo se namreč zelo pogosto posodabljajo. Razvoj na področju spletnega razvoja poteka svetlobno hitro, zato se ves čas dodajajo nove funkcionalnosti in ukinjajo stare. In ravno slednje – ukinjanje starih funkcionalnosti je tisto, ki te mora skrbeti.

Vprašaj se torej, ali imaš vzdrževalca spletne strani, ki to resnično dosledno izvaja ali to počneš celo sam/a? Če imaš najetega vzdrževalca svetujem, da se z njim/njo pogovoriš o tem, kako se spletna stran vzdržuje in ali bi bila primerna prenova spletne strani ali ne. 

2. Ali lahko obstoječi spletni strani enostavno priključim spletno trgovino?

Ta želja je pri podjetnikih najpogostejša v tem času. Številni podjetniki namreč ugotovijo, da imajo izdelke, primerne za prodajo v spletni trgovini ali pa se celo začnejo ukvarjati z nečim drugim, česar prej niso počeli, da bi to lahko ponudili na spletu. 

Mogoče misliš, da bo to popolnoma preprosto in da niti ne bo veliko stalo. No, pri tem se pa vsekakor motiš! Vsaj 90 % možnost obstaja, da je tako.

Preden se odločiš za enostavno priključitev spletne trgovine obstoječi spletni strani, moraš preveriti številne faktorje. Pri odgovoru na spodnja vprašanja ti z veseljem pomagam tudi jaz.

Ali je tema spletne strani združljiva s spletno trgovino?

To je smiselen pomislek predvsem, če je tvoja spletna stran stara že nekaj let. Ko spletne trgovine še niso bile tako pogoste (5 let in več nazaj) se pri izbiri teme ni razmišljalo o tem, da bi nekoč želel/a na spletno stran vključiti tudi spletno trgovino.

Če izbrana tema spletne strani ni združljiva s spletno trgovino lahko pri morebitni “priključitvi” prihaja do številnih težav. Najpomembnejše so naslednje:

  • zelo težko je uskladiti videz spletne trgovine z obstoječo spletno stranjo,
  • nekatere funkcionalnosti spletne trgovine ne delujejo pravilno, če tema ni ustrezna,
  • ni mogoče vključiti vseh želenih funkcionalnosti (npr. seznam želja, napredno filtriranje izdelkov, iskalnik izdelkov, moderna košarica, …)

Najhuje pri tem je, da se nezdružljivost pogosto ugotovi, ko že začnemo s prenovo.

Zato naj obvezno obstoječo spletno stran pregleda strokovnjak in pravočasno ugotovi združljivost teme s spletno stranjo!

Ali je spletna stran že dovolj hitrostno optimizirana, da bo prenesla še spletno trgovino?

optimizacija-speltne-strani-baza-znanja-intelectum

Spletna trgovina znatno “obteži” spletno stran. Zato je nujno, da najprej preveriš ali gostovanje, ki ga imaš trenutno ni mogoče “preslabo”, da bi kvalitetno držalo tvojo spletno stran s spletno trgovino pokonci. Gostovanje namreč igra bistveno (prvinsko) vlogo pri tem, ali je spletna stran hitra ali ne.

Po tem, ko urediš gostovanje (pri izbiri pravega ti z veseljem pomagam in uredim nadgradnjo) mora strokovnjak nujno pregledati hitrostno optimizacijo same spletne strani. 

Če je spletna stran slučajno že zdaj počasna (do tega pride pogosto, ker ni vzdrževana) bo s spletno trgovino praktično nedelujoča.

Si vedel/a, da spletne trgovine, ki se odpirajo 3 sekunde in več, prodajo tudi do 80 % manj?

In zakaj je to pomembno pri odločitvi, ali se odločiti za prenovo ali novo spletno stran s spletno trgovino?

Ker hitrostna optimizacija stare spletne strani, skupaj s priključitvijo spletne trgovine, pogosto skoraj toliko stane, kot izdelava popolnoma nove spletne strani s spletno trgovino.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

3. Prenova spletne strani je kot prenova stare hiše

Ali si v življenju slučajno že kdaj šel/šla skozi prenovo stanovanjske hiše?

Kaj hitro so verjetno ugotovil/a, da je prenova skoraj dražja, kot, če bi zrušil/a staro in postavila novo hišo na obstoječih temeljih.

Prenova spletne strani lahko postane zelo draga predvsem dolgoročno, ker je slej ko prej treba ves čas nekaj popravljati.

Predstavljajte si, da se lotite temeljite prenove, ne zamenjate pa električne in vodovodne napeljave. Že po kakih 3 ali 5 letih boste lahko prenovo znova delali, ker boste morali “razriti” vse stene in/ali tla, da boste zamenjali neustrezne napeljave.

