Rešitve spletne strani

Rešitve spletne strani so tista prva stvar, ki jo moramo določiti, ko se odločimo za spletno stran. Preverite, kakšne možnosti imate.

Delite na socialnih omrežjih
Rešitve spletne strani

Ko se lotimo načrtovanja spletne strani je najprej pomembno določiti, kaj nam naj spletna stran sploh dela.

V osnovi ločimo naslednje osnovne rešitve oz. funkcionalnosti spletnih strani:

Pri čisto vsaki rešitvi, o kateri razmišljamo si postavimo 5 vprašanj:

  • Katere izzive bo ta rešitev reševala? Pomembno je torej, da poznamo ključne izzive pri našem poslovanju.
  • Kako mi bo to pomagalo k večji prodaji?
  • Kako bo to moji stranki pomagalo pri lažjem nakupu?
  • Kako mi bo to pomagalo pri organizaciji?
  • Kako bom s tem prihranila čas in/ali denar?
V kolikor ne pridemo do nobenega pametnega odgovora pri kaki rešitvi, le-te ne vključujemo.

Zavedajte se, da vsaka dodatna funkcija, ki jo spletna stran igra, pomeni dodaten strošek. Zato vzporedno razmišljamo tudi o tem, v kolikšni meri bo določena rešitev dosegla nek učinek, razrešila nek izziv.

Če recimo ocenimo, da bo prodaja neke storitve zaradi možnosti avtomatske rezervacije termina in njegovega vnaprejšnjega plačila, prodajo povečala za 1-2 prodaji letno, se za to enostavno ne odločimo. Če pa ocenimo, da bodo rezervacije zaradi te možnosti množične in/ali ocenjujemo, da bo znatna sprememba v številu odpovedi terminov, ker bodo termini vnaprej plačani, je prav, da vključimo rezervacijsko platformo.

Takšne odločitve vas bodo spremljale na vsakem koraku izdelave spletne strani.

Predlagam, da v osnovi določite vse rešitve, ki bi vam lahko koristile in potem glede na to, koliko vas finančno prizadanejo tehtate dejansko smiselnost.

Dejstvo je, da lahko skoraj vsako podjetje od vsake funkcionalnosti nekaj potegne, a je vprašanje, kolikšen bo dejanski učinek.

To se lahko močno razlikuje glede na to, s čim se podjetje ukvarja in kdo so njegove stranke.

V naslednjih poglavjih si oglejte, kdaj so določene funkcionalnosti smiselne in kdaj ne.

Predstavitev podjetja in ponudbe

Primerno za:

Vsako podjetje

Ključne koristi:

  • Predstavitev podjetja in storitev na enem mestu, kar lahko prinese manj potrebnega komuniciranja preko socialnih omrežij.
  • Skupno mesto za predstavitev izdelkov oz. storitev na spletu.
  • Možnost kandidiranja z določenimi ključnimi besedami, po katerih nas Google lažje najde.

Pri tem gre pravzaprav za tisto osnovno predstavitev vsega, kar smo. Verjamem, da bi prav vsako podjetje to moralo imeti.

Tehnično je to tista osnovna struktura spletne strani, torej neka domača stran, podstran za vsako storitev, ki jo ponujamo (če le-te niso organizirane v spletni trgovini) ter strani “O meni” in “Kontakt”.

Finančno je taka spletna stran lahko zelo poceni. Če imate le nekaj tehnične žilice si brez problema takšno spletno stran postavitev tudi sami.

Za to vam je na primer na voljo veliko vsebin na Youtubu v angleščini, v kolikor vam jezik predstavlja težavo oz. sploh ne veste točno kje bi začeli, pa smo vam na voljo za individualno svetovanje in usmerjanje pri samostojni izdelavi spletne strani.

Blog

Primerno za:

Podjetja, ki delujejo v branži, kjer je pomembno ljudi informirati o tehnični uporabnosti izdelkov ali jim predstaviti koristi izdelkov. Še posebej je blog primeren v storitvenih dejavnostih, kjer obiskovalcev ponudimo nekaj svojega znanja. 

