Rešitve spletne strani – 3 najpogostejše

Rešitve spletne strani so tista prva stvar, ki jo moramo določiti, ko se odločimo za spletno stran. Preverite, kakšne možnosti imate.

Rešitve spletne strani - Kaj bo spletna stran delala?
Pozdravljeni,

sem Nataša Kukovič, kreatorka Intelectuma, izdelovalka spletnih strani in vaša strokovnjakinja za vse digitalno.

Seznam vsebine

There are no headings in this document.

Ko se lotimo načrtovanja spletne strani je najprej pomembno določiti, kaj nam naj spletna stran sploh dela. Govorimo o funkcionalnostih oz. razširitvah spletne strani. Jaz sem jih poimenovala rešitve spletne strani.

V osnovi je vsaka spletna stran namenjena predstavitvi podjetja in izdelkov/storitev, vedno pa se odločamo tudi, katere bolj napredne možnosti bomo obiskovalcem spletne strani ponudili, da bo njihova uporabniška izkušnja še boljša.

Z vrhunsko uporabniško izkušnjo je seveda večja verjetnost, da bo obiskovalec naredil to, kar ste si vi zastavili kot glavni cilj spletne strani.

V današnjem zapisu izpostavljam 3 rešitve, ki jih na spletni strani najpogosteje najdemo. In sicer:

  • blog,
  • spletna trgovina,
  • spletna učilnica

Kako izbiramo prave rešitve spletne strani zase?

Najprej je nujno spregovoriti o tem, kako se sploh odločiti, katere rešitve bomo na spletno stran vključili.

Pri odločanju o tem, katere rešitve spletne strani bomo vključili, si moramo v povezavi z vsako od rešitev odgovoriti na nekaj vprašanj:

  • Katere so glavne koristi rešitve? Koliko nam bo rešitev olajšala poslovni proces ali povečala prodajo?
  • Kaj imeti določeno rešitev pomeni dolgoročno?
  • Koliko nas bo vzpostavitev in vzdrževanje rešitve stala?
  • Koliko časa nam bo vzela vzpostavitev in vzdrževanje rešitve?
  • Ali obstajajo kakšne rešitve, ki zahtevajo manj denarja ali časa in so mogoče bolj primerne v našem primeru?
  • V primeru, ko se odločimo za samostojno izdelavo spletne strani rešitev ocenimo tudi iz vidika tehnične zahtevnosti za vzpostavitev.
Nobena rešitev na spletno stran ne spada "samo zato, da je". Vsaka rešitev naj bo vključena le, če olajša naš poslovni proces ali povečuje prodajo.

Pogosto se srečujem s primeri, ko so določene rešitve vključene na spletno stran samo zato, ker se naročniku "zdi lepo oz. koristno", ker mu je to nekdo priporočil ipd. V resnici pa se kasneje izkaže, da je ta funkcionalnost sama sebi namen.

V tem zapisu bom odgovorila predvsem na vprašanje, kdaj je neka rešitev primerna in kdaj ne ter kakšne koristi nam lahko prinese. Po naši Bazi znanja pa prebrskajte dodatne vsebine, kjer odgovarjam tudi na druga vprašanja v povezavi z nekaterimi rešitvami.

Blog

Blog je mesto za informiranje vaših obstoječih in potencialnih strank. V blogu lahko podamo svoje znanje, ki ga želimo podeliti s svojimi sledilci.

Blog je praktično nujen, če imate znanje, ki ga želite deliti s svojimi sledilci in v primerih, ko je pomembno stranke (potencialne in obstoječe) informirati o smiselnosti in načinu uporabe vaših izdelkov oz. storitev.

V storitvenih dejavnostih, kjer je ravno znanje to, kar prodajamo, je blog najboljši način, da se publiki predstavite kot strokovnjak in s tem povečujete zaupanje vaših sledilcev v to, da "veste, kaj delate.

Z blogom lahko veliko pridobimo in le malo izgubimo. Ključne koristi in priložnosti pisanja bloga so:

  • Na trgu se pozicionirajte kot strokovnjak skozi podajo koristnih informacij o smiselnosti in uporabi vaših izdelkov oz. storitev.
  • Zmanjšajte količino potrebnega pogovarjanja preko drugih spletnih kanalov (npr. Messenger), kjer sedaj mogoče več krat na dan razlagate ene iste stvari. Ko opazite, da se to dogaja enostavno spišete blog zapis z vsemi podrobnostmi in v prihodnje le uporabite povezavo, da si vaši sledilci sami preberejo, kar jih zanima.
  • Povečajte obisk na svoji spletni strani - Blog je poleg brezplačnih e-priročnikov ali vzorcev eden najbolj učinkovitih metod prepričevanja, da ljudje obiščejo vašo spletno stran. Ob branju zapisa se lahko seveda odločijo pobrskati po spletni strani še bolj in vas mogoče celo kontaktirajo, se vsaj vpišejo na vašo mailing listo oz. direktno kupijo, kar prodajate.
  • Blog zapisi so popolna priložnost za prodajo - Znotraj zapisa vedno vključite povezave do vaših drugih pristajalnih strani ponudbe oz. do vaših izdelkov v spletni trgovini. Verjetnost prodaje na takšen način je največja, saj tisti, ki vaše blog zapise berejo, se očitno že zanimajo za tematiko, o kateri pišete in so bolj pripravljeni tudi za nakup.
  • Uporabite blog zapise za kreiranje objav na socialnih omrežjih - dolg zapis razbijte na več delov in si zagotovite večje število kratkih objav. Na primer, ta zapis, ki ga sedaj berete, lahko razbijemo najmanj na kakšnih 30 objav, saj je vsako od poglavij in/ali podpoglavij lahko samostojna objava za socialna omrežja.
  • Povečajte vidnost spletne strani v brskalnikih (SEO) - blog, če se ga lotite na pravi način, je najhitrejši način krepitve pozicije v Googlu in drugih brskalnikih, saj še vedno velja pravilo "Content is king" (vsebina je kralj) in Google ima nasploh najraje spletne strani z veliko koristne vsebine.

Blog ne povečuje drastično investicije v izdelavo spletne strani, niti ne predstavlja nobenega periodičnega stroška. Prav tako lahko blog vzpostavite v kakšnih 30 minutah tudi sami v okolju WordPress.

Ni torej problem bloga vzpostaviti, treba ga je pa potem pisati. Pisati pa ga je potrebno tako, da je za bralce resnično koristen in tudi, da ga Google "rad prebere". To pa zahteva kar nekaj časa, truda in nekaj žilice za pisanje.

Pisanja bloga se lotimo strateško, s skrbnim načrtovanjem, sicer bo sam sebi namen.

Pri pisanju bloga je bistveno, da imamo edinstvene vsebine, ki jih bralci ne morejo brezplačno dobiti že kje drugje. Če to ne pa se vsaj potrudimo vsebine "zapakirati" oz. predstaviti na nek svojsten način, bolj zanimiv, kot pri konkurenci.

Prav tako glejmo, da smo pri pisanju bloga konsistentni in ga ne zanemarimo.

Več o tem, kako pisati blog, da ga maksimalno izkoristimo, si preberite v zapisu Kako maksimalno izkoristiti blog za večjo prodajo?

Spletna trgovina

Ko izpostavljamo rešitve spletne strani je spletna trgovina praktično najpogosteje ugotovljena kot primerna.

Spletna trgovina je nujna predvsem v primerih, ko imamo nizkocenovne ali srednjecenovne produkte in je teh večje število in/ali pričakujemo oz. želimo doseči veliko število naročil.

V primerih zelo visokocenovnih produktov, kjer se še vedno pričakuje zelo osebna obravnava strank, je spletna trgovina običajno preveč neosebna in lahko povzroči lastniku še več dodatnega dela, kot koristi.

Bistveno pri spletni trgovini je, da je celoten prodajni proces popolnoma avtomatiziran in neodvisen od nas samih.

V kolikor ocenjujete, da boste morali biti kljub obstoju spletne trgovine še vedno veliko vpleteni v sam proces izbire in prodaje izdelkov, spletna trgovina verjetno ne bo prava rešitev za vaše podjetje.

Če ocenjujete, da so vaši produkti primerni za prodajo v spletni trgovini pa lahko spletno trgovino vključite med izbrane rešitve spletne strani in tudi računate na številne koristi:

  • Zmanjšanje komunikacije preko socialnih omrežij - ker imamo v spletni trgovini natančno opisane izdelke, ki jih ponujamo, odpade velik delež dogovarjanja o izdelkih, ki jih želijo stranke kupiti.
  • Avtomatizacija prodajnega procesa - v spletni trgovini je omogočeno direktno plačilo izdelkov, kar pomeni, da ni več potrebno ročno posredovati podatkov za plačilo strankam in pridobivati podatkov za pošiljanje paketa. S tem tudi povečamo realizacijo naročil.
  • Možnost avtomatizacije poprodajnega procesa - v spletni trgovini lahko ujamemo veliko e-poštnih naslovov, ki jih lahko potem pošiljamo množična e-poštna sporočila, v katerih lahko prodamo še več. To so najbolj kvalitetni kontakti, saj že vemo, da jih izdelki zanimajo.
  • Večji bazen potencialnih strank - spletna trgovina je vidna v Googlu, kar pomeni, da lahko ljudje izdelke najdejo tudi brez naše intenzivne prodaje preko socialnih omrežij in/ali drugih tržnih kanalov.
  • Lažje spremljanje in analiziranja prodaje - v spletni trgovini se zbirajo vsi podatki o strankah, izdelkih, ki gredo najbolj v promet in o zneskih naročil. Te podatke lahko s pridom uporabimo za izboljševanje ponudbe.
  • Višje vrednosti naročil - ker imajo potencialne stranke na voljo informacije o vseh izdelkih na enem mestu, obstaja večja verjetnost, da bodo v naročilo vključili več izdelkov.
  • Zmanjšanje števila neplačanih in neprevzetih naročil - vsaj v kolikor omogočimo plačilo s kreditnimi karticami, bodo stranke manj verjetno paket "pustile na pošti", z direktnim plačilom pa se tudi neposredno izognemo čakanju na plačilo.

V spletni trgovini je najpomembneje, da ni nikoli prazna. Izropana trgovina daje občutek, da podjetje ne posluje dobro, da je nekaj narobe. Zato se potencialni kupci težje odločijo za nakup.

Ko ocenjujemo rešitve spletne strani iz vidika stroškov hitro ugotovimo, da je spletna trgovina ena najdražjih in tudi najbolj zahtevnih rešitev za vzpostavitev.

Glede na to, kakšni so vaši cilji s spletno trgovino, bo tudi investicija primerno visoka.

Zelo osnovno spletno trgovino lahko s CMS sistemom postavite tudi sami. Pri izdelavi spletnih trgovin, kjer vam je res zelo pomembna uporabniška izkušnja pa vselej priporočam, da vam spletno trgovino izdela strokovnjak.

Postavitev spletne trgovine zahteva tudi kar nekaj časa, saj je potrebno pripraviti seznam vseh izdelkov s čim bolj poglobljenimi opisi.

Tudi po izdelavi lahko pri spletni trgovini pričakujemo kar nekaj dela. Skrbeti moramo (kot že omenjeno), da so spletne poličke vedno polne in da ne prikazujemo izdelkov, ki jih nimamo na zalogi. Tudi vzdrževanje spletne trgovine je bolj zahtevno, zaradi česar priporočamo, da vzdrževanje spletne trgovine vedno prepustite strokovnjaku. Že kratek čas nedelovanja kakšne funkcionalnosti lahko drastično zmanjša vaše prihodke iz spletne trgovine.

Če želite prejeti ponudbo za izdelavo spletne trgovine zahtevajte termin za brezplačni 30-minutni uvodni posvet z mano.

Spletna učilnica

Postavitev spletne učilnice je zagotovo med naštetimi rešitvami najdražja možnost, ki zahteva tudi največ dela. Na drugi strani pa je to rešitev, ki vam lahko dolgoročno prinese največ zaslužka za praktično nič dela v prihodnosti.

Spletna učilnica je primerna za prodajo vsebin, ki jih lahko vnaprej posnamete. Na ta način si zagotovimo pasivni zaslužek, s katerim nimamo nobenega dela s prodajo (razen seveda z marketingom, kjer ljudi prepričamo, da program potrebujejo). Le občasno obnovimo kakšne vsebine, če je to potrebno, sicer pa lahko spletna učilnica, ko jo enkrat postavimo, leta generira prihodek brez večjih posegov.

Osnovni pogoji, da bo vaša spletna učilnica uspešna in se bo investicija zagotovo povrnila, so:

  • Dovolj enostavne, da bodo ljudje vse vsebine lahko predelali sami - če so vsebine zelo zahtevne, boste vseeno imeli veliko dela s pomočjo tečajnikom.
  • Ciljna skupina, kateri prodajate, dobro sprejema in rada uporablja spletna orodja - starejše ciljne skupine bodo manj verjetno kupile spletni tečaj, saj se še vedno branijo uporabe spleta.
  • Tečaji oz. programi, ki jih ponujate dosegajo razmeroma visoko ceno - prave spletne učilnice ni smiselno postavljati za le nekaj programov za 30 €. Naj bo v spletni učilnici vedno na voljo vsaj 1 višje cenovni program.
  • Imate vsaj 3 programe - postavitev spletne učilnice za le 1 program običajno ni smiselna, razen, če je program zelo dolg.
  • Vaše vsebine se ne konstantno spreminjajo, da bomo lahko daljši čas uporabljali isto vsebino.

V kolikor zgornje trditve za vas ne trdijo, bo verjetno bolj smiselna izvedba programa/ov na drugačen način. Na primer v Facebook zaprti skupini, preko Zooma ipd.

Zelo popularni postajajo t.i. hibridi, ki so namenjeni temu, da delno vsebine posnamemo vnaprej, delno pa jih izvajamo osebno ali v skupini. Tudi pri teh je potrebno analizirati, ali je postavitev spletne učilnice smiselna ali ne. V kolikor so osebna ali skupinska srečanja namenjena zgolj vprašanjem tečajnikov in podpori in so vsebine vseeno v večini naložene v spletno učilnici, je to v redu. V kolikor bi v spletno učilnico tako dali le malo vsebin, pa je bolj primerna opustitev ideje spletne učilnice.

Možnosti pri postavitvi spletne učilnice je res veliko. Zato je že v fazi načrtovanja spletne strani bistveno, da se posvetujete z izkušenim strokovnjakom o tem, kako se bo zadeva implementirala in koliko je to v vašem primeru smiselno.

V postavitev spletne učilnice vselej vključite strokovnjaka.

V kolikor menite, da so vaše učne vsebine primerne za postavitev spletne učilnice, vas vabim, da rezervirate termin za uvodni brezplačni posvet. Podali bomo svojo oceno primernosti vaših vsebin za vključitev v spletno učilnico, določili najboljši način njene implementacije in vam izdelali ponudbo.

Rešitve spletne strani - zaključek

Ko izbiramo rešitve spletne strani, ki jih bomo vključili v našo spletno stran je predvsem pomembno, da razmišljamo dolgoročno. Ali nam bo določena rešitev resnično pomagala pri našem poslovanju ali ne? Če ugotovimo, da ne, je idejo o tej rešitvi bolje opustiti.

Torej, katere rešitve pa boste v svojo spletno stran vključili vi?

Pogosta vprašanja in odgovori

Kaj mi je na voljo pri izdelavi spletne strani?

Najbolj tipične rešitve spletne strani so:
- predstavitev podjetja in storitev oz. izdelkov,
- blog,
- spletna trgovina,
- rezervacijska platforma,
- spletna učilnica,
- prodaja naročnin.

Kaj so rešitve spletne strani?

Ko govorimo o rešitvah spletne strani odgovarjamo na vprašanje "Kaj bo moja spletna stran delala?" ali "S katerimi orodji bo spletna stran dosegala svoje cilje?"

Pri odločanju, katere rešitve so najboljša izbira za vaše podjetje, sem vam lahko v pomoč tudi jaz.

Rezervirajte termin brezplačnega 30-minutnega uvodnega posveta, kjer boste izvedeli vse, kar vas zanima o implementaciji vseh rešitev, ki jih potrebujete.
    0%

    Ste pripravljeni na naslednji korak v krepitvi vaše spletne pristonosti?

    Rezervirajte terminbrezplačnegauvodnega posveta

    Kliknite spodnji gumb, izpolnite obrazec in kmalu boste na svoj e-poštni termin prejeli vse informacije o izvedbi.

    Na brezplačnem 30-minutnem posvetu bomo spregovorili o vaših željah in idejah glede projekta, jaz pa bom prejela vse informacije, ki jih potrebujem za izdelavo relevantne ponudbe za izdelavo spletne strani, ki jo boste s ponosom pokazali svetu in z največjim užitkom uporabljali.

    Nataša Kukovič s.p.,

    Grajska cesta 23,

    2317 Oplotnica

    Prijava na novice
    Strinjate se, da vam občasno pošiljamo e-poštna sporočila z informativno in marketinško vsebino.

    To spletno stran ščiti reCAPTCHA. Veljata Google Politika zasebnosti ter Pogoji uporabe

    Vse pravice pridržane © 2023 Intelectum