Na drugi strani pa se zavedajte, da tudi postavitev nove spletne strani ne pomeni nujno kar popolno ukinitev obstoječe spletne strani.

Tudi izdelavo popolnoma nove spletne strani lahko izvedemo na obstoječih zdravih temeljih

Če to preslikamo na primer prenove hiše, lahko sklenemo naslednje:

  • Pri hiši obdržimo temelje, pri spletni strani pa temeljno inštalacijo spletne strani, URL-je (podstrani ne brišemo ampak samo vsebino oblikujemo na novo), …
  • Novo hišo bolje izoliramo, uporabimo sodobna okna in vrata ter opravimo hidroizolacijo po najnovejših dognanjih stroke. Enako na spletni strani uporabimo najnovejše tehnologije in jo izdelamo na platformi, ki je najsodobnejša in omogoča vse, česar si želiš.
  • Novo hišo zagotovo zelo dobro zavarujemo, tako uporabimo na novi spletni strani tudi najnovejše tehnologije na področju varnosti ter se tako izognemo nezaželenih vdorov, do katerih prihaja običajno ravno zaradi zastarelosti spletne strani.
  • V številnih letih obstoja hiše nam le-ta niti ni bila več všeč, zato izkoristimo priložnost, da videz hiše popolnoma spremenimo. Enako naredimo tudi s spletno stranjo in priložnost izkoristimo za celotno prenovo blagovne znamke (npr. logo, barvno shemo, morebitne piktograme, ki jih uporabljaš, vizitke, …). 

4. Če spletna stran ali trgovina ovira tvojo rast ali ji ne pripomore, je čas za novo spletno stran.

V bistvu torej analiziraj rezultate obstoječe spletne strani in ocenite ali je to tisto, zaradi česar ste spletno stran v osnovi dali izdelati.

CILJ je prva stvar, ki jo določi, ko se odločaš med prenovo obstoječe in izdelavo nove spletne strani ali trgovine.

Če ugotoviš, da spletna stran ciljev nikoli ni dosegala, je vsekakor najbolje razmisliti o postavitvi nove strani na zdravih temeljih. V kolikor ugotoviš, da je spletna stran rezultate nekoč dosegala, sedaj pa ne več, je pa potrebno opraviti podrobnejšo analizo. 

cilj-spletne-strani-baza-znanja-intelectum

Do naknadnega padca rezultatov in nedoseganja ciljev spletne strani ali trgovine pride najpogosteje iz naslednjih razlogov:

  • Pomanjkljivo vzdrževanje spletne strani ali trgovine,
  • padec vidnosti spletne strani v Googlu,
  • neprilagojenost mobilnim napravam (to nekoč ni bilo toliko pomembno, kot zdaj, zato prej ni vplivalo na rezultate),
  • neustrezno (zastarelo) zastavljena vsebina na spletni strani, ki ne sledi najnovejšim marktinškim pravilom, dobro pa je funkcionirala v času izdelave spletne strani oz. trgovine,
  • spremenili so se cilji podjetja, spletna stran ali trgovina pa je še vedno enaka.

5. Torej, ali naj spletno stran / trgovino prenovim ali izdelam novo?

Kot si verjetno opazil/a je potrebno upoštevati številne faktorje pri tej odločitvi. Osebno se najpogosteje nagibam k izdelavi nove spletne strani na ZDRAVIH obstoječih temeljih. 

Pri tem, kaj je najprimerneje izhajam iz dolgoročne cene, ki jo bo to s sabo prineslo.

Da bo izdelava nove spletne strani na zdravih temeljih možna je potrebno najmanj, da je tvoja stran v času, odkar obstaja vsaj približno ažurno vzdrževana in da je delana na platformi, ki ustreza vsemu, kar si za spletno stran želiš. Več o različnih platformah za izdelavo spletnih strani si preberi tukaj.

Vsekakor to ni vse, kar je še potrebno preučiti. Celoten članek naj ti služi le kot smernica. Če nisi prepričan/a kaj je primerno v tvojem primeru pa me le kontaktiraj. Z veseljem ti bom pomagala.

Povejte še drugim...

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
E-pošta
Share on print
Natisni

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Vpišite svoj e-poštni naslov

Obvestilo!

Ta spletna stran ti mogoče ne izgleda kot spletna stran nekoga, ki izdeluje spletne strani. Ta spletna stran je tipični primer težav, ki nastanejo, ko nimamo jasne celotne spletne podobe. Le-ta v mojem primeru sedaj v ozadju aktivno nastaja in v kratkem te bom navdušila s svojim novim spletnim mestom, ki me bo celovito predstavilo in kjer boš dobila resnično vse informacije o meni in mojem delu, pa tudi do številnih koristnih strokovnih brezplačnih, pa tudi plačljivih vsebin. 

Želiš, da te nekdo usmeri k pravilnemu nastopu na spletu?

In to BREZPLAČNO!?