Ključne koristi:

  • Višanje pozicije v Googlu (SEO).
  • najboljša opcija za privabljanje obiskovalcev na spletno stran, kjer jih spodbudimo k nakupu ali kontaktu.
  • Z blogom lahko vplivamo tudi na zaupanje obiskovalcev, saj pokažemo, da smo strokovnjak na svojem področju.

Blog vam je zagotovo znana beseda in ste zagotovo že prebrali kar nekaj takšnih zapisov na različnih spletnih straneh.

Blog je odličen način za informiranje in vrhunska priložnost za prodajo, če je pravilno zastavljen, seveda.

Načeloma pravim, da je blog nekaj, kar naj piše prav vsak, ki ima nekaj časa in idej na voljo ter ni čisto “mimo” s pisanjem. V vsakem primeru pa je za pisanje blog prispevkov možno dobiti copywriterja, ki to dela za vas.

Dejstvo pa je, če se bloga lotimo, ga moramo pisati strateško, ne kar tako, če želimo, da nam nosi dodano vrednost. Blog, ki obstaja samo zato, ker lahko, ni smiseln.

Predvsem se moramo ob odločanju, ali bomo pisali blog ali ne, vprašati “O čem lahko pišemo?”. 

Vsebine naj bodo zanimive, edinstvene in naj pritegnejo. Nihče ne želi brati prežvečenih tem in zastarelih dejstev. 

Druga stvar pa je, “Koliko zmoremo pisati?”. 

Vsebine naj nastajajo vsaj vsak teden ali v skrajnem primeru vsaka 2 tedna. Če ne morete zagotoviti vsaj toliko aktivnosti je mogoče bolje, da zaenkrat z Blogom počakate in ga začnete pisati kdaj kasneje.

Izpostavljam še 4 temeljne pogoje, da bo lahko vaš Blog uspešen in ustrezno urejen za berljivost in koristnost za bralce:

  • Koliko časa imate za pisanje - imeti morate vsaj kakšno urico tedensko ali vsaj vsaka 2 tedna, da prispevek res dobro pripravite?
  • Ali vam je pisanje v veselje? Brez veselja do tega ga ne boste dolgo pisali.
  • Ali poznate pravila slovnice oz. imate koga, ki bo urejal blog zapise, da bodo napisano pravilno in profesionalno. Neustrezno napisani prispevki bi lahko na vas metali slabo luč, ki zbije vašo profesionalnost.
  • Ali ste se pripravljeni poglobiti v raziskavo ključnih besed, na katere boste prispevke optimizirali in se pri pisanju držati določenih pravil, ki včasih pomenijo, da je potrebno kaj napisati drugače, kot ste si v osnovi zamislili? No, ali pa imate nekoga, ki bo to delal za vas!?

Seveda je možno imeti blog tudi mimo vsega tega, a bo verjetno sam sebi namen, ker ga najbrž ne bo nihče bral ali pa ne bo dosegal nobenih učinkov.

Blog je še nekaj, kar lahko v okviru samostojne izdelave spletne strani dodate, izdelovalec pa vam tudi ne bo za postavitev bloga vzel visoke vsote denarja. 

Spletna trgovina

Primerno za:

Praktično za vsako podjetje, ki lahko kaj prodaja brez osebne vpletenosti. Vprašanje je le smiselnost v odvisnosti od cene izvedbe spletne trgovine.

Ključne koristi:

  • Avtomatizacija predprodajnega, prodajnega in poprodajnega procesa.
  • Večji "bazen" potencialnih strank (Google).
  • Manjša količina administrativnih opravil povezanih s prodajo izdelkov.

V zadnjih letih se je v praksi izkazalo, da praktično ni podjetja, ki ne bi moglo veliko koristi potegniti iz izvedbe spletne trgovine. Izjema so le lokacijsko vezane storitve, kjer je bolj primerna postavitev rezervacijskega sistema s plačilnim procesorjem.

Težava, ki jo spletna trgovina s sabo prinese pa je vzdrževanje sistema in strošek postavitve. Za dobro spletno trgovino, ki vam resnično pomaga pri avtomatizaciji poslovanja in podpira prodajo, boste zagotovo odšteli 3.000 € in več, medtem, ko lahko vse ostale vrste spletnih mest in enostavne spletne trgovine dobite tudi veliko ceneje.

Primer, ko spletna trgovina ni primerna je tudi, ko prodajate le malo izdelkov. V takem primeru je možno prodajo speljati preko enostavnih obrazcev, ki jim povežemo plačilni procesor (ali pa tudi ne).

Spletna trgovina je najdražja in najbolj zahtevna od rešitev spletne strani.

Je pa pomembno, da pri tem razmišljate dolgoročno. Če nameravate v prihodnosti dodajati nove izdelke/storitve/spletne programe in druge vire, ki bi vam lahko prinesli pasivni prihodek, je smiselno že na začetku postaviti spletno trgovino, ker migracija kasneje predstavlja višji skupni strošek in večjo količino dela in podvajanje le-tega.

Spletna učilnica

Primerno za:

Podjetja, ki prodajajo znanje in ga imajo možnost vnaprej posneti ter lahko svoje znanje ponudijo v večjem številu programov. 

Ključne koristi:

  • Možnost pasivnega ali vsaj pol-pasivnega zaslužka.
  • Konstantna uporaba istih vsebin (ni potrebno ves čas ustvarjati novih oz. v živo razlagati večkrat istih stvari).

Spletna učilnica, kot spletna trgovina, prav tako velja za eno dražjih in najbolj zahtevnih rešitev spletnih strani. Zato je toliko bolj pomembno dobro razmisliti o smiselnosti spletne učilnice.

Spletna učilnica je edini način prodaje znanja, ki omogoča popolno neodvisnost od ustvarjalca (prodajalca) ter omogoča tudi zelo visoko stopnjo avtomatizacije podpore in poprodajnega procesa. 

Spletne učilnice vsekakor ni smiselno postavljati za 1 sam program ali priložnostno izvedbo programa. Za tovrstne programe so na voljo druge rešitve, kot so Fb skupine ali e-poštne sekvence, ki pa se seveda potem lahko avtomatizirajo v okviru spletne strani preko enostavnih obrazcev. Tudi prodaja spletnih programov se lahko izpelje drugače, mimo prave spletne učilnice, spet, preko obrazcev s plačilnim procesorjem.

V kolikor pa se želi podjetje resno lotiti prodaje znanja preko spleta, je spletna učilnica praktično nujna. Ko je v igri večje število programov je to pomembno iz vidika avtomatizacije, saj bi vpisovanje ljudi preko obrazcev hitro lahko postalo nepregledno in neobvladljivo. V želji po avtomatiziranju pa še tehnično zahtevno. Dolgoročno pa lahko to pomeni še višji strošek od stroška prave spletne učilnice.

Prodaja članstev

Primerno za:

Prodajo znanja, ki se konstantno spreminja in ga ni možno vnaprej posneti iz tega ali katerega drugega razloga.

Ključne koristi:

  • S članstvom veliko naredimo za zvestobo strank (seveda, če jih dobro “servisiramo in jim dajemo pravo vrednost”) in jih dolgoročno vežemo nase.
  • Članstva so idealna priložnost za dodatno prodajo individualnih storitev, samo članstvo pa pomeni višji zaslužek za manjšo količino dela.

Prodaja članstev je lahko relativno preprosta in ugodna za izvedbo, odvisno od tega, kaj potrebujemo in kako se tega lotimo. 

Večji “problem” lahko pomeni vpetost v izvedbo. Morebitne bolezni in druge odsotnosti lahko na naše stranke negativno vplivajo, so pa to stvari, ki jih ne moremo predvideti. 

Prav tako je prodaja članstev lahko organizacijski izziv, če stvari ne zadostno avtomatiziramo. Večje število članov lahko namreč pomeni kar veliko dela in sistem je lahko ob pomanjkljivi avtomatizaciji podvržen tudi številnim napakam. 

Ko zadeve dobro avtomatiziramo je to seveda spet povezano z dodatnimi stroški, a vseeno ne toliko, kot spletna trgovina ali spletna učilnica. 

Relativno enostavno je urediti tudi periodično sprejemanje plačil preko kreditnih kartic.

Rezervacijska platforma

Sprejemanje rezervacij za nastanitve

Primerno za:

Oddajanje nastanitev, najbolj, ko gre za več nastanitev

Ključna korist:

Avtomatizacija urnika zasedenosti.

Preko spletne strani želimo običajno sprejemati rezervacije za svoje nastanitve (apartmaji, koče, …), pa tudi morebitno opremo (npr. globinski sesalci, kombiji, …).

V primerih, ko gre za nastanitve priporočamo za ureditev rezervacijskega sistema zunanja orodja (npr. Bentral), saj so le-ta v slovenskem prostoru zelo dodelana in se finančno z lastno izdelanim sistemom ne moremo približati funkcionalnosti obstoječih sistemov. Priporočamo, da se zunanja orodja integrirajo na vašo predstavitveno spletno stran, kjer imate tudi kakšen blog, ki govori o tem, kam lahko ljudje gredo v okolici vaših nastanitev (to je le ena ideja).

V kolikor imate le 1 butični nastanitveni objekt pa uporabe zunanjih orodij ne priporočamo, saj se da preko lastnega sistema to urediti ceneje, pa tudi bolj vam prilagojeno. Uredi se le še povezava z Booking.com, Airbnb.com in drugimi portali za vnos nastanitvenih možnosti.

Kadar želite oddajati v najem druge predmete, ki niso nepremičnine je vsekakor smiselna postavitev lastnega rezervacijskega sistema. V kolikor gre le za kakšnih 5 naprav se lahko rezervacijski sistem nastavi relativno poceni.

Sprejemanje rezervacij za storitve

Primerno za:

Vse storitvene, lokacijsko določene dejavnosti, še bolj, če je lokacij več in je potreben centralni sistem za vodenje zasedenosti in statistike.

Ključne koristi:

  • Centralno mesto za vodenje vseh vaših terminov.
  • Avtomatizacija naročanja na termine brez potrebe po vaši vpetosti v proces naročanja (npr. preko telefona ali e-pošte).
  • Zmanjšanje neizvedenih terminov (npr. ker stranka pozabi).
  • Zmanjšanje števila podvojenih terminov zaradi pomanjkljive organizacije.

Ko gre za storitve, ni zunanjih rešitev, ki bile res dodelane in bi vam omogočale neomejeno vizualno prilagodljivost. Na drugi strani je ogromno rešitev, ki jih lahko priključimo na WordPress spletno stran, da izdelamo vrhunski rezervacijski sistem za vas.

Vsekakor rezervacijski sistem odsvetujemo dolgo delujočim salonom (npr. frizerskim), ki v največji meri delajo z obstoječimi strankami, ki so navajene sistema klica. Za salone, ki iščejo nove stranke, pa rezervacijski sistem pomaga pri dostopnosti.

Pravi rezervacijski sistem je torej običajno manj primeren za lokalno usmerjene salone in je nekoliko bolj primeren za dejavnosti, kjer se lokacijsko ne omejujemo, ker gre za dejavnosti, za katere se ljudje tudi dlje peljejo.

Tipičen primer take dejavnosti je wellness salon, kjer je možno priti tudi na celodnevna razvajanja.

Posebej primeren je rezervacijski sistem takrat, ko se kot podjetje zelo razširimo in kar naenkrat delamo s kar nekaj izvajalci in je ročno vodenje urnika pogosto pomanjkljivo in težavno. Z rezervacijskim sistemom se vse lahko vodi tudi na daljavo, odpravi pa se tudi potreba po ročnem urejanju odpovedi, saj so le-te vodene avtomatsko preko sistema.

Vam je zapis pomagal pri odločitvi o rešitvah, ki jih boste vključili na svojo spletno stran?

Sedaj je čas, da nam svoje zamisli in odločitve zaupate, da jih spravimo "v živo". Kliknite gumb in rezervirajte termin brezplačnega 30-minutnega posveta, kjer se o vseh vaših idejah podrobno pogovorimo.
Na rezervacijo termina

Želite biti obveščeni o novih koristnih vsebinah?

Vpišite svoje podatke in že kmalu boste prejeli nekaj novega v svoj e-poštni nabiralnik.

S prijavo na novice se strinjate, da vam Intelectum občasno pošilja e-poštna sporočila z informativno in marektinško vsebino. Kadarkoli se lahko odjavite.