Spletna trgovina turistične kmetije

Spletna trgovina turistične kmetije je v zadnjem času nekaj, s čimer se ukvarjam najpogosteje. V tem času so se namreč ravno podjetniki v tej branži primorani najbolj prilagoditi s svojim poslovanjem. In kot vsaka druga dejavnost, ima tudi spletna trgovina turistične kmetije svoje specifike.
spletna-trgovina-turisticne-kmetije-intelectum

Vsebina

Vsebina

Sorodni članki

5 korakov načrtovanja spletne strani

Izdelava spletne strani je mnogo več kot le postavitev elementov in besedila na svoje mesto. V ozadju se skriva še mnogo več. V tem članku izveš skozi katerih 5 korakov izdelave spletne strani je potrebno iti, da bo ta resnično prodajno naravnana in da bo služila svojemu namenu.

Preberi več »

CMS vs. programirana spletna stran

Kaj je bolje: Spletna stran, narejena v Wordpressu ali katerem drugem CMS sistemu, ali sprogramirana spletna stran? V tem prispevku izveš, katere so prednosti in slabosti ene in druge odločitve.

Preberi več »

WordPress

Wordpress je vodilni Sistem za upravljanje vsebin na spletu v svetovnem merilu. Tukaj vam predstavljam, zakaj je tako in kakšne prednosti lahko tudi vi izkoristite, če se odločite za izdelavo Wordpress spletne strani.

Preberi več »

1. Spletna trgovina turistične kmetije? - Saj nimam kaj prodajati!

Turistične kmetije so se znašle v situaciji, ko so prisiljene razmišljati izven okvirjev svoje kmetije in se prestaviti na splet. Največja specifika te dejavnosti je, da na prvi pogled ni videti, kaj bi lahko prodajali preko spleta. In v normalnih, ne-koronskih okoliščinah se s prodajo izdelkov praktično niso ukvarjali drugače, kot s prodajo strank, ki jih dobijo zaradi obiska njihove kmetije.

Turistične kmetije imajo v ponudbi najpogoste:

  • nastanitve,
  • degustacije (vin in tudi hrane),
  • vodene ekskurzije,
  • konjeništvo,
  • pridelavo in predelavo vina, sokov,  izdelkov iz mleka, zelenjave in/ali mesa, odvisno od vrste kmetije.

Tako se na večini slovenskih turističnih kmetij (še posebej štajerskih in prekmurskih) najdejo izdelki, kot so:

  • domače vino (pa še kako dobro),
  • ocvirki,
  • sušene mesnine, klobase,
  • meso na kg,
  • domača bio zelenjava in žita,
  • moka, 
  • izdelki za vzrejo živali, …

Že po naštetem vidimo, da ima vsaka turistična kmetija možnost prodajati tudi preko spleta, v časih krize, kot je sedanja pa se večinoma potrudijo najti še dodatne poti za prodajo. Večino naštetih izdelkov je možno preprosto zapakirati in poslati po pošti, še bolje pa je, če kmet sam zagotovi lastno dostavo na dom.

Spletna trgovina turistične kmetije torej ima določene specifike, ki jih podajam v nadaljevanju.

2. Prenova obstoječe spletne strani ali izdelava nove?

Pri turističnih kmetijah je zelo pogosto, da spletno stran dejansko imajo, vendar je le-ta postavljena kot predstavitvena spletna stran brez spletne trgovine. 

Logično bi bilo pomisliti, da bo v takem primeru čisto preprosto dodati spletno trgovino in bo to zelo hitro in poceni urejeno.

Pa vendarle ni tako. Lastnik turistične kmetije lahko (ni pa nujno, da se razumemo) naleti na številne neugodne situacije, še posebej, ko gre za kmete, ki so na trgu že kar nekaj časa. Na te primere sem do sedaj v tem letu naletela že nekajkrat, kar je presenetilo tako kmete, kot mene.

Če ugotovimo, da katera (ali celo več) od spodaj naštetih situacij drži tudi v konkretnem primeru, se je bolje odločiti za izdelavo nove spletne strani oz. trgovine, kot prenavljati obstoječo. Še več o tem, kdaj prenoviti obstoječo spletno stran in kdaj je bolje izdelati novo, si preberite tukaj.

Na tem mestu želim izpostaviti le 2 najpomembnejši vprašanja, ki si jih kot turistična kmetija zastavite, ko se odločate, ali boste obstoječo spletno stran prenovili ali boste izdelali kar novo. V zgoraj navedenem članku so še dodatni splošni pomisleki, ki jih vključite v svojo odločitev. Tukaj so izpostavljeni le tisti, ki veljajo za vas, lastnika turistične kmetije in specifike vaše dejavnosti.

Ali je vaša trenutna spletna stran zastarela in/ali nevzdrževana?

To je prvo vprašanje, na katero si nujno odgovorite, ko ste v procesu odločanja, ali boste spletno stran prenovili ali izdelali na novo. 

Ob prenovi zastarelih in/ali nevzdrževanih spletnih strani in spletnih trgovin lahko naletimo na številne težave, ki prenovo spletne strani z vključitvijo spletne trgovine drastično podražijo. 

Če vaše spletne strani nekaj let ni nihče posodabljal, se lotite prenove le, če imate za to presneto dober razlog.

Do zastarelosti oz. nevzdrževanosti spletne strani pogosto pride zaradi podjetnikove oz. kmetove želje po prihranku. V duhu prihranka se podjetnik oz. kmet odpove vzdrževalni pogodbi in potem strani nihče ne posodablja tako dolgo, da nekatere funkcionalnosti sploh več ne delujejo. To se pogosto začne najprej kazati v nedelujočih obrazcih, spremenjenih barvah in animacijah na spletni strani. 

In ne razumite me narobe – vse težave so rešljive, vendar toliko podražijo prenovo spletne strani, da se dejansko bolj izplača izdelati novo spletno stran s spletno trgovino.

Le kot primer naj navedem le en primer. Pred cca. 1 mesecem me je klical podjetnik, ki je imel zelo zastarelo spletno stran, ki je 7 let ni nihče vzdrževal (podjetnik je bil mnenja, da lahko to dela sam, potem pa strani niti pogledal). Strošek prenove in priključitve spletne trgovine bi ga stal 995 €, nova spletna stran, ki bo tudi vsebinsko bolj smiselno pripravljena, pa ga bo stala 895 €. Nova spletna stran s spletno trgovino bo torej podjetnika stala 100 € manj.

Če je vaša obstoječa spletna stran sicer zelo lepa, sodobna in optimizirana na vse možne načine, obstaja zelo elegantna rešitev: Spletno trgovino postavite samostojno na poddomeni. O tem, kaj je to, več preberite tukaj. 

Ali je vaša spletna stran izdelana odzivno?

V svetu razvoja spleta (ang. Web development) je pogosto slišati izraze, kot je odziven dizajn (ang. responsive) in dizajn, ki izhaja iz mobilnih naprav (ang. mobile-first). Oba sta sicer malo različna koncepta, o čemer lahko več preberete tukaj. 

Lastniki turističnih kmetij se morate zavedati, da je vaš glavni kupec končni potrošnik, torej fizična stranka. In v vseh branžah, kjer se prodaja v večjem deležu vrši fizičnim kupcem, je mobilna pirlagoditev še toliko bolj nujna, ker je obisk vaše strani iz malih naprav vršen verjetno v 80 % ali več primerih. 

Zato je nujno, da je tudi spletna trgovina turistične kmetije izdelana po Mobile-first logiki, kjer je v ospredju dizajn za manjše naprave. 

Če vaša obstoječa spletna stran ni odzivna je potrebno preveriti:

  • ali vaša tema podpira ustrezne prilagoditve? – nekatere starejše teme niso vzdrževane in zato tudi mobilna prilagoditev ni možna, razen, če jo prepustite izkušenemu programerju, ki vam bo za to storitev vzel kar nekaj 100 € (pa še nimate spletne trgovine). 
  • Ali je vaša spletna stran zelo obsežna ali manjša? – V kolikor je vaša obstoječa spletna stran zelo majhna (do 5 podstrani) je lahko cenovno ugodnejša prilagoditev. Odzivnost se namreč ureja za vsako stran posebej in več podstrani, kot ima vaša stran, več dela to pomeni, to pa za seboj potegne višjo ceno!

3. Ali potrebujem spletno stran ali spletno trgovino?

Ja, med izrazoma spletna stran in spletna trgovina je seveda razlika. Spletna stran označuje mesto, kjer se predstavimo, direktne prodaje pa ne izvajamo. Spletna trgovina pa je mesto, kjer direktno prejemamo plačila za svoje izdelke in/ali storitve. 

Najpogostejša, ne glede na branžo, je kombinacija obojega. V osnovi se predstavimo, spletna trgovina pa je le eden od zavihkov, ki jih najdemo na spletni strani zgoraj, dodatno pa je zgoraj desno še ikona košarice, ki nas popelje v naš nakup.

Še posebej smiselna je kombinirana spletna stran za turistične kmetije. Slednje se namreč morajo v prvi vrsti predstaviti in potem šele prodajati, saj morajo na spletni strani ustvariti nek občutek, da je stranka pri njih, ko kupuje.

Turistične kmetije imajo običajno tudi zelo širok spekter dejavnosti. 

Pogosto je tudi mišljenje (pri samih kmetih), da je pametno na spletu imeti zgolj spletno trgovino, ker hočejo samo prodajati. S tem se nikakor ne morem strinjati. Ljudje kupujejo ljudi in ZGODBE! In če vi, kot lastnik turistične kmetije, ne predstavitev  prvi vrsti sebe, svojega načina dela in cele svoje kmetije, ljudje od vas ne bodo kupovali. Tako pač je v tovrstni branži. 

Pogosto mi rečejo tudi, da potrebujejo samo spletno trgovino, ker, ko bo enkrat korone konec je itak ne bodo več potrebovali. 

To je največja neresnica, ki jo slišim!

Tudi, ko bo epidemije konec, bodo stvari na spletu ostale. In to bo vedno nek dodatni kanal za povečevanje vaših prihodkov in nenazadnje tudi prepoznavnosti!

In še nekaj: tudi, ko bo epidemije konec, bo še vedno v ospredju spletna prodaja. Ljudje so se sedaj navadili (še bolj kot prej) iskati informacije na internetu, kupovati na internetu. Kupci so se navadili zanašati na internet. In če imate objavljeno zgolj spletno trgovino, skozi katero vas vaši kupci ne morejo resnično spoznati, bo prodaja zagotovo manjša. Če boste ustrezno predstavljeni se bo povečal vaš promet tako preko spletne trgovine, kot na vaši lokaciji, verjemite!

Torej, vsekakor se odločite za kombinacijo spletne strani s spletno trgovino. Če spletno stran že imate in je ta urejena, vzdrževana in optimizirana, postavite spletno trgovino enostavno na poddomeni. O tem več preberite tukaj. 

4. S kakovostnimi in realnimi fotografijami spodbudite kupca k nakupu

Čeprav to mogoče ni prav in se vam celo zdi, da ni res, ljudje tudi hrano kupujemo v prvi vrsti z očmi, razen, če gre za storitve ali izdelke, kjer videz resnično ni pomemben (je pa takšnih zelo malo). Pri tem sta 2 možnosti:

  • Kvaliteta fotografije je zelo pomembna,
  • kvaliteta fotografije je manj pomembna.

No, v primeru prodaje hrane (še posebej zelenjave) je kakovostna fotografija še bolj pomembna. 

Še bolj pa je pomembno, da je fotografija te hrane resnično fotografija te hrane. Torej, če prodajate papriko na kg, nujno poslikajte svojo papriko in poskrbite, da je fotografija kakovostna. Nikar ne snemajte simboličnih fotografij s spleta, ker se vidi, čeprav se vam ne zdi tako. Tudi vi na teh slikah zagotovo vidite, da so snete s spleta, kajne?

Nakup lahko spodbudite tudi s fotografijo, kjer predstavite realno serviranje vašega prehranskega izdelka. Recimo, svojo papriko lahko predstavite tako, da jo pač poslikate odtrgano ali še na njivi, dodatno pa še izdelate neko jed in ji to papriko dodate (zgornja slika). Lahko jo predstavite kot prigrizek in jo lepo postavite narezano na krožnik, zraven pa neko lepo (in dobro) glavno jed, s katero vi kombinirate svojo papriko. Pri predstavitvi svojih izdelkov vedno izhajajte iz tega, kako vi svoj izdelek uporabljate. To najbolj spodbudi nakup (v spletni trgovini in na spletu nasploh). Več o predstavitvi izdelkov si lahko preberete tukaj. 

5. Dostava prehranskih izdelkov

Turistične kmetije resnično najpogosteje nudijo prehranske izdelke. Iz tega izhaja večja specifika tovrstne spletne trgovine, kjer je potrebno načinom dostave, pakiranju in zaračunavanju dostave posvetiti posebno pozornost. Osebno vam svetujem, da naj vaša spletna trgovina turistične kmetije vsebuje vsaj naslednje funkcionalnosti:

  • Osebna dostava za lokalne nakupe – za nakupe iz lokacij v nekem določenem radiusu omogočite lastno dostavo in vi sami pripeljite izdelke svojim kupcem. Ob tem pazite, da se bo poštnina obračunavala po prevoženem kilometru (ali za vsak okoliški kraj po specifični tarifi).
  • Pakiranje – izdelki naj bodo pakirani tako, da ostanejo sveži in predvsem nepoškodovani pri transportu (škatle z dodatno zaščito in iz ustreznih materialov). 
  • Obračunavanje poštnine na kg – Obvezno vzpostavite tako obračunavanje, sicer bodo stroški poštnine pri večjih naročilih presegli vrednost naročila.

 

Ko oblikujete svojo strategijo dostave seveda vedno izhajajte iz svojega procesa dela in kaj je v vašem primeru smiselno. 

Res je, da bodo posebne funkcionalnosti verjetno podražile strošek izdelave spletne trgovine, vendar se zavedajte, da boste ta dodatni strošek s konverzijami v nakupe hitro povrnili večkratno. 

6. Izpostavite lastnosti izdelkov in nagrade, ki ste jih zanje prejeli

Zagotovo ste v zadnjih letih opazili težnjo potrošnikov, da kupujejo slovensko, naravno, bio in eko. 

V kolikor so vaši izdelki tudi takšni to obvezno izpostavite. To lahko napišete v opisih izdelkov, še bolje pa je, da to izpostavite na prvi strani spletne trgovine. Enako seveda velja za vse morebitne nagrade, ki ste jih prejeli za kakšne izdelke. 

Na tem področju je trenutno zelo popularno izdelati personalizirane “značke”, s katerimi hitro prikažemo skupne lastnosti naših izdelkov na prvi strani, ter potem specifične lastnosti posameznih izdelkov na strani izdelka. Primer elegantne uporabe značk si oglejte tukaj. 

Tako, dragi lastnik turistične kmetije. Upam, da vam je zgornje besedilo pomagalo, da se boste lažje odločali pri izdelavi svoje spletne trgovine, ki jo sedaj (in v prihodnosti) resnično nujno potrebujete.  

Povejte še drugim...

Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on email
E-pošta
Share on print
Natisni

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Vpišite svoj e-poštni naslov

Obvestilo!

Ta spletna stran ti mogoče ne izgleda kot spletna stran nekoga, ki izdeluje spletne strani. Ta spletna stran je tipični primer težav, ki nastanejo, ko nimamo jasne celotne spletne podobe. Le-ta v mojem primeru sedaj v ozadju aktivno nastaja in v kratkem te bom navdušila s svojim novim spletnim mestom, ki me bo celovito predstavilo in kjer boš dobila resnično vse informacije o meni in mojem delu, pa tudi do številnih koristnih strokovnih brezplačnih, pa tudi plačljivih vsebin. 

Želiš, da te nekdo usmeri k pravilnemu nastopu na spletu?

In to BREZPLAČNO